preloader

حقایقی که در مورد سفید کردن دندان ها باید بدانید


حقایقی که در مورد سفید کردن دندان ها باید بدانید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 17836 اشتراک گذاری :

دندان های شما در این موارد تغییر رنگ می دهند:

  • مصرف غذاهای تیره مانند چغندر و انواع توت ها
  • نوشیدنی هایی مانند نوشابه و چایی
  • مصرف دخانیات
  • وجود جرم و پلاک بر روی دندان

این مواد می توانند به مینای دندان نیز نفوذ کنند. مینای دندان با افزایش سن نازک شده و لایه زرد رنگ زیرین آن (عاج دندان) نمایان می شود.

انتخاب سفید کننده دندان

سفید کردن دندان ها زیر نظر دندانپزشک بهترین و موثرترین راه برای انجام این کار است. اما خودتان در منزل نیز می توانید این کار را بکنید.

اگر واقعا تصمیم خود را برای سفید کردن دندان هایتان در خانه گرفته اید، محصولی را امتحان کنید که حاوی هیدروژن یا کاربامید پراکساید باشد. این دو ماده در مینای دندان نفوذ کرده و باعث روشن شدن لکه های دندان می شوند. استفاده از نوارها و یا وسیله های مخصوصی که برای این کار طراحی شده اند می توانند تاثیر این سفید کننده ها را بیشتر کنند. میزان تاثیر این محصولات به غلظت پراکسید و مدت زمانی که آنها را بر روی دندان قرار می دهید، بستگی دارد.

با این حال این روش باعث می شود که دندان های شما حساس تر شوند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، این محصولات را به صورت یک روز در میان مورد استفاده قرار دهید و یا از خمیر دندان های مخصوص دندان های حساس استفاده کنید.

مراقبت های لازم در هنگام استفاده از سفید کننده های دندان

وسایلی که برای استفاده از سفید کننده ها طراحی شده اند، ممکن است برای اندازه دهان شما مناسب نباشند و می توانند مقداری از پراکسید را بر روی لثه های شما قرار بدهند. این امر ممکن است باعث تحریک لثه ها شود اما به نظر نمی رسد که خطرناک و مضر باشد. نوارهایی که برای این کار طراحی شده اند از قالب های فلزی ای که در داروخانه ها موجودند بهتر به نظر می رسند.

اگر شما در دندانهایتان پر شدگی و یا باند قابل مشاهده دارید، ممکن است نتیجه ای معکوس بگیرید. آنها به دندان های شما مشابه هستند اما توسط پراکسید روشنتر نمی شوند و باعث ایجاد تفاوت رنگ می شوند. در این شرایط اگر شما فرایند سفید کردن دندان را به آرامی انجام دهید ممکن است نتیجه ی بهتری بگیرید.

سایر محصولات سفید کننده دندان خانگی

اما سایر محصولاتی که بر روی برچسب آنها عبارت "سفیدکننده" نوشته شده چه هستند؟ در مورد این محصولات نکات زیر را به یاد داشته باشید.

خمیر دندان های سفید کننده مقدار کمی مواد ساینده دارند که لکه های به دام افتاده داخل پلاک ها را از بین می برند و بسیار به آرامی دندان های شما را روشنتر می کنند.

دهانشویه ها برای داشتن نفسی تازه و دهانی خوشبو مناسب هستند. این مواد مقداری کمی پراکسید نیز دارند و چون مدت کوتاهی که در دهان قرار میگیرند بر روی دندان تاثیر کمی می گذارند. بنابراین انتظار بالایی برای سفید شدن دندان هایتان از آنها نداشته باشید.

نخ های دندان ممکن است بتوانند لکه های بین دندان را از بین ببرند اما اطلاعات بسیار کمی در مورد خاصیت سفید کنندگی آنها وجود دارد و می توان گفت با کمک نخ دندان تنها می توان دندان ها را تمیز کرد که همین قضیه بسیار مهم بوده و استفاده از آن را ضروری می کند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید