preloader

5 راهی که موسیقی از آن طریق به ذهن کمک می کند


5 راهی که موسیقی از آن طریق به ذهن کمک می کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11163 اشتراک گذاری :

 
آیا مغز شما همانطور که شکلات دوست دارد موسیقی را نیز دوست دارد؟ در واقع نه. اینطور نیست. بیایید یک تصویر از مراحل عبور صوت و تشخیص  مغز شما در زمان شنیدن موسیقی رسم کنیم.

  در حالی که صدا از طریق راه های شنوایی گرفته می شود ، گام ها و اوج و فرود هایش در مرکز زبان مغز ثبت می گردد تراشه های مغز در مرکز زبان،  لحن و  ملودی را  تشخیص داده و به  حافظه  متصل می کنند  و شما  تصمیم می گیرید که  آیا  آن موسیقی را  می خواهید بخرید یا نه! زمانی که شما به موسیقی گوش می دهید مغز شما مانند یک درخت کریسمس روشن می شود موسیقی واقعا محرک پیچیده ای است و شما می توانید آن را در راه هایی برای سلامتی عمومی استفاده کنید.


در اینجا  می گوییم که چگونه موسیقی ذهن شما را سرحال می کند:

1.یادگیری و نواختن یک نوع از ساز های موسیقی می تواند حافظه شما را قوی سازد

این که آیا شما گیتار بزنید یا ساز بادی فرقی نمیکند ، نواختن یک ساز حافظه شما  را قوی تر کرده و مانع از بروز اختلالات مربوط به افزایش سن از جمله آلزایمر می شود  . این فرآیند شامل یک لیست از وظایف پیچیده مانند قرار دادن انگشت و خواندن نت های موسیقی است  که گنجایش حافظه شما را افزایش می دهد و با گذشت زمان، مغز شما خواهد آموخت که وظایف بیشتر را به طور همزمان بدون تکرار بیش از حد، انجام دهد و شما این اطلاعات را به یاد داشته باشید. همچنین، نواختن در گروه مانند اجرا در یک ارکستر باعث  تقویت توانایی شما برای استخراج قطعات کوچکتر از اطلاعات  کلی تر ذهن می شود ، آهنگ های کوتاه مهارت های یادگیری بلند مدت شما  را افزایش می دهد.

 

2.آموزش موسیقی باعث می شود شما منطقی تر باشید

یادگیری یک آلت موسیقی مانند بازی های المپیک برای ذهن است. زیرا  مغز به سختی می تواند آن را حل کند، به همین دلیل است افرادی که آموزش موسیقی داشته ند معمولا در ریاضی و علوم مهندسی در مراحل بعدی زندگی بهتر می آموزند. زمان خیلی مهم است هر چند: نتایج برای کسانی که  از جوانی شروع می کنند  بهتر است. "ذهن کودکان و نوجوانان 'هنوز کاملا شکل نگرفته"مغز آنها هنوز هم در حال توسعه و در حال تولیدات بیشتراست  برای آموزش موسیقی، مغز بچه ها بیشتر آمادگی دارد  در آموزش موسیقی  شما نیاز به یک دسته از سیستم های هسته ای شناختی دارید. "مطالعات نشان می دهد که نمرات دروس حفظی این بچه ها بعد از یادگیری افزایش می یابد  .


آیا شما اگر از بچگی ویولن را یاد نگرفتید دیگر نمی توانید؟ نه اینطور نیست.  بزرگسالان هنوز هم می توانند موسیقی یاد بگیرند چرا که ذهن  در سراسر زندگی ما پلاستیکی باقی می ماند و با  حفظیات شما  می توانید سرعت زوال شناختی زا کاهش دهید ... پس برای استفاده از مزایای یادگیری موسیقی هرگز خیلی دیر نیست.

 

3.آواز خواندن گروهی باعث می شود شما شادتر شوید

ارتعاشات  ناشی از آواز خواندن از طریق بدن به طور همزمان سطح کورتیزول (هورمون استرس)  را کاهش و سبب انتشار اندورفین می شود  و ما احساس خشنودی و رضایت می کنیم . پیش بینی تغییرات ملودی  گروه آواز سبب  انتشار دوپامین شده و در نتیجه ما احساس شادی و سرخوشی میکنیم . تحقیقات نشان می دهد که گروه کر آواز سب انتشار آنتی بادی S-IgA  ، که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن ما  می شود  به ویژه هنگامی که آهنگ در حال حرکت و اوج گرفتن  است مثل قطعه دمینور موتزارت می توانید اگر نمی توانید گروهی را بیابید و یا با خواندن در گروه مشکل دارید و کمی خجالت می کشید .انفرادی بخوانید  !پزشکان می گویند آواز خواندن سبب انتشار هورمون اکسی توسین (هورمون شادی) در ببرن می شود  بنابراین حتی آواز خواندن به تنهایی می تواند یک تقویت کننده خلق و خوی شما باشد.

 

4.گوش دادن به موسیقی درد و احساسات را آرام می کند

عاشق گوش دادن به آهنگ  مورد علاقه خود در طول مسیرتان به محل کار هستید؟ اینکاربیشتر از یک حواس پرتی سرگرم کننده است یک تیم از محققان سوئدی دریافتند که اغلب گوش دادن به موسیقی باعث کاهش سطح کورتیزول شما می شوند.در این مورد از موسیقی می توانید به عنوان قاتل درد های بزرگ استفاده کنید به طور همزمان احساسات و افکار شما را منحرف می کند  "موسیقی  همچنین  دارای ظرفیت بیرون کشیدن نوستالژی وخاطرات است که اساسا یک مکانیسم است که کمک می کند تا در زندگی معنا به وجود آید تا بتوانیم از آن طریق با بحران موجود کنار بیاییم

 

5.ضربه زنی  در موسیقی می تواند عملکرد مغز را بکار اندازد

مغز به طور غریزی به ریتم همگام سازی تمایل دارد انواع ریتم - توضیح می دهد که چطور  شما ناخودآگاه می توانید با ریتم قدم بردارید یا بدوید بنابراین منطقی است که موسیقی ریتمیک (مانند ضربت زنی) به مغز  از طریق بسیار خاص ضربه می زند . برای یادگیری  سازهای کوبه ای بسیار آسانتر از، مثلا، ساز ویولن سل است  و شما می توانید نتایج فوری از آلات  موسیقی  مثل جاز که از ، ارتعاشات صدا و تجربه بصری تولید می شود را دریافت کنید

در واقع، درمانگران از ضربه زنی برای رسیدن به بیماران مبتلا به زوال عقل شدید و آلزایمر که به طور معمول به تحریک خارج پاسخ نمی دهند.استفاده می کنند  یک پزشک روان درمانگر  به یاد می آورد که در جلسه ای که در آن بیماران مبتلا به آلزایمر شدید با یک تمرین ساده ضربت زنی برانگیخته شد.ند او می گوید آنها همه در یک دایره ایستاده بود  بودند و  شما می توانستید تغییرات بلافاصله آن ها را  ببینید،" او می گوید ارتباط بیشتر چشمی بود برخی لبخند می زدند و یک تعامل اجتماعی وجود داشت ... آنها همچنین توجه می کردند و و به  خود [ضربت زنی] خود و آنچه که دیگران در حال انجام بودند  پاسخ میداند این که بازخورد حسی به صورت خودکار است. " ضربت زنی نه تنها به نفع کسانی که با زوال عقل یا آلزایمر مواجهند است  بلکه  مطالعات نشان می دهد که کوبیدن طبل مسکن بزرگی برای استرس و حتی برای کسانی است که مغزی سالم دارند.


هنگامی که از موسیقی به عنوان درمان صحبت می شود ، ضربت زنی روش انتخابی است، اما آموزش موسیقی به طور کلی دارای قدرت باور نکردنی از بازسازی برای ذهن انسان است. بنابراین موسیقی، به مغز شما توانایی هماهنگ کردن مناسب را می دهد.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید