preloader

رازهایی برای جوان تر شدن - قسمت اول


رازهایی برای جوان تر شدن - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12927 اشتراک گذاری :

 

 

با یک پرایمر(پایه) شروع کنید

اگر سن شما به اندازه ای است که خطوط خنده در ظاهرتان آشکار شده  با یک مراقبت پوستی می توانید جوان تر بنظر رسید. پوست ما  با افزایش سن خشک و نازک می شود بنابراین محصولاتی که پنج سال پیش استفاده می کردید شاید دیگر برایتان مفید نباشند .برای بهتر بنظر رسیدن از یک پرایمر خوب استفاده کنید تا چین و چروک های کوچک پوست را پر کند به  طوری که کمتر قابل مشاهده باشند.

 

 

 

 

از کرم پودر ضخیم اجتناب کنید

اگر شما هنوز هم بیش از اندازه کرم پودر استفاده می کنید  بدانید که این ماده به طور مستقیم بر پیری پوست اثر می گذارد و  به احتمال زیاد چند سال مسن تر بنظر می رسید  .پوشش ضخیم تمایل به ترک های عمیق در پوست را بالا می برد و این خطوط به مراتب بدتر از خطوط ریز شما  بنظر می آیند. در عوض،  از مرطوب کننده ها  و  پرایمر استفاده کنید سپس کرم مایع و سبکی برای رطوبت پوست و حجم دهی به آن استفاده کرده و به آرامی آن را با یک اسفنج، روی پوست خود پخش کنید.

 

 

 

 

اجتناب از آرایش چشم بیرون زده

استفاده از آرایش چشم نیاز به دقت بالا دارد و  متاسفانه، بینایی با افزایش سن کاهش می یابد! اگر شما خوب نبینید  ممکن است آرایش درستی انجام ندهید و نتیجه ی آرایش چشم خنده دار  با  سایه چشم زیاد و خط چشم کج باشد. راه حل: "از آینه با بزرگنمایی استفاده کنید."

 

 

 

 

برجسته کردن چشم ها

همانطور که سن افزایش می یابد  تمایل پلک به افتادگی بیشتر می شود، بنابراین هدف در اینجا این است که توجه بیننده از پلک ها به خود چشم جلب شود. کلید این کار در استفاده از یک خط چشم نازک درامتداد خط  مژه ها در بالا و پایین چشم است  که با این کار مژه ها پرتر دیده می شوند با این کارچشمان شما درشت تر دیده می شود.هنگام استفاده از سایه چشم از سایه های نرم و سبک استفاده کنید.

 

 

 

 

ابرو ها

ابرو ها بسیار مهم هستند زیرا آنها قاب صورت اند. اما ابرو ها با افزایش سن نازک تر و خاکستری می شوند. آرایشگران توصیه می کنند در این حالت از مداد ابرویی که مکمل رنگ موی شماست  استفاده کنید. می توانید از پودر های سایه ای ابرو  نیز استفاده کنید. برخی از افراد تاتوی دائم ابرو را انتخاب می کنند  اما FDA و گزارش های مصرف کنندگان نگرانی های ایمنی در مورد این عمل را مطرح کرده است.

 

 

 

 

اجازه ندهید رژ لب بیرون از خط لب ها برود

این نکته باعث جلب شدن  توجه به چین و چروک  های اطراف لب می گردد. دلیل این اتفاق مایع بودن رژ و تمایل به پخش شدن است .رژ لب کرمی بوده، و این امر منجر به لغزندگی آن به اطراف می شود ( از جمله خطوط اطراف لب). برای جلوگیری از حرکت رژ استفاده از مرطوب کننده، و پرایمر قبل از استفاده از رژ لب مفید است.

 

 

 

 

لب هایتان را پرتر نشان دهید

برای داشتن لب هایی جوانتر سه مرحله را دنبال کنید . درابتدا لب را توسط  پودر و یا پرایمر بپوشانید. سپس،  با مدادی نوک تیز دور لب را بکشید و  در نهایت، با استفاده از یک برس رژ لب از رژحجم دهنده استفاده کنید. برای  داشتن نتیجه ی بهتر یک رژ پر رنگ تر را انتخاب کنید رنگ نباید بیش از حد روشن باشد.

 

 

 

 

لب ها را مرطوب نگه دارید

حتی بهترین مواد آرایشی زمانی که لب خشک باشد،بر روی آن پوسته پوسته می شود به همین دلیل، استفاده از  مرطوب کننده اغلب لازم است .کمی براق کننده لب، وازلین، و یا ویتامین E به خوبی جواب می دهد، می توانید از محصولاتی که  دارای ضد آفتاب اند برای محافظت لب در برابر نور خورشید استفاده کنید. اگر شما از رژ لب های با ماندگاری طولانی استفاده می کنید مطمئن شوید قبل از آن لب هایتان را کاملا مرطوب کرده اید.

 

 

 

 

سفید کردن دندان ها

خمیر دندان های سفید کننده می تواند به حذف لکه های رنگی و سطحی دندان های شما کمک کند و با برداشتن سایه ،آن ها را  روشن تر کند. برای نتیجه بهتر ، سعی کنید  از ژل های سفید کننده و نوارهای  مبتنی بر پراکسید استفاده کنید . این محصولات سفید کننده مینای دندان های شما را به رنگ طبیعی خود بر می گرداند. برای نتایج چشمگیر تر، درمان را در مطب به دندانپزشک خود بسپارید دندان در کمتر از یک ساعت سفیدتر می گردد. برای به دست آوردن رنگ مورد نظرممکن است چند جلسه نیاز باشد.

 

 

 

 

جوان کردن چشمان خسته

اگر چشمان شما خسته بنظر آیند،واضح ترین راه حل استراحت است. خواب باعث آزادسازی هورمون هایی می شود که پوست را ضخیم تر کرده و به الاستیک شدن بیشترآن کمک میکند. برای کاهش پف چشم، کاهش مصرف نمک و نوشیدن مایعات مفید است. شما همچنین می توانید برای تسکین دادن ورم چشم ، خیار سرد و یا چای کیسه ای مرطوب را امتحان کنید.

 

 

 

 

کاهش حلقه های تیره زیر چشم

خواب کافی می تواند گودی های سیاه زیر چشم را به حداقل برساند. اما در برخی از افراد،پوست تغییر رنگ داده و تیره تر می شود در آن صورت، کرم های حاوی عوامل روشن کننده مانند رتینول، هیدروکینون، چای سبز، و یا ویتامین C ممکن است کمک کند. پوشاندن گودی های سیاه با استفاده از پوشاننده های یک درجه روشن تر از پوست با تن زرد ممکن است کارساز باشد.

 

 

 

 

عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی با انجام سه وظیفه به جوان تر بنظر آمدن شما  کمک می کند  عینک آفتابی مناسب پوست ظریف اطراف چشم را از آسیب های نور خورشید محافظت می کند. همچنین شما را از ابتلا به دوبینی محافظت می کند  و مانع جمع شدن چشمانتان در نور و ایجاد چین و چروک می گردد در نهایت، عینک آفتابی ممکن است آب مروارید را به تاخیر بیاندازد مناطق ابری می تواند دید شما را کاهش دهد. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت اشعه UV خورشید می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد.

 

 

 

 

تقویت موهای کم پشت

شما می توانید  موهای کم پشت خود را با روش هایی پرتر نشان دهید کم پشت شدن  مو با برخی از ترفندهای ساده مانند  استفاده از یک برس گرد بزرگ برای بلند کردن مو و اضافه کردن حجم به آن(پوش دادن) ، استفاده از دکمه های سرد در سشوارو بیگودی ها ، گزینه خوبی هستند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید