preloader

آیا شستن لباس ها تمام میکروب های آن را از بین می برد؟


آیا شستن لباس ها تمام میکروب های آن را از بین می برد؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11275 اشتراک گذاری :

تصور کنید فردی در خانه بیمار است. یک گرم از مدفوع او شامل میلیون ها ویروس است و قرار گرفتن در معرض این مقدار از ویروس می تواند شما را بیمار کنند، معمولا به طور متوسط  حدود یک دهم گرم مدفوع در لباس زیر باقی می ماند. اگر شما در حال شستن لباس زیر باشید، شانس بسیار خوبی برای موجودات زنده بیماری زا است تا بتوانند راه خود را به بدن شما باز کنند .
تحقیقات نشان داده است این انتقال در ماشین لباسشویی ۹۰٪ بیشتر از موارد دیگر گسترش می یابد. و مهم نیست که درجه حرارت آب ماشین لباسشویی شما چقدر باشد به این ترتیب آن ها باعث عفونت پوست یا تنفسی، سرماخوردگی، آنفولانزا و آنفولانزای معده می شوند بسیاری از آنها پس از شستشو زنده می مانند.
اما این خشک کن است که می تواند میکروارگانیسم های مضر را دفع کند نه ماشین لباسشویی؛ خشک کردن با حرارت بالا برای حداقل ۲۸ دقیقه موثر ترین راه برای کشتن ویروس ها است، دستگاهتان را در "گرما ی بالا" تنظیم کنید تا کارآمد باشد، تنظیمات کم حرارت ممکن است این کار را برایتان انجام ندهد .

شما حتی اگر لباستان را از  لباس همخانه بیمار خود جدا گانه بشویید باید توجه داشته باشید که میکروب ها حتی پس از بیرون آوردن لباس ها ممکن است در محفظه باقی بمانند پس هر چند وقت یکبار ماشین را با  سفید کننده یا نوع دیگری از مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن آن از بیماری و عوامل بیماریزا بشویید.

خبر خوب این است که اگر کسی در خانواده شما بیمار نیست، شما می توانید کمی در مورد کشتن میکروب ها آسوده تر رفتار کنید اما زمانی که کسی بیمار است و شما واقعا می خواهید بیمار نشوید باید وسایل  خود و جایی که می خوابید را از یکدیگر جدا کنید و ملحفه ها و حوله های او را در حرارت بالا پس از شستشو خشک کنید.

اگر شما در مورد شستن دست های خود و پاک کردن وسایل و ماشین لباسشویی کوشا باشید، دیگر نباید نگرانی در مورد بیماری داشته باشید . فقط مطمئن شوید که پس از شستشو لباس ها، با حرارت بالا خشک شوند
***ما اکثرا برای بهتر تمیز شدن از روی غریزه مواد شوینده را دو برابر می کنیم اما باید بدانیم این تعداد دور های ماشین لباسشویی و خشک کردن در حرارت است که می تواند لباس ها را تمیز کند و این مواد بیشتر برای از بین رفتن بوی بد و کپک ها به کار می روند، استفاده زیاد از مواد می تواند باعث شوره روی آن ها شود.

سعی کنید لباس های خود را در فضای بیرون و در نور خورشید خشک کنید. نور ماوراء بنفش خورشید خاصیت ضد عفونی دارد .همچنین دست های خود را پس از بیرون آوردن لباس ها از ماشین بشویید و ضد عفونی کردن محفظه ماشین لباسشویی تان را جدی بگیرید.

منبع: health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید