preloader

آیا موسیقی می تواند به خواب شما کمک کن


آیا موسیقی می تواند به خواب شما کمک کن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11164 اشتراک گذاری :


بسیاری از ما در پاسخ به این سوال با آرامش سری به علامت تایید تکان می دهیم، اما در واقعیت آیا شما قبل از خواب به موسیقی گوش می دهید؟ آیا می تواند به خوابیدن شما کمک کند؟
جواب: بله برخی از موسیقی ها در واقع ممکن است به شما در خوابیدن کمک کند. داده هایی وجود دارند که نشان می دهد موسیقی می تواند به خوابیدن افراد کمک کند، یک دکترمتخصص خواب و تغذیه می گوید: قوانین ساده ای برای سبک خوابیدن و راحت به خواب رفتن وجود دارد و این مسئله با نوع موسیقی که شما انتخاب می کنید متفاوت می شود موسیقی که ضرباهنگ نسبتا آهسته ای دارد دگمه ی چرت زدن بدن شما را روشن می کند! اما اگر یک آهنگ راک را گوش کنید شانس اینکه بخوابید کم است !

ارتباط موسیقی و خواب در مطالعات سراسر جهان تایید شده است. این ارتباط در تمام افراد اعم از جوانان, زنان و مردان سالمند وجود دارد، موسیقی حتی کمک می کند تا افراد مبتلا به اسکیزوفرنی هنگام خواب چشمان خود را ببندند. در یک تحلیل بر روی مطالعات اخیر در خصوص موسیقی و خواب با تمرکز بر10 مطالعه ی برتر انجام شده این نتیجه گرفته شد که موسیقی به افراد با مشکل مزمن و خفیف خواب کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد، اغلب مردم 45 دقیقه قبل از اینکه سر خود را روی بالش قرار دهند و به خواب روند به موسیقی های آرامش بخش و کلاسیک گوش می دهند. مطالعات متعدد نشان داده اند که سرعت ضرباهنگ موسیقی باعث تفاوت می شود. موسیقی با ریتم حدود 60 ضربه در دقیقه کمک می کند تا فرد به خواب رود "همانطور که هنگام به خواب رفتن، ضربان قلب شروع به کندشدن می کند و به سمت محدوده 60 ضربه در دقیقه می رود به عبارت دیگر، موسیقی آرام "آهنگ" ضربان قلب شما را به سمت محدوده ی خواب هدایت می کند شما حتی می توانید هنگام خرید سی دی و یا دانلود آهنگ 60 ضربان در هر دقیقه را بخواهید.

طرفدار موسیقی کلاسیک هستید؟ خوب است چون آهنگ آرامش بخش ترین موسیقی ها که تاکنون ساخته شده در این دسته قرار دارند آنها همچنین 60 ضربه در دقیقه بوده و خواب آورند. بهترین موسیقی ها در این زمینه موسیقی های بی کلام اند شما می توانید آرامش بخش ترین موسیقی های جهان که ضرباهنگ آن ها در محدوده60 ضرب در دقیقه است دانلود یا تهیه کنید این موسیقی ها ذهن را به آرامش دعوت می کنند و از هر چیزی که سبب هیجانات قوی است دور می کند صرف نظر از اینکه آنها مثبت اند یا منفی .

این خیلی خوب است که با موسیقی به خوا ب بروید اما هیچگاه با هدفون به رختخواب نروید چون ایجاد ناراحتی می کند و اگر شما بیش از اندازه از آن استفاده کنید ممکن است به کانال گوش آسیب وارد کند درعوض، کارشناسان بالشهای سخنگو را توصیه می کنند این دستگاه ها دقیقا بالش با بلندگوهای داخل آنها هستند که در انواع اندازه و قیمت های مختلف موجود هستند، اما همه آنها طوری طراحی شده تا به شما این اجازه را بدهند که به راحتی به موسیقی در رختخوا ب گوش دهید.

یک موسیقی خوب با لحن آرام که باعث آرامش شما شود نه موسیقی ای که ضربان قلبتان را تند کند به شما کمک می کند تا یک خواب خوب را در شب داشته باشید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید