preloader

شرایط تحصیل رایگان در کانادا؛ رؤیای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها


شرایط تحصیل رایگان در کانادا؛ رؤیای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10149 اشتراک گذاری :

 این روزها تب‌وتاب مهاجرت تحصیلی به کانادا در بین جوانان زیاد است. چراکه فکر تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان هر شخصی را وسوسه می‌کند. از طرفی امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، چه ازلحاظ علمی و چه ازلحاظ پژوهشی و حتی حمایت‌های مالی، توجه بسیاری از متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا را به خود جلب کرده است.

اما با همه این تفاسیر اولین سؤالی که به ذهن دانشجویان خطور می‌کند، بحث هزینه تحصیل در این کشور است. حتی ممکن است برخی هم به تحصیل رایگان در این کشور فکر کنند.

خوب. حالا باید ببینیم که آیا تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد یا خیر؟ اگر هم امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین‌المللی وجود داشته باشد، چه شرایطی را باید در نظر بگیرند؟

اگر شما هم ازجمله کسانی هستید که قصد تحصیل در کانادا رادارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مبحث ما را همراهی کنید.

 

آیا می‌شود به تحصیل رایگان در کانادا فکر کرد؟

مسلماً برای بسیاری از علاقه‌مندان تحصیل در کانادا، تحصیل رایگان با توجه به هزینه‌های تحصیل وزندگی در این کشور باید حائز اهمیت باشد؛ اما باید ببینیم که آیا امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد؟ در حقیقت نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سؤال داد؛ زیرا موارد متعددی در این موضوع مؤثر باشند.

مواردی مثل محل و مقطع تحصیلی، همچنین دولتی یا خصوصی بودن مراکز آموزشی و مواردی از این قبیل را می‌توان در این خصوص مؤثر دانست.

اگر موافق باشید باهم شرایط تحصیل رایگان در کانادا را برای دانش آموزان و دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف بررسی کنیم.

تحصیل رایگان در مدارس کانادا

به‌طورکلی تحصیل در مدارس دولتی کانادا رایگان است. البته ممکن است تنها پرداخت هزینه ثبت‌نام در مدارس لازم باشد؛ اما تحصیل رایگان دانش آموزان خارجی در مدارس دولتی کانادا، زمانی امکان‌پذیر است که یکی از والدین با ویزای کار یا تحصیل در این کشور حضورداشته باشد.

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در کانادا تقریباً غیرممکن است. در کل تحصیل رایگان در مقاطع دانشگاهی تنها با دریافت بورسیه تحصیلی می‌تواند امکان‌پذیر باشد. میزان بورسیه تحصیلی در این مقطع بسیار محدود است؛ بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا نسبت به مقاطع دیگر دشوارتر است.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی کانادا مختص شهروندان یا اشخاصی است که مقیم این کشور باشند.

در ضمن شرایط تحصیل رایگان در کالج‌های کانادا نیز فقط برای شهروندان این کشور مهیا است.

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان در مقطع فوق‌لیسانس تنها با دریافت بورسیه تحصیلی ممکن است. در این صورت دانشجو باید نمره زبان عالی، رزومه تحصیلی قوی و مقالات علمی متعدد داشته باشد که بتواند از دانشگاه بورسیه تحصیلی بگیرد.

ناگفته نماند که شانس دریافت بورسیه برای دانشجویان مقطع ارشد بسیار کم است. مگر اینکه دانشجوی پژوهش محور باشد. البته دانشجو باید روی پروژه تعیین‌شده از طرف استادکار کند تا در قبال آن کمک‌هزینه دریافت کند.

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکترا

اگر هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکترا رایگان باشد، قطعاً فرصت بی‌نظیری برای متقاضیان است که باید غنیمت بدانند.

به‌طورکلی شانس تحصیل رایگان در این مقطع بالا است؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکترا دارای یک سری شرایط خاص است. اول اینکه متقاضیان باید در دانشگاهی که قصد تحصیل‌دارند، شخصی را به‌عنوان یک استاد یا سوپروایزر پیدا کنند.

در ضمن داشتن رزومه کاری و علمی قوی، مقالات بین‌المللی، کتب چاپ‌شده، معدل بالا و کسب نمره حداقل 7 در آزمون آیلتس و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی می‌تواند در پیدا کردن سوپروایزر به شما کمک کند.

نکته:

البته بد نیست بدانید که اساتید برای دانشجویان مقطع دکترا، معمولاً فاند تحصیلی اختصاص می‌دهند؛ بنابراین دانشجویان باید از طریق مکاتبه با استاد مربوطه در ارتباط باشند.

مطمئناً دوست دارید بدانید که تحصیل رایگان در کانادا از طریق اخذ بورس تحصیلی به چه صورت است. ما هم قصد داریم در ادامه مبحث به برخی از آن‌ها مختصراً اشاره‌ای داشته باشیم. با ما همراه باشید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید