preloader

6 راهکار که شما می توانید بعد از زیاده روی و پرخوری انجام دهید


6 راهکار که شما می توانید بعد از زیاده روی و پرخوری انجام دهید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11225 اشتراک گذاری :

این اتفاق برای همه ما می افتد، پس در اینجا می گوییم که چگونه می توانیم پس از افراط در خوردن، احساس بهتری داشته باشیم.
تعطیلات عید حتی برای با اراده ترین افراد هم می تواند وسوسه ای بسیار بزرگ باشد، ما می دانیم که باید از هر چیزی به مقادیر متوسط ​​مصرف کنیم و تا زمانی که به گذراندن چند ثانیه کنار میز خوراکی ها و جلوگیری از غذا خوردن ادامه میدهیم  احساس رضایت می کنیم، اما گاهی ناگزیر اراده ما از بین می رود و احساس می کنیم تحملمان تمام شده! اگر بعد از مدتی، در یک تعطیلی آخر هفته یا در یک جشن زیاده روی کردید، احساس پشیمانی نکنید، این نکات را دنبال کنید تا به خودتان کمک کنید...

علل، علائم، تشخیص و درمان پرخوری عصبی


1-احساس گناه را از بین ببر

اول و مهمتر از همه، این است که بدانید زمانی که شما کمی بیشتر می خورید نباید خود را به خاطر این کار سرزنش و آرامش خود را از دست دهید. به خاطر داشته باشید چیزی که شما به طور منظم می خورید بر سلامت دراز مدت شما تأثیر می گذارد، نه این که هر از چند گاهی مثلا  کمی  پودینگ بیشتر می خورید؛  خوردن بیش از حد مجاز برای چند روز یک مشکل سلامتی نیست و باید بدون پشیمانی فقط از آن لذت ببرید.

۹ خوراکی سالم که از پرخوری جلو گیری می کند


2- وعده های غذا یی را حذف نکنید

برای حذف کردن غذا در روز بعد، وسوسه نشوید که این کار فقط سبب گرفتن کالری اضافی می شود .اینکار  فقط به شما احساس گرسنگی و بیچارگی می دهد و سبب می شود بیشتر پرخوری کنید. در عوض خوردن وعده های کوچکتر و سبک تر با میوه ها و سبزیجات و برخی از پروتئین ها مانند ماهی، مرغ، لوبیا یا توفو بسیار مناسب است.


3- مقایسه نکنید

بعد از چند روز غذا خوردن، احتمالا وزن بیشتری خواهید داشت. این به این دلیل نیست که شما چربی بدن تان را اضافه شده، اما چون نمک اضافی مصرف کرده اید و آب بیشتری نوشیده اید، به جای این کار، انرژی و توجه خود را بر روی مراحل در نظر بگیرید تا بتوانید غذای سالم خود را در مسیر حرکت دهید.


4-کبد خود را دوست داشته باشید

کبد مسئول متابولیسم چربی ها و پاکسازی بدن از مواد سمی است و در طول دوره تعطیلات ممکن است کمی سخت تر از حد معمول کار کند! حمایت از عملکرد کبد می تواند یک راه بسیار قدرتمند برای پاک کردن بدن بعد از جشن باشد و شما می توانید با بسته بندی رژیم غذایی خود را با غذاهای دوستدار کبد انجام دهید. سبزیجات کریستالی (بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم)، لیمو، چغندر، تخم مرغ و زردچوبه حاوی ترکیباتی هستند که به عملکرد کبد کمک می کند.

علل، علائم، تشخیص و درمان کبد چرب

کبد چرب و یا استتاتوز


5- آب زیادی بنوشید

آب نیز برای از بین بردن بدن از سموم مهم است و به کبد در تمام طول تعطیلات کمک می کند. برای درستی آب خوردن از بستن خودتان به یک بشکه بزرگ آب خودداری کنید و در عوض، آب را به طور مرتب در طول روز بنوشید.


6-ذهن خود را متعادل کنید

مصرف بیش از حد قند و الکل در جشن می تواند اخبار بدی برای حتی قوی ترین سیستم های گوارش باشد. با ارائه یک منبع غذایی با باکتری "بد"، در  مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به عدم تعادل در باکتری های روده شود و این امر می تواند موجب نفخ و عدم تندرستی شود .با توجه به مقاومت بالا، مکمل پروبیوتیک می تواند این تعادل را حفظ کند شواهد زیادی مبنی بر اینکه پروبیوتیک می تواند مزایای بسیاری برای سیستم های گوارش ما فراهم کند وجود دارد،  شما همچنین می توانید مقدار "باکتری مفید" را در روده خود از طریق داشتن یک رژیم غذایی مناسب حاوی غذاهای پروبیوتیک مانند پیاز، سیر، آویشن و لبنیات افزایش دهید.

غذاهای برتر پروبیوتیک

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: netdoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید