preloader

علائم خاموش سرطان کیسه صفرا که ممکن است نادیده گرفته شوند


علائم خاموش سرطان  کیسه صفرا که ممکن است نادیده گرفته شوند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 14659 اشتراک گذاری :

کیسه صفرا درست در زیر کبد شما واقع شده و وظیفه آن تهیه صفرای لازم برای هضم چربی ها است. ممکن است در مورد این عضو  کمتر صحبت شده باشد. ما در اینجا برخی از علائم پنهان سرطان کیسه صفرا را که  باید در ذهن داشته باشیم بیان می کنیم.

زرد شدن پوست

 

اصطلاحا به زرد شدن پوست و سفیدی چشمها میگویند. اگر به رنگ عجیب و غریبی درامدید با دکتر خود تماس بگیرید.  با توجه به یافته های مراکز درمان سرطان ، یک تومور در کیسه صفرا باعث  می شود صفرا شما تجزیه نشود و این رنگ زرد نتیجه آن است.

معده درد مداوم

 

ممکن است فکر کنید درد شکم تان به دلیل سوء هاضمه یا گرفتگی باشد  با این حال، اگر ناراحتی تان در منطقه بالای شکم سمت راست واقع شده باشد می تواند نشانه ای از سرطان کیسه صفرا باشد . درد شدیدکه در یک منطقه از شکم شما  ادامه دارد می تواند  با توجه به اطلاعات مراکز درمان سرطان دلیلی برای نگرانی باشد  . در اینجا شما باید آرزو کنید که به سرعت متوجه آن شده تا به درمان بپردازید  .

احساس سرما خوردگی دارید

تهوع و استفراغ به تنهایی علائم سرطان کیسه صفرا نیستند  اما هنگامی که با سایر علائم همراه شوند مثل درد ناحیه بالای شکم و زردی، می توانند یک مشکل در کیسه صفرا ی شما را نشان دهند.  اگر شما متوجه علائمی شبیه سرماخوردگی همراه با سایر نشانه های پنهان شدید بهتر است به دکتر خود مراجعه.


احساس نفخ

اگر شما بیش از حد نفخ می کنید ، ممکن است نشانه پنهان سرطان کیسه صفرا. باشد گاهی اوقات پزشکان حتی می توانند بزرگ شدن کیسه صفرا را فقط با یک معاینه فیزیکی متوجه شوند . پزشکان همچنین می توانند با انجام یک سونوگرافی به شناسایی تورم در کیسه صفرا شوند و سرطان را شناسایی کنند.

سنگ کیسه صفرا

یک سنگ صفرا مخلوط ریگ مانند کوچی است از کلسترول و کلسیم که در صورت ایجاد  می تواند مانع عملکرد کیسه صفرا شود  . داشتن سنگ کیسه صفرا، خطر ابتلا به سرطان کیسه صفرا را در آینده افزایش می دهد. این به این معنی استن که اگر شما تجربه سنگ های صفراوی داشته اید، نیاز به توجه بیشتری به  این نشانه های خاموش  دارید .

کاهش وزن بدون دلیل  (بدون رژیم غذایی و یا ورزش بیشتر)

از دست دادن اشتها هر از چند گاهی طبیعی است.  با این حال، اگر شما با داشتن اشتها در حال کاهش وزن هستید  ، ممکن است نیاز به معاینه توسط پزشک خود داشته باشید. از دست دادن تمایل به خوردن وعده های غذایی یکی از علائم شایع خاموش این نوع سرطان خاموش است.


داشتن سابقه خانوادگی از سرطان کیسه صفرا

با توجه به مطالعات انجام شده کسانی که در خانواده سرطان کیسه صفرا داشته اند  احتمال خطر بالاتری برای ابتلا به این بیماری نسبت به کسانی که نداشتند دارند  بنابراین، مهم است به یاد داشته باشید که سابقه خانوادگی همیشه نقش یک بازیکن خاموش را  در سلامت آینده شما ایفا می کند. با این حال، تمام بیماری ها  خطر ژنتیکی شما را برای ابتلا افزایش نمی دهند  ، در اینجا برخی از سرطان های شناخته شده هستند که شما با خیال راحت می توانید از آن چشم پوشی کنید .

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: RD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید