preloader

اهمیت طراحی سایت برای پزشکان


اهمیت طراحی سایت برای پزشکان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10174 اشتراک گذاری :

گسترش استفاده مردم از اینترنت موجب شده بسیاری از مردم نیازهای خود را از طریق این فضا برطرف کنند، بنابراین ایجاد جایگاه مناسب در این فضا می‌تواند کمک شایانی به مشاغل کوچک یا بزرگ کند تا به موفقیت دست یابند. امروزه همه کسب و کارها می‌توانند با استفاده از اینترنت خدمات و یا محصولات خود را ارائه کرده و نگران بعد مسافت نباشند. همانطور که می‌دانید علم پزشکی به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط است، همین موضوع علتی شده تا این شغل از اهمیت بالایی برخوردار شود. طراحی سایت پزشکی روشی نوین و کاربردی جهت معرفی پزشکان و بازاریابی اینترنتی این کسب و کار بزرگ و مهم می‌باشد.

از طرفی طراحی این گونه وب سایت ها موجب سهولت دسترسی بیماران به پزشک مورد نظرشان خواهد شد، زیرا می‌توانند به راحتی خدمات پزشک را مطالعه کرده و به آدرس مراکز درمانی موجود مراجعه کنند یا نسبت به رزرو زمان اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

امکانات طراحی سایت پزشکی

  1. امکان رزرواسیون آنلاین یکی از مهم ترین امکاناتی است که یک وب سایت پزشکی قوی باید آن را داشته باشد به این ترتیب بیماران می‌توانند به سایت مراجعه کرده و بعد از مطالعه خدماتی که پزشک ارائه می‌دهد، نسبت به رزرو زمان مناسب، اقدامات لازم را انجام دهند. قابلیت رزرو آنلاین به بیماران شما کمک می‌کند تا بدون اتلاف زمان و هزینه اضافی، نوبت دلخواه خود را ثبت کنند.
  2. قابلیت بروزرسانی سایت یکی دیگر از مواردی است که علم پزشکی به آن نیاز دارد، وب سایت ها به شما این قابلیت را می‌دهند تا متناسب با تکنولوژی و علوم کشف شده، اطلاعات جدید را وارد کنید.
    لازم به ذکر است تولید مقالات به صورت سئو شده می‌تواند منجر به افزایش تعداد مشتریان شما شود؛ برای درک بهتر "تاثیر مقالات" به این مثال توجه کنید: فردی که دچار ناراحتی در ناحیه قلب خود شده با جستجوی عبارت "علت قلب درد و راه های درمان آن" به وب سایت های پزشکی که از قبل سئو شده است مراجعه خواهد کرد؛ حال اگر شما چنین مقالاتی را در وب سایت خود به صورت بهینه شده داشته باشید، احتمال بازدید کاربر از سایت شما بالا خواهد رفت؛ بعد از بازدید نیز می‌توان با تکنیک های بازاریابی، کاربر را جذب به استفاده از خدمات پزشکی خود کنید. مثلا "همین حالا با پزشک مشاور ارتباط برقرار کرده تا مشکل خود را مطرح کنید" و...
    از طرفی شما می‌توانید با تولید محتوا و مقاله های کاربردی اقداماتی را انجام دهید تا کاربر بعد از مطالعه، آن را با دیگر دوستانش به اشتراک بگذارد. از این طریق تعداد بازدید کنندگان سایت افزایش پیدا می‌کند؛ که این امر به منزله افزایش درآمدتان خواهد بود.
  3. قرار دادن رزومه کاری، سطح تحصیلات و مدارک مرتبط، به بیماران کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر نسبت به رزرو وقت مورد نظر خود اقدام کنند. وب سایت ها به شما این امکان را می‌دهند تا از طریق بارگذاری انواع فایل های تصویری و متنی اطلاعات هویتی خود را قرار دهید. توصیه می‌کنیم بارگذاری این اطلاعات را با ظرافت کامل انجام دهید زیرا تعدد وجود متخصصان ممکن است بیمار را هنگام تعیین پزشک، دچار سردرگمی کند.
  4. ایجاد صفحه تماس با ما و قرار دادن شماره ها، ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی و آدرس گوگل مپ موجب سهولت در دسترسی بیمار وب سایت پزشکی شما می‌شود.
  5. صفحه پرسش و پاسخ یکی از قسمت های محبوب مشتریان در وب سایت های پزشکی می‌باشد، زیرا کاربران می‌توانند از این طریق سوالات متداول خود را به همراه پاسخ هایشان مطالعه کنند؛ از طرفی پاسخ دادن سوالات کاربر توسط پزشک می‌تواند ارتباط عمیق تری بین آنها ایجاد کند، در این صورت بیمار می‌تواند تجربیات خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارد. شما نیز توسط کاربران سایت، به دیگران معرفی خواهید شد. این کار به خودی خود نوعی تبلیغ محسوب می‌شود.

ما در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم تا امکانات وب سایت ها را با شما به اشتراک بگذاریم تا اهمیت طراحی سایت پزشکی را درک کنید. شما نیز می‌توانید همین حالا درخواست خود را در یکی از شرکت های با تجربه مثل شرکت طراحی سایت راستین وب ثبت کنید.

دیگر امکانات و ویژگی های راه اندازی سایت پزشکی

  • مشاوره آنلاین به روش های متنوع، مثلا چت آنلاین، تماس تلفنی، جلسات آنلاین و...
  • استفاده از درگاه پرداخت معتبر به همراه گزارشی از پرداخت های انجام شده
  • لینک دادن به سایت های دیگر مثلا لینک به داروخانه ها، آزمایشگاه ها و...
  • درنظر گرفتن پنل های شخصی برای هر بیمار
  • قرار دادن اطلاعات انگیزشی بیمارانی که درمان شده اند
  • قابلیت جستجو بین خدمات پزشکی
  • و...

طراحی بصری وب سایت های پزشکی

هنگامی که کاربر وارد سایت شما می‌شود باید بتواند به راحتی از خدمات پزشکی موجود استفاده کند؛ مثلا شخصی که قصد مطالعه مقالات پزشکی دارد باید به راحتی به قسمت بلاگ ها مراجعه کند؛ بیماری که با هدف رزرو نوبت وارد شده باید به راحتی به جدول زمان بندی موجود در سایت دسترسی داشته باشد؛ فردی که می‌خواهد از پزشک راهنمایی بگیرد باید بتواند از خدمات مشاوره سایت استفاده کند و... .

به کارگیری گرافیک های خلاقانه و زیبا تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد؛ به عنوان مثال استفاده از رنگ های آرام و ملیح حس آرامش بیشتری را در بیماران ایجاد می‌کند.

توصیه می‌کنیم از قرار دادن مقالات و مطالب تکراری، عناوین نامناسب، متون کپی و مواردی که در سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارند خودداری کنید.

طراحی وب سایت پزشکی به صورت ریسپانسیو

وب سایت پزشکی شما باید به گونه ای ایجاد شود که اجزا و بخش های آن در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود، طراحی واکنش گرا موجب می‌شود سایز المان های داخل سایت با توجه به اندازه صفحه نمایش تنظیم شود؛ به عنوان مثال تصاویر مربوط به کلینیک پزشکی، سایز متن، اندازه دکمه ها و... در صفحه نمایش های موبایل به طور خودکار کوچک شوند.

جمع بندی

سطح کیفیت زندگی بشر روز به روز در حال ارتقا است از طرفی بیماری ها نیز متقابلا پیشرفت می‌کنند. مردم جامعه باید آگاهی های لازم را با بیماری هایی که دچار آن شده اند یا احتمال مبتلا شدن به آن بالا است، کسب کنند. به عنوان مثال افرادی که دچار بیماری دیابت هستند، برای بهبود کیفیت زندگی خود باید به صورت مداوم دانسته های خود را تقویت کنند، چه راهی بهتر از جستجو در فضای مجازی؟؛ ایجاد سایت پزشکی روشی تاثیرگذار در افزایش دانسته های جامعه محسوب می‌شود.

در پایان باید بگوییم که ساخت وب سایت پزشکی و سپس بروزرسانی آن موجب پیشرفت و افزایش اعتبار کسب و کارتان خواهد شد، کافی است از طریق مشورت با کارشناسان طراحی سایت با تجربه، نیازهای خود را مطرح کرده و راهکارهای آنان را اجرا کرده تا به پیشرفت شغل خود کمک کنید.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید