preloader

سیاهی زیر چشم علل ایجاد و درمان های خانگی


سیاهی زیر چشم علل ایجاد و درمان های خانگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11572 اشتراک گذاری :

 


اگر شما مقدار زیادی می خوابید اما هنوز هم گودی های سیاه زیر چشم دارید، غیر معمول نیست. خستگی تنها دلیل برای گودی های سیاه زیر چشم نیست. گودی های سیاه زیر چشم شما سایه ها یی اند که پلک را پف کرده یا فرو رفته نشان می دهند که به عنوان یک روند طبیعی با افزایش سن بیشتر می شوند.

علل ایجاد:

در اینجا به برخی از شایع ترین علل گودی زیر چشم اشاره می کنیم:
• آلرژی
• درماتیت آتوپیک (اگزما)
• درماتیت تماسی
• خستگی
• وراثت(تیرگی ارثی پلک ها)
• بی نظمی تجمع رنگدانه ها - این یک حالت خاص برای رنگین پوستان، به ویژه سیاه پوستان و آسیایی هاست
• مالش و خاراندن چشم خود
• قرار گرفتن در معرض خورشید، که باعث می شود بدن شما تولید ملانین بیشترکند، ملانین رنگدانه های پوست شماست.
• نازک شدن پوست و از دست دادن چربی و کلاژن(با افزایش سن ایجاد می شوند)  گاهی می توانید رگ های خونی قرمز مایل به آبی زیر چشم خود را واضح تر ببینید.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:


اگر تغییر رنگ و تورم در زیر چشم شما ظاهر شده و به نظر می رسد در طول زمان بدتر می شود، به دکتر مراجعه کنید اگر شما می خواهید یک راه حل موقت داشته باشید می توانید از کانسیلر ها ی(کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی) زیر چشم استفاده کنید. از پزشک متخصص پوست در این رابطه کمک بخواهید .

بسته به اینکه چه چیزی باعث گودی های زیر چشم شده است دکتر شما ممکن است کرم های درمانی و یا ترکیبی را برای پاک کردن یا کاهش تغییر رنگ زیر چشم برای شما تجویز کند. لیزر درمانی و یا لایه برداری های شیمیایی می تواند در برخی موارد مفید باشد. گودی ها که باعث سایه می شوند می تواند با پرکننده های تزریقی هموار شده و عمل جراحی پف را از بین ببرد.

با این حال گودی های سیاه زیر چشم معمولا یک مشکل پزشکی نیستند و ممکن است داروهای خانگی نیز برای این فرو رفتگی ها مفید باشد.


درمان های خانگی:


حلقه های تیره کم تا متوسط اغلب به خوبی به درمان های ساده و ارزان قیمت، پاسخ می دهند .مانند


سرما: سعی کنید از یک کمپرس سرد مثل دو قاشق چای خوری خنک یا کیسه نخود فرنگی یخ زده پیچیده شده در یک پارچه نرم برای کاهش موقتی پف و گشاد شدن رگ های خونی و تغییر رنگ زیر چشم استفاده کنید.


بالش اضافی: بالا بردن سر خود با دو یا چند بالش برای جلوگیری از پف .جلوگیری از گسترش مایع در پلک پایین خود


خواب کافی: اگر چه داشتن خواب کم به تنهایی علت ایجاد گودی زیر چشم نیست اما  کمبود خواب باعث می شود شما دراز نکشید و مدام ایستاده و نشسته باشید بنابراین گودی زیر چشم شما در این وضعیت آشکار تر می شود.


 

منبع: mayoclinic
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید