preloader

حقایق و باورهای غلط در مورد کمر درد


حقایق و باورهای غلط در مورد کمر درد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15259 اشتراک گذاری :

حقایقی در مورد کمر درد

این درد ممکن است مانند تیر کشیدن و یا اینکه یک درد مبهم باشد. به هر حال، هر چه باشد، دیر یا زود 8 نفر از هر 10 نفر از ما به آن مبتلا می شویم. کمر درد بسیار رایج است و در مورد آن نیز باور های غلط بسیاری وجود دارد. در زیر باور های غلط و حقایقی در مورد کمر درد بیان شده اند.

باور غلط: همیشه باید صاف بنشینید (قوز نکنید)

خب، قوز کردن برای پشت مضر است. اما صاف و سیخ نشستن آن هم برای مدت های طولانی نیز می تواند به کمر شما فشار بیاورد. اگر شما در روز مجبور هستید زیاد بنشینید، این تمرین را امتحان کنید: به صورتی بنشینید که به پشتی صندلی تکیه داده باشید و پاهایتان رو زمین باشد و یک انحنای کوچک نیز در کمرتان وجود داشته باشد. و یا حالتی بهتر: سعی کنید بخش هایی از روز را بلند شوید و ایستاده کار کنید، مثلا برای کارهایی مانند حرف زدن با موبایل یا خواندن مطالب کاری می توانید این کار را بکنید.

باور غلط: اشیاء سنگین را بلند نکنید.

در واقع برای بلند کردن اشیاء، مهم نیست که شما چه وزنی را بلند می کنید، بلکه چگونگی بلند کردن آن شیء مهم است. البته نباید چیزی را که برای شما سنگین است بلند کنید (حتی به روش درست). هنگامی که می خواهید جسمی را بلند کنید، نزدیک به جسم چمباتمه بزنید، پشت خود را راست و سرتان را بالا نگه دارید. برای بلند کردن جسم از پاهایتان استفاده کنید. در حال بلند کردن اجسام، بدن خود را خم نکنید و یا به آن پیچ و تاب ندهید. در غیر این صورت ممکن است به پشت شما آسیب وارد شود.

باور غلط: در صورت صدمه دیدن، بهترین درمان، استراحت کردن در رختخواب است.

بله، استراحت می تواند به بهبود آسیب ها یا فشار های حادی که باعث درد در پشت شما شده است کمک کند. اما این قضیه که شما باید برای بهبود در تخت بمانید و استراحت کنید یک باور غلط است. ماندن در رختخواب برای یک یا دو روز می تواند کمر درد شما را بدتر کند.

باور غلط: درد بر اثر یک آسیب دیدگی به وجود می آید.

انحطاط دیسک، صدمات، بیماری ها، عفونت ها و حتی موارد ارثی می تواند باعث کمر درد شما شود.

واقعیت: وزن بیشتر، درد بیشتر

تناسب اندام داشتن باعث جلوگیری از ایجاد کمر درد می شود. کمر درد در افرادی که تناسب اندام ندارند و مخصوصا آن دسته که تمام طول هفته را نشسته اند و به یک باره آخر هفته مانند یک سرباز در میدان جنگ شروع به فعالیت بدنی می کنند شایعتر است. و البته همانطور که خودتان نیز می توانید حدس بزنید، چاقی بر کمر شما فشار وارد می کند.

باور غلط: لاغر بودن به معنی نداشتن کمر درد است.

هر کسی می تواند کمر درد داشته باشد. در واقع افرادی که بیش از حد لاغر هستند، مانند کسانی که به بی اشتهایی عصبی (یک اختلال در غذا خوردن – Anorexia) مبتلا هستند، ممکن است با از دست دادن استخوان مواجه شوند که در نتیجه ی به شکستگی یا خرد شدن مهره مبتلا می شوند.

باور غلط: ورزش برای کمر درد مضر است.

یک باور غلط بزرگ. داشتن برنامه ی ورزشی منظم از کمر درد جلوگیری می کند. و حتی ممکن است پزشکان برای افرادی که آسیب های حاد، منجر به کمر درد آنها شده است، انجام حرکت های ورزشی ویژه ای را تجویز کنند. این حرکات در ابتدا به صورت ملایم و آرام شروع می شوند و به تدریج بر شدت آن افزوده می شود. زمانی که درد حاد فروکش می کند، این برنامه ی ورزشی می تواند به پیشگیری از عود کمر درد کمک کند.

حقیقت: ماساژ درمانی (کایروپراکتیک Chiropractic) می تواند به مراقبت از کمر کمک کند.

دستورالعمل کالج پزشکان و انجمن درد آمریکا برای درمان کمر درد، توصیه می کند که پزشکان و بیماران موارد درمانی اثبات شده ای مانند ماساژ ستون فقرات و ماساژ درمانی را در نظر داشته باشند و در صورت لزوم به کار ببرند.

حقیقت: طب سوزنی می تواند درد را کاهش دهد.

با توجه به دستورالعمل کالج پزشکان و انجمن درد آمریکا، پزشکان و بیماران برای تسکین کمر درد می توانند از طب سوزنی استفاده کنند به شرطی که استاندارد های لازم را در نظر بگیرند. یوگا، ریلکسیشن و درمان های شناختی-رفتاری نیز توصیه شده اند.

باور غلط: تشک های سفت تر بهتر هستند.

نتیجه ی یک مطالعه در کشور اسپانیا که روی افرادی انجام شده که سابقه ی کمر درد، بدون بیماری و اختلال خاص در کمر داشته اند نشان می دهد، افرادی که روی تشک های نسبتا نرمی با ضریب 5.6 از 10 می خوابند کمر درد و ناتوانی کمتری نسبت به افرادی که روی تشک های نسبتا سفت با ضریب 2.3 از 10 می خوابند دارند. با این حال، بسته به عادت های خواب هر فرد و همچنین بسته به عامل اصلی کمر درد، افراد مختلف ممکن است نیازمند استفاده از تشک های متفاوتی باشند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید