preloader

0 تا 100 ریمل + بایدها و نبایدهای آرایش چشم


0 تا 100 ریمل + بایدها و نبایدهای آرایش چشم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10099 اشتراک گذاری :

 

آرایش چشم، به خصوص حالت دادن به مژه ها، جذابیت و شکوه بیشتری به چشم های شما می بخشد و همچنین سبب گیرایی بیشتر این عضو می شود. برای آرایش چشم، محصولات زیادی در بازار وجود دارند که یکی از کاربردی ترین آن ها ریمل است. ریمل ها در انواع و مدل های مختلف تولید شده اند که هر کدام به طور جداگانه، پاسخگوی یک نیاز هستند. در ادامه مطلب ترفندهای استفاده از ریمل و تمامی نکات آن را ذکر خواهیم کرد.

ریمل چیست؟

اگر قصد خرید ریمل برای آرایش چشمان خود را دارید، ابتدا باید بدانید این محصول چیست و چه مزایایی برای شما خواهد داشت. ریمل یک وسیله آرایشی برای حالت دادن به چشم ها است و سبب زیبایی بیشتر مژه های شما می شود. ریمل یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین لوازم آرایشی در سطح جهان به شمار می رود که به مژه ها کمک می کند تا زیباتر، شاداب تر و با طراوت بیشتری ظاهر شوند.

ترکیبات اصلی ریمل چیست؟

ریمل، وسیله ای است که با مژه و چشم به طور مستقیم در ارتباط است؛ بنابراین ساختار و مواد موجود در آن نباید هیچگونه آسیبی به چشم ها وارد کند. معمولاریمل ها به رنگ مشکی هستند که توسط رنگدانه های کربن سیاه، سبب تیره شدن مژه ها می شوند اما مواد موجود در ریمل ها شامل:

  • واکس (شمع): واکس هایی که در ریمل استفاده می شوند، واکس پارافین و واکس زنبور نام دارند. این مواد سبب افزایش غلظت ریمل شده و به مژه می چسبند. یکی از دلایل وجود این ماده در ریمل ها، افزایش حجم و قد مژه است.
  •  پلیمرها: ریمل باید ساعت ها روی مژه بماند و ماندگاری نسبتا خوبی داشته باشد. این موضوع، یکی از دلایل وجود پلیمر در ریمل است. پلیمر مانند یک پل عمل کرده و سبب اتصال مواد ریمل به مژه ها می شود.
  • روغن: وجود برخی روغن ها مانند روغن کرچک، اکالیپتوس، کنجد و... می توانند سبب تقویت مژه و افزایش حجم طبیعی آن شوند. از جمله کاربردی ترین روغن ها برای مژه، روغن کنجد است.
  • مواد نرم کننده: برخی از مواد نرم کننده مانند پانتنول ها و گلیسیرین، سبب نرمی و لطافت مژه ها می شوند و همچنین از شکستگی و خشکی مژه جلوگیری می کنند. اگر این مواد در ریمل وجود نداشتند، در اثر استفاده مداوم از این وسیله، مژه ها دچار ریزش می شدند.

در کنار مواد بالا، برخی از ریمل ها دارای ساختاری هستند که سبب تقسیم بندی آن ها به دو دسته ضد آب و محلول در آب می شود.

ریمل ضد آب

نوعی از ریمل ها وجود دارند که آب کم تری در ساختار خود دارند و معمولا در برابر آب، اشک چشم و عرق مقاوم هستند و دچار ریزش نمی شوند. برای پاک کردن ریمل های ضد آب از روی مژه باید از پاک کننده های صورت کمک گرفت. این ریمل برای استفاده روزانه مناسب نیست؛ زیرا حاوی مواد سنگینی است که به ریشه مژه آسیب وارد می کند و سبب ریزش می شود.

ریمل محلول در آب

ریمل های محلول در آب، معمولا غلظت کم تری داشته و رقیق تر هستند؛ به همین دلیل یک گزینه مناسب برای افراد مبتدی و استفاده روزانه است. ماندگاری این ریمل پایین بوده و با کم ترین رطوبتی، ریزش می کند. این ریمل ها هیچ ماده آسیب زایی برای مژه ها نداشته و برای تمامی افراد مناسب خواهند بود. تنها نکته منفی که می توان برای این ریمل ذکر کرد، این است که به دلیل وجود درصد بالایی از آب، به راحتی روی مژه خشک نمی شوند و ممکن است باعث سیاهی پلک شوند.

انواع ریمل

ریمل ها بر اساس نیاز هر فرد و کاربردی که دارند، در انواع مختلفی تولید شده اند. مدل های مختلف این محصول شامل:

  • ریمل بلند کننده lengthening mascara))

الیاف موجود در ریمل بلند کننده به تارهای مژه می چسبند و سبب بلندتر شدن ظاهر آن می شوند. معمولا افرادی که دارای حجم زیادی مژه با قد کوتاه هستند، برای افزایش حجم مژه از این مدل استفاده می کنند. در فرمولاسیون این محصول از فیبرهای نرم و برخی پلیمرها استفاده می شود تا مژه ها تیره تر و بلندتر شوند.

  • ریمل حجم دهنده (volume mascara)

 ریمل های حجم دهنده معمولا غلظت بالاتری دارند که از موم و سیلیکون های مختلفی تشکیل شده اند. پلیمرهای موجود در ریمل های حجم دهنده سبب ضخامت بیشتر مژه ها می شوند و می توانند مژه را پرپشت تر نشان دهند. همچنین این ریمل ها دارای خرده مژه هستند که برای افزایش حجم مژه، نقش مهمی خواهند داشت. توصیه می کنیم برای تاثیر گذاری بیشتر، دو لایه از این ریمل را روی مژه های خود استفاده کنید.

نکات مهم هنگام ریمل زدن مژه ها

  1. استفاده از ریمل در آخرین مرحله آرایش چشم

ریمل زدن مژه ها آخرین مرحله از آرایش چشم است؛ بنابراین سعی کنید آرایش چشمان خود را اعم از سایه زدن و کشیدن خط چشم، تکمیل کرده و سپس به سراغ مژه های خود بروید. در صورتی که ابتدا از ریمل استفاده کنید، مژه های بلند و حالت دار شما، اجازه آرایش پشت پلکتان را به شما نمی دهد.

همچنین سعی کنید مژه هایتان تمیز باشند تا از چسبیدن آن ها به یکدیگر جلوگیری شود. اگر پیش از ریمل زدن از خط چشم استفاده کردید، حتما توسط دستمال مرطوب مژه های خود را تمیز کنید.

  1. استفاده از فرمژه

اگر مژه های صافی دارید که هیچ حالتی ندارند، بهتر است پیش از ریمل زدن، از فرمژه استفاده کنید. فر کردن مژه ها پیش ریمل زدن، سبب تثبیت حالت آن ها می شود و مژه برای چند ساعت در حالت فر باقی خواهد ماند. برای این کار فرمژه ها روی بن مژه هایتان قرار دهید و چند ثانیه آن را بسته نگه دارید تا مژه هایتان حالت بگیرند. هیچ گاه فرمژه را محکم فشار ندهید؛ زیرا می تواند سبب شکستن و تضعیف مژه شود.

  1. استفاده از ریمل شخصی

ریمل، وسیله ای است که به طور مستقیم با مژه و چشم های شما در ارتباط می باشد؛ پس باید به تنهایی از آن استفاده کرد. زمانی که ریمل خود را در اختیار فرد دیگری قرار می دهید، میکروب به داخل مواد آن نفوذ کرده و سبب بروز مشکلاتی از جمله ایجاد گل مژه شود.

  1. انتخاب ریمل مناسب

همانطور که بالاتر اشاره شد، ریمل ها برحسب نیاز شما، دارای انواع و مدل های مختلفی هستند که باید با توجه به نیاز و مدل مژه هایتان، آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد شما از ریمل زدن افزایش قد مژه است باید از ریمل بلند کننده استفاده کنید و اگر مژه های کم پشتی دارید، مدل حجم دهنده مناسب شما خواهد بود.

جمع بندی پایانی

استفاده از ریمل ها برای آرایش چشم جزو واجبات است و امروزه تمامی بانوان از ریمل به عنوان یک وسیله آرایشی مهم یاد می کنند. در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مهم برای استفاده از ریمل را به طور کامل بازگو کنیم. سعی کنید هنگام تهیه ریمل وسواس زیادی به خرج تا بهترین نوع آن را خریداری کنید. شما می توانید این محصولات را از ونوسی شو که یک فروشگاه مورد اعتماد در بستر وب است، انتخاب و تهیه کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید