preloader

بهترین و بدترین نوشیدنی ها در روند کاهش وزن بدن


بهترین و بدترین نوشیدنی ها  در روند کاهش وزن بدن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12270 اشتراک گذاری :

نوشیدنی ها و کاهش وزن

بسیاری از ما تنها به آنچه می خوریم توجه داریم نه به آن چه می نوشیم!اما اگر در رژیم غذایی به نوشیدنی ها توجه نشود یک اشتباه بزرگ است. به طور متوسط هر فرد یک پنجم از کالری روزانه خود را از طریق نوشیدنی ها کسب می کند بنابراین انتخاب نوشیدنی مناسب می تواند سوخت و ساز بدن شما را بیشتر یا اشتهای شما را کم کند و باعث کاهش کالری مصرفی گردد.
کدام  نوشیدنی ها در مسیر کاهش وزن کمک کننده و کدام  تباه کننده اند؟

 

نوشابه

هر بار که شما یک بطری نوشابه را باز می کنید می توانید صدها کالری اضافی دریافت کنید . حذف نوشابه از رژیم غذایی راهی مشخص برای کاهش کالری است، اما تحقیقات در مورد اینکه آیا این کار  منجر به از دست دادن وزن می شود هنوز کمی سردرگم است برخی مطالعات نشان می دهند کم شدن وزن از این روش موقتی و  کوتاه مدت است و بعضی از آن ها نشان دادند که نوشابه های رژیمی نیز باعث اضافه وزن می شوند. اگر کالری دریافتی شما  بیشتر از مقدار کالری است که می سوزانید فرقی نمی کند که این کالری از نوشیدنی رژیمی باشد یا غذا ! و جایگزین کردن نوشابه های رژیمی چیزی را عوض نمی کند. 

 

آب

با جایگزینی کردن آب به جای نوشابه های گازدار می توان صدها کالری در روز را کاهش داد. نوشیدن دو لیوان آب قبل از غذا نیز ممکن است به شما کمک کند تا زود تر احساس سیری کنید  به طوری که مقدار کمتری غذا بخورید. همچنین ممکن است آب آشامیدنی به اندازه کافی اثر مثبتی بر سوخت و ساز بدن شما داشته باشد.

 

آب میوه

آب  میوه نیز کالری زیادی دارد اما مواد مغذی آن نیز زیاد است. در اینجا یک مشکل ایجاد می شود ! شما می خواهید ویتامین و آنتی اکسیدان بدون قند اضافی مصرف کنید پس از آب میوه 100٪  طبیعی  استفاده کنید. واضح است که باید  برچسب تغذیه ای آبمیوه ودرصد آب واقعی و میزان شیرین کننده اضافه شده را بررسی کنید. شما همچنین می توانید با اضافه کردن کمی آب به آب میوه تان از کالری آن بکاهید .

 

آب سبزیجات

آب سبزیجات با حدود نیمی از کالری آب میوه ها بسیار مغذی اند، اما سدیم آن خیلی بیشتراست. یک فنجان آب گوجه فرنگی دارای 41 کالری، در مقایسه با 122 کالری برای آب پرتقال است  انتخاب آب با  کمی پالپ (تکه های میوه یا سبزی)باعث می شود برخی از فیبر، ها نیز به آن افزوده شده و جلوی گرسنگی را بگیرد.

 

اسموتی

با مخلوط موز، توت فرنگی و زغال اخته پر از کف، شما یک نوشیدنی خوشمزه دارید ، بنابراین شما می توانید مواد تشکیل دهنده آن را نیز خودتان کنترل کنید مثل استفاده از شیر بدون چربی یا جایگزین کردن شیر بادام و میوه تازه یا یخ زده که شما معمولا در منزل داریداما این مخلوط در رستوران ها ممکن است دارای بستنی، عسل، شیرین کننده و ...باشد که باعث افزایش میزان کالری شما می شود.

 

شیر کم چرب

خوردن غذاهای غنی از کلسیم برای بدن بسیار مفید است و ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مقادیر بیشتری از شیر یا خوردن لبنیات می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای اینکه از بهترین های لبنیات سود ببرید به نوع کم چرب آن بچسبید !!

 

نوشیدنی های انرژی زا

بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی بمب کالری اند مانند سودا. ممکن است به آنها مواد مغذی اضافه شده باشد، اما شما می توانید همان ویتامین ها و مواد معدنی را در مواد غذایی کم کالری نیز پیدا کنید. هنگامی که شما در حال کار بر روی کاهش وزن هستید باید بدنتان را از خشک شدن و کم آبی محافظت کنید ولی نه با نوشیدنی های ورزشی، مگر اینکه بدن شما به دلیل ورزش سخت و عرق کردن های زیاد نیاز به مواد مغذی اضافی داشته باشد.

 

قهوه سیاه

هنگامی که شما نیاز به کافئین دارید قهوه انتخاب بهتری از نوشابه و یا نوشابه های انرژی زا است. قهوه سیاه و سفید غنی از آنتی اکسیدان و بدون کالری است. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن مقدار متعادلی قهوه (حدود 3 تا 4 فنجان در روز) ممکن است خلق و خو و تمرکز شما را بهبود بخشد و همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد.

 

علاقه زیاد به قهوه

شما با اضافه کردن خامه سنگین، شربت طعم دهنده ,قند و شکر فراوان به لیوان قهوه تان احتمالا بیش از یک وعده غذایی کالری دریافت می کنید این قهوه ها می تواند تا 570 کالری در هر فنجان داشته باشد! اگر شما قهوه خود را سیاه و سفید دوست دارید ، می توانید کمی شیر بدون چربی و کمی شیرین کننده مصنوعی برای حفظ کالری به آن اضافه کنید.

 

چای سبز

چای سبز یک انتخاب عالی در زمانی است که شما به دنبال یک نوشیدنی مقوی هستید. نه تنها این چای بدون کالری است ؛ برخی از تحقیقات نشان داده اند که عصاره چای سبز ممکن است کاهش وزن را نیز تحریک کند. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه فرایندی روی می دهد ، اما چیزی که واضح است کافئین و عنصر کم یابی به نام کاتچین موجود در این چای  ممکن است در این خاصیت  نقش بازی کنند. نوشیدن چای سبز حداقل دو بار در روز توصیه می شود.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید