preloader

آیا می توانم از ویتامین ها برای کاهش وزن استفاده کنم؟


آیا می توانم از ویتامین ها برای کاهش وزن استفاده کنم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10411 اشتراک گذاری :

کاهش وزن آسان نیست
اگر لاغر شدن به این آسانی و با مصرف یک مکمل بدست می آمد الان همه ما قلمی بودیم! ما نمی توانیم بر روی مبل لم بدهیم و تلویزیون تماشا کنیم و مطمئن باشیم مکملی که مصرف کردیم کار خودشو بلده و ما را  لاغر می کند!

در واقع، روند کاهش وزن ساده نیست اما آنچه را که متخصصان درباره ویتامین ها و کاهش وزن می گویند را باید یاد بگیرید.


ادعاهای بزرگ، شواهد اندک
هنگامی که نگاهی به قفسه های داروهای مکمل در داروخانه ها می اندازید متوجه می شوید که امروزه کالاهای مربوط به کاهش وزن به عنوان محصولات پول ساز مورد توجه هستند. به عنوان مثال، برخی افراد ادعا می کنند که ویتامین B-12، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و مکمل های چای سبز می توانند از طریق"تغییر متابولیسم بدن" و "تغییر جذب مواد غذایی" یا "سوختن بیشتر سلول های چربی" به کاهش وزن کمک کند.
با این حال، دانشمندان تا کنون شواهد کمی برای تقویت درستی این ادعاها در کاهش وزن پیدا کرده اند.


ویتامین B-12
این که آیا شما این ویتامین را  به شکل قرص خوراکی یا تزریقی وارد بدنتان کنید، انتظاری نمی رود که یک مکمل ویتامین B12 بتواند سبب افزایش متابولیسم و یا سوختن بیشتر چربی ها شود با توجه به نتایج تحقیقات، شواهدی وجود ندارد که B12باعث کاهش وزن شود.
بدن شما نیازمند ویتامین ب 12 برای حمایت از عملکرد سیستم عصبی و سلول های خونی و تولید DNA است. همانطور که سازمان مکمل های غذایی (ODS) توصیه می کند افراد برای دریافت دوز مشخص روزانه بهتر است، غذاهای حاوی ویتامین B-12 را در رژیم غذایی خود بگنجانند.
برای مثال، غلات سبوس دار غنی شده برای صبحانه، یک ساندویچ سبزیجات و  سس گوجه فرنگی برای ناهار و یک تخم مرغ پخته برای شام بخورید. همچنین جگر گاو و صدف ها حاوی منابع غنی این ویتامین هستند.
اگر سابقه کم خونی دارید، گیاهخوار هستید و یا به تازگی زایمان کرده اید، ممکن است به B-12 بیشتری نیاز داشته باشید.


ویتامین دی
بدن شما برای جذب کلسیم نیاز به ویتامین D دارد تا بتواند استخوان ها را قوی کند. اما متخصصان معتقد نیستند که به کاهش وزن کمکی می کند.
یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد زنان یائسه ای که اضافه وزن داشتند و از مکمل ویتامین D استفاده می کردند ، یا مقدار لازم این ویتامین را از مصرف مواد غذایی به دست می آوردند، توانستند وزن بیشتری نسبت به زنانی که این مقدار را دریافت نمی کردند کم کنند.
اما برای گسترش دادن این نتایج تحقیقات بیشتری لازم است تا دقیقا بدانیم که مصرف مکمل های ویتامین D چگونه ممکن است بر افرادی که اضافه وزن دارند تاثیر بگذارد.
تا زمانی که ما بیشتر بدانیم، احتمالا می توانید مقدار ویتامین D توصیه شده توسط ODS را با مصرف محصولات لبنی کم چرب، آبمیوه ها و غلات حاوی این مواد مغذی به بدن برسانید.
ماهی های چرب نیز  مانند شاه ماهی، ماهی قزل آلا مقداری از ویتامین D را به شما عرضه می کنند. هنگامی که پوست شما در معرض نور خورشید است بدن آن را تولید می کند.
داشتن برنامه منظم پیاده روی  اطراف محله خود برای دریافت نور خورشید و ورزش نیز می تواند راه خوبی برای افزایش سطح  این ویتامین در بدن باشد  .  اما به یاد داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد  در معرض آفتاب  می تواند خطر آفتاب سوختگی و ایتلا به سرطان پوست را افزایش دهد

اسیدهای چرب امگا 3
برخی مطالعات نشان می دهند که اسید های چرب امگا 3  به کاهش وزن کمک می کنند، اما به زودی محققین با انجام آزمایشات و بررسی آمار ها به این  نتیجه گیری واکنش نشان می دهند
با این حال، اسیدهای چرب امگا 3 علاوه در رژیم غذایی شما وجود دارند. به گفته انجمن قلب آمریکا، این اسدهای چرب سبب جلوگیری از بیماری های  قلبی و عروقی شما می شوند . ماهی قزل آلا، ، شاه ماهی، سالامون ، ساردین ها و ماهی های تون منبع غنی این مواد مغذی هستند.
خوردن این ماهی ها را چند بار در هفته به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم خود در نظر بگیرید. به جای سرخ کردن آنها، کباب کردن یا پختن را امتحان کنید.


کلسیم
آیا مکمل های کلسیم به کاهش وزن کمک می کنند؟

اکثر شواهد به جواب  "خیر" اشاره می کنند. برخی از طرفداران این نظر ادعا می کنند که کلسیم باعث کاهش میزان چربی در سلول های شما می شود. بعضی دیگر نشان می دهند که ممکن است با توانایی بدن شما برای جذب چربی از غذاهایی که می خورید، تداخل داشته باشد.
اما بر اساس گزارشات  ODS، اکثر آزمایشات بالینی ارتباطی بین مصرف کلسیم و کاهش وزن پیدا نکرده اند.
بدن شما برای حفظ سلامت استخوان ها، عضلات، اعصاب و رگ های خونی نیاز به کلسیم دارد.
برای دریافت مقدار توصیه شده این ویتامین ، غذاهای غنی از کلسیم مانند محصولات لبنی کم چرب، سبزیجات برگ سبز تیره و توفو مصرف کنید. این غذاها دارای چربی کم، اما دارای مواد مغذی بالایی هستند و علاوه براین استراتژی کاهش وزن شما، را هوشمندانه می سازند.

 

چای سبز
بله  این تفکر بسیار وسوسه انگیز است! اینکه بتوانید با  نوشیدن یک فنجان چای سبز ( یا مصرف مکمل چای سبز ) و یک پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری به سرعت ذوب شدن چربی های شکمی  خود کمک کنید .
چای سبز دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که ممکن است برای حفاظت از قلب شما مفید باشد. اما با توجه به تحقیقاتی که در پایگاه داده های بررسی های سیستماتیک در Cochrane گزارش شده است،به نظر می رسد  نتایج مثبت بدست آمده مبنی بر ادعای کاهش وزن با مصرف چای  سبز و یا مکمل های آن بسیار  اندک و آماری ناسازگار دارد.

 

پول خود را عاقلانه خرج کنید
هزینه کردن پول برای خرید ویتامین و مکمل هایی که ادعا می کنند باعث کاهش وزن می شوند ، معمولا از اندازه  کیف پول تان به جای سایز کمرتان کم می کنند !!
به جای خرید این محصولات، عضو یک باشگاه ورزشی شوید یا کفش جدیدی برای پیاده روی بخرید حتی  میتوانید  ابزارهای باغبانی تهیه و باغبانی کنید. باغبانی ورزش خوبی است. شما می توانید کالری ها یتان را در حالی که گیاهی میکارید، هرس یا  آبیاری میکنید بسوزانید و به علاوه از سبزیجاتی که خودتان کاشته اید استفاده کنید
هنگام غذا خوردن، از محصولات خانگی خود در کنار منابع پروتئینی و دانه های کامل استفاده کنید. ورزش بیشتر و خوردن غذاهای کم کالری اما غنی از مواد مغذی، یک راه عالی برای رسیدن به هدف کاهش وزن است.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید