preloader

یک برنامه کاهش وزن برای زندگی ایده آل


یک برنامه کاهش وزن برای زندگی ایده آل
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11572 اشتراک گذاری :

رژیم غذایی مایو کلینیک یک رویکرد متفاوت به کاهش وزن دارد. این یک شیوه زندگی است که می تواند به شما کمک کند تا به روشی سالم وزن کم کنید  و برای یک عمر آنرا حفظ کنیم
مایو کلینیک یک برنامه رژیم غذایی و شیوه زندگی برای کاهش وزن  است که توسط کارشناسان  طراحی شده است. این رژیم غذایی یک رویکرد مادام العمر است که به شما کمک می کند تا وضع  سلامت خود را بهبود بخشیده  و وزن سالم خود را حفظ کنید این رژیم غذایی با استفاده از هرم غذایی به عنوان راهنما ی  انتخاب هوشمندانه برای  تغذیه و فعالیت های روزانه دلگرم کننده است.

 

هدف

هدف از این رژیم غذایی کمک به شما برای از دست دادن وزن اضافی و پیدا کردن یک راه درست برای تغذیه است  که بتوانید با آن  برای یک عمر لذت ببرید. مایو کلینیک به شما یاد می دهد چگونه غذاهای سالم را انتخاب کنید و چطور عادات زندگی سالم را گسترش دهید به  طوری که بتوانید یک وزن سالم برای زندگی را حفظ کنید . رژیم غذایی  مایو کلینیک می گوید که ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی و ورزش می تواند خطر مشکلات سلامتی مرتبط با وزن، مانند دیابت، بیماریهای قلبی، فشار خون بالا و معضلات خواب را کاهش دهد.


چرا شما ممکن است این رژیم غذایی را دنبال کنید؟


لذت بردن از نوع و مقدار مواد غذایی که در این رژیم غذایی است
برای بهبود تغذیه به طور کلی
می خواهید یاد بگیرید که چگونه عادات سبک زندگی ناسالم  را ترک کرده و شیوه  سالمی بدست آورید
می خواهید برای بهبود سلامت خود و کاهش خطرات سلامتی به وسیله  تغذیه با مواد غذایی سالم دست یابید  
به دنبال یک برنامه رژیم غذایی هستید که  می توانید آنرا برای کل زندگی حفظ کنید
به دنبال یک رژیم غذایی هستید که  توسط متخصصان پزشکی گسترش  داده شده است
با دکتر یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود قبل از شروع هر رژیم غذایی کاهش وزن مشورت کنید به خصوص اگر هر گونه مشکل پزشکی دارید.

 

جزئیات این رژیم غذایی

این رژیم غذایی رسمی توسعه یافته توسط کلینیک مایو، بر اساس تحقیق و تجربه بالینی و دقیق در کتابی به همین نام، در سال 2010  منتشر شده  و شما ممکن است به طرق دیگر نیز با این رژیم آشنا شده باشید  اما ممکن است ساختگی باشد پس بهتر است مطمین شوید که یا رژیم غذایی اصلی مطابقت دارد. رژیم غذایی صحیح مایو کلینیک می گوید که کنترل وزن موفق، در دراز مدت نیاز به تمرکز بر سلامت کلی شما دارد  نه فقط آنچه می خورید.

. همچنین تاکید می کند که بهترین راه برای مدیریت وزن در دراز مدت نیاز به تغییر شیوه زندگی شما  و اتخاذ عادات سالم جدید دارد.

از دست دادن وزن :این فاز دو هفته است که اجازه می دهد تا شما با یک پرش بلند شروع به کاهش وزن کرده  و حدود 5 تا 10 کیلو از یک راه سالم وزن کم کنید  /. در این مرحله، شما روی عادات زندگی تمرکز می کنید. شما یاد می گیرید چگونه برای اضافه کردن پنج عادات سالم، و کنار گذاشتن پنج عادات ناسالم عمل کنید . این مرحله نیز شامل داشتن حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی یا ورزش هر روز است

 زندگی کنید !این مرحله یک رویکرد مادام العمر به رژیم غذایی و سلامت  به شما می دهد . در این مرحله، شما بیشتر در مورد انتخاب  نوع غذا و  اندازه آن، برنامه ریزی کرده و به آن عمل کنید  و همچنان کاهش وزن ثابتی از 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته خواهید داشت  تا زمانی که به وزن هدفتان برسید . در ادامه عادات زندگی سالم شما به تصویب می رسد و شما می توانید وزن هدف خود را به طور دائم حفظ کنید. در این مرحله، شما همچنین با نحوه تنظیم وزن هدف و چگونگی توسعه الگوهای سالم تغذیه طولانی مدت آشنا می شوید . فعالیت بدنی منظم یک بخش مهم است که هنوز از این مرحله باقی مانده است


تغذیه از غذاهای سالم و مقدار آن

پایه هرم وزن سالم کلینیک مایو ،مصرف مقادیر زیاد از غذاهای سالم که بر میزان کالری کم  در یک حجم زیاد از مواد غذایی، به ویژه میوه ها و سبزیجات متمرکز است. انتخاب سالم در مقادیر متوسط ، بقیه هرم را تشکیل می دهد  که فرد را تشویق به  انتخاب کربوهیدرات ها ،غلات، منابع کم از پروتئین مانند حبوبات، ماهی و لبنیات کم چرب، و چربی های اشباع نشده می کند رژیم غذایی مایو کلینیک به  شما می آموزد که چطور برای  برآورد اندازه بخش و وعده های غذایی بر روی شمارش کالری تمرکز نکنیم، ویا  برخی  از مواد غذایی خاص را حذف نکنیم.

 

افزایش فعالیت بدنی شما

رژیم غذایی مایو کلینیک فعالیت منظم بدنی و ورزش، و همچنین تغذیه سالم  را ترویج می دهد  هنگامی که شما فعال باشید بدن تان انرژی (کالری) می سوزاند ، و به سوزاندن کالری شما کمک می کند  . اگر شما غیر فعال باشید و یا یک وضعیت پزشکی خاص داشته باشید باید با دکتر و یا مراقب بهداشتی ارائه دهنده رژیم  قبل از شروع یک برنامه فعالیت فیزیکی جدید مشاوره کنید . اکثر مردم می توانند با جلسات پنج یا 10 دقیقه ای  آغاز کرده و به تدریج زمان را افزایش دهند 
رژیم غذایی مایو کلینیک حداقل 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هر روز دارد و ورزش بیشتر برای مزایای سلامت بیشتر است. متوسط ​​فعالیت شدید باید ضربان قلب و تنفس شما را افزایش دهد و احتمالا به عرق کردن منجر شود. پیاده روی سریع و کار خانه  که نزدیک حرکت ثابت است  نمونه هایی از فعالیت های با شدت متوسط ​​می باشد.


نمونه یک رژیم غذایی مایو کلینیک

مایو کلینیک برای  سطوح مختلف کالری تعیین می کند. در اینجا نگاهی به منوی 1200 کالری در روز که از طرح مایو کلینیک است اشاره می کنیم

صبحانه. دسر یخ زده مرکب از سرشیر و تخم مرغ پخته وشربت و مواد دیگری مثل ماست میوه (1 فنجان ماست بدون چربی مخلوط شده با 1 واحد میوه)
ناهار. 1 واحد ماهی تن و سالاد ماکارونی (هویج و کدو سبز که می توانید  از ماهی تن بسته بندی شده  استفاده کنید، 4 فنجان ماکارونی پخته شده ، 2 فنجان خرد شده  خیار 4 قاشق غذاخوری سس مایونز کم کالری و 1  پرتقال کوچک باشد
شام. یک سوم از یک پیتزا به همراه سالاد سبز (2 فنجان با 1/2 فنجان گوجه فرنگی خرد شده، پیاز قرمز و قارچ سالاد)؛ 2 قاشق غذا خوری سس سالاد بدون چربی.
میان وعده . 1 سیب کوچک،.
شما می توانید یک نوشیدنی بدون کالری با هر وعده غذایی بخورید.


نتایج:
کاهش وزن

رژیم غذایی مایو کلینیک می گوید که شما می توانید در طول دو هفته  اول (2.7-4.5 کیلوگرم) از دست بدهید . این گزارش می گوید شما می توانید (0.5 تا 1 کیلوگرم) در هر هفته در طول زنده بودنتان  کم کنید! فاز نگهداری تا زمانی که شما به وزن هدف برسید حداقل در کوتاه مدت  باید حفظ شود  اکثر مردم می توانند  تقریبا روی هر برنامه رژیم غذایی که کالری را محدود می کند به این وزن برسند اما ماندگار نیست و ولع شما را به شدت زیاد کرده چه بسا به وزنی بیشتر از قبل برسید  

این رژیم به شما کمک می کند تا عادات بد تغذیه از جمله خوردن در حال تماشای تلویزیون را ترک کنید.

دیگر مزایای سلامتی

مایو کلینیک می گوید که برنامه غذایی آن ممکن است به بهبود سلامت کلی شما با کاهش عوامل خطر مرتبط با اضافه وزن و چاقی کمک کند. اگر شما بعد از این رژیم غذایی و یا هر رژیم غذایی سالم و مغذی وزن کم کردید ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماریهای قلبی، دیابت و معضلات خواب، در شما کاهش یابد . اگر شما در حال حاضر هر یک از این شرایط  را داشته باشید ممکن است با کاهش وزن ، صرف نظر از برنامه رژیم غذایی که دنبال می  کنید بهبود یابد  همچنین، یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، آجیل، لوبیا، ماهی و چربی های سالم - انواع غذاهای سالم می شود در رژیم غذایی  مایو کلینیک وجود دارد که  ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری  ها را  کاهش دهد.

خطرات

رژیم غذایی مایو کلینیک عموما برای اکثر افراد بالغ بی خطر است این رژیم غذایی فرد را به  مصرف مقدار نامحدودی از سبزیجات و میوه جات تشویق می کند  برای اکثر مردم، خوردن مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات مسیله ای ایجاد نمی کند. با این حال، اگر شما به خوردن مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات عادت ندارید شما ممکن است جزئی ناراحتی گوارش موقت را تجربه  کنید تا بدن به این روش جدید غذا خوردن عادت کند.
همچنین، تغذیه  از میوه ها به طور موقت می تواند قند خون و یا چربی خون  شما را بالا برد. بنابراین اگر شما مبتلا به دیابت و یا هر بیماری های دیگری هستید بهتر است  با دکتر خود قبل از شروع  رژیم مایو کلینیک مشورت کنید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: mayoclinic
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید