preloader

هنر سنگ یشم در از بین بردن پف صورت شما چیست؟


هنر سنگ یشم در از بین بردن پف صورت شما چیست؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10474 اشتراک گذاری :


رول سنگ یشم یک ابزار کوچک ساخته شده از سنگهای قیمتی سبز است که به سمت بالا بر روی صورت و گردن شخص می چرخند .
کارشناسان مراقبت از پوست به صورت طبیعی به دلیل ماساژ صورت توسط این ابزار روی نتیجه بخشی آن سوگند می خورند.
آن ها معتقدند که این ابزار به همه چیز از کاهش خطوط ریز و افزایش گردش خون گرفته تا از بین بردن لکه ها و بستن منافذ باز پوست  کمک می کند. برخی حتی می گویند آیا غلتک های یشم واقعاً مستحق این تعاریف  هستند ، یا آنها فقط یک وسیله زیبایی دیگر ی اند که مانند سایر ابزار ها بعد از مدتی  زیر بقیه وسایلتان در کمد قرار می گیرند؟

غلتک یشم  انرژی زا، درمانی و بسیار زیبا است
تاریخچه کامل غلتک یشم نامشخص است، اگرچه بسیاری از مقالات خبری آنلاین این ادعا را دارند که شاهزاده خانم های باستانی چینی از طرفداران این ابزار بودند و گفته می شود امپرس سیکسی از غلتک های یشم بر روی پوست خود  استفاده کرده است. ما نتوانستیم به طور قطع آن شایعه را تأیید کنیم، اما دکتر دیوید لورچر، متخصص پوست، با همکاران دانشگاه پکن چین مشورت کرد، وادعا کرد که منابع متنی باستانی را پیدا کرده است که نشان می دهد یشم را برای از بین بردن لکه پوستی استفاده می کرده اند.
Aimeé Bowen
، یک متخصص زیبایی شناسی و سخنگوی مراقبت از پوست HSN در ساحل دیتونا، فلوریدا، گفت: "پزشكان  چینی سالهاست كه ازاین روش استفاده می كند." غلتک یشم به دلیل خصوصیات تزئینی، معنوی و پرانرژی، قرنها است که در سراسر آسیا مورد استفاده بوده است. از خواص آرامش بخش یشم استفاده می شود، و اعتقاد بر این است که به بهبود بیماری های قلبی و کلیه کمک می کند. گفته می شود که برای سیستم عصبی نیز مفید است.

گرچه او سعی نکرده است كه  خود از آن استفاده کند، اما این ایده را در ذهن خود دارد: که من یک ماساژور هستم و می دانم که ماساژ صورت و تحریک گردش خون خوب است. بوون توضیح می دهد: این کار باعث ایجاد درخشش و سلامت پوست می شود و روشی طبیعی و عاری از مواد شیمیایی برای تقویت پوست سالم است.
همچنین سنگ یشم یکی از اجزای رایج در تکنیک های طب سوزنی در کلینیک ها است.


فواید سنگ یشم  و ماساژ صورت
زیبایی شناس جینا پولیشیانو نیز، با بوون موافق است. وی اظهار داشت: غلتک سنگ یشم به هیچ وجه ثابت نیست. اما استفاده از ابزار غلتکی بخشی از کارهای مراقبت از پوست روزانه وی است.
او توضیح می دهد: "ماساژ صورت فواید مثبت زیادی دارد." باور کنید یا نه ! خوب است که انجام دهید. من در گذشته از غلتک های یشم استفاده کرده ام، اما اخیراً آن را به غلتک کوارتز گل سرخ تغییر داده ام. او ادعا می کند، کوارتز گل رز علاوه بر فواید چرخش منظم یشم، به کاهش قرمزی و التهاب نیز کمک می کند.
اکثر طرفداران پیشنهاد می کنند بعد از شستن صورت و استفاده از کرم یا سرم خود، حدوداً پنج دقیقه، دو بار در روز از غلتک یشم استفاده کنید. اعتقاد بر این است که استفاده از آن بعد از کرم زدن می تواند به جذب آن ها کمک کند. بعضی که فقط از غلتک خود در ناحیه گردن استفاده می کنند، می گویند مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید، همیشه حرکت صعودی و رو به بالای آن است.
ماساژ در جهت های رو به بالا برای ارتقاء و بالا رفتن پوست مهم است. من همچنین توجه خاصی به ماساژ ناحیه چشم و اطراف خطوط ریز در پیشانی، بین ابروها و خطوط خنده در اطراف دهان می کنم.


اما آیا غلتک یشم کار می کند؟
هیچ اثبات علمی و قطعی در مورد ادعاهای غلطک های یشم در مورد بهبود پوست وجود ندارد. دکتر لورتچر نیزاین ادعا را قبول ندارد و هرگز آنها را به بیماران پوستی توصیه نمی کند. او می گوید: "نمی توانم تصور كنم كه این ابزار مزایای اثبات شده از نظر جسمی ارائه می دهد او تصدیق می کند که این ابزار ممکن است تنها مزایای روانشناختی مانند آرامش بخشی داشته باشد مانند ماساژ با سنگ داغ

راه های دیگر برای از بین بردن پف وافتادگی پوست صورت


در مورد افرادی که به طور کامل از خرید غلتک سنگ یشم سر باز میزنند کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانند برای کمک به لیفت صورت در خانه انجام دهید.
Pulisciano می گوید: "استفاده از برش های خیار روی چشم ها واقعاً برای از بین بردن پف بدن مؤثر است، کیسه های چای سیاه سرد نیز نتیجه مشابه دارند او همچنین پیشنهاد می کند که از نمک پرهیز کنید و غذاهای ضد التهابی زیادی مانند زردچوبه، انواع توت ها، کلم بروکلی و چغندر میل کنید. تا کجا با علائم پیری مبارزه می کنید؟ وی می گوید: "بهترین راه برای مبارزه با پیری نوشیدن آب فراوان است.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید باکتری ها هستند. سال گذشته هنگامی که سنگ یشم GOOP وارد بازار شد، برخی پزشکان ابراز نگرانی کردند که از یشم های ظریف استفاده شود چرا؟ زیرا، یشم ماده ای متخلخل است که می تواند به راحتی خشک شود. از این رو، این پتانسیل را دارد تا باکتری ها را مهار جذب کند اما،اگر شما به آرامی غلتک های یشم را با آب صابون گرم پس از هر باراستفاده  کردن بشویید  و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید ، مشکلی ایجاد نمی کند.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید