preloader

راه هایی شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک پوست


راه هایی شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک پوست
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 16950 اشتراک گذاری :

به پشت بخوابید

وقتی شما بر روی صورتتان می خوابید خطوطی بر روی لایه بالایی پوست صورتتان ایجاد می شود که مدتی طول می کشد تا ناپدید شود. این چین و چروک ها می توانند به پوست آسیب برسانند. برای کم کردن احتمال بروز چین و چروک های جدید بر روی پوست صورتتان به پشت بخوابید.

ماهی بیشتری بخورید

ماهی قزا آلا (و سایر ماهی های آب های سرد) منبع بسیار خوبی از پروتئین می باشند و پروتئین یکی از اجزای اصلی سازنده ی پوست است. همچنین سرشار از اسید های چرب امگا-3 نیز می باشد. کارشناسان معتقدند که اسید های چرب، پوست را تغذیه کرده و پوست صورت را تو پر و جوان نشان می دهند و میزان چین و چروک را به حداقل می رسانند.

چشم هایتان را تنگ نکنید، از عینک استفاده کنید

انجام دادن یک عمل مشابه به صورت تکراری و پشت سر هم (مانند تنگ کردن چشم ها هنگام مطالعه) می تواند بر روی عضلات صورت تاثیر بگذارد و باعث بروز شیار های کوچکی بر روی پوست شود. در نهایت این شیار ها به چین و چروک بدل می شوند. چشمانتان را باز نگه دارید و اگر به عینک مطالعه نیاز دارید، خب، از آن استفاده کنید. برای محافظت از پوست اطراف چشم در مقابل آفتاب و همچنین برای مقابله با تنگ کردن چشم در برابر آفتاب حتما از عینک های آفتابی استفاده کنید.

از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) استفاده کنید

با استفاده از این اسید های طبیعی، سلول های مرده ی لایه ی بالایی پوست شما برداشته می شوند و آن ظاهر حفره حفره مانند پوست شما کمتر شده و چین و چروک های سطحی بالاخص اطراف چشم ها بر طرف خواهند شد. استفاده از انواع قویتر AHAs ممکن است به تولید کلاژن نیز کمک کند. به یاد داشته باشید که استفاده از AHAs می تواند پوست شما را در مقابل آفتاب حساس تر کند لذا در طول روز حتما از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

صورتتان را بیش از حد نشویید

آب لوله کشی لایه رطوبت و چربی طبیعی که توسط پوست برای مقابله با چین و چروک صورت تولید می شود را از بین می برد. شستن بیش از حد صورت به معنی از بین بردن این لایه محافظ است. به جای استفاده از صابون های مرطوب کننده از ژل ها و یا کرم های پاک کننده صورت استفاده کنید.

از ویتامین C استفاده کنید

برخی مطالعات نشان داده است که استفاده از کرم های حاوی ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می دهند، در مقابل اشعه های UVA و UVB از پوست شما محافظت می کند، لکه ها و ناهمواری های نامطلوب پوست را کم می کنند و قرمزی پوست را کاهش می دهند. از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنید که ویتامین C در آنها به کار رفته باشد. آسکوربیک اسید-L ممکن است بهترین ماده برای رهایی از چین و چروک پوست باشد.

برای مراقبت از پوستتان سویا بخورید

سویا ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود ببخشد و ممکن است حتی از آن محافظت کند. مطالعات نشان داده است که استفاده از سویا می تواند آسیب های آفتاب را مداوا کند و یا حتی در مقابل آن از پوست شما محافظت کند. همچنین نشان داده شده است که سویا می تواند در ساختار و استحکام پوست موثر بوده و حتی در رنگ پوست تاثیر گذارد.

به جای قهوه از کاکائو استفاده کنید

سعی کنید نوشیدنی های ضد چین و چروک صورت بنوشید. کاکائو با داشتن دو آنتی اکسیدان با نام های اپی کاتچین و کاتچین (epicatechin and catechin) از پوست در مقابل آسیب های آفتاب محافظت می کند، جریان خون داخل سلول های پوست را بهبود می بخشد، به هیدراته ماندن پوست کمک می کند و همچنین باعث می شود پوست نرم تر و صافتر به نظر برسد.

اصول اولیه مراقبت از پوست را بدانید و به آنها عمل کنید

اگر واقعا می خواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید اصول اولیه مراقبت از پوست را بدانید و به آنها عمل کنید. این اصول عبارتند از:

  • از در معرض آفتاب بودن بپرهیزید
  • از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • لباس های محافظ آفتاب بپوشید.
  • سیگار نکشید.
  • از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید