preloader

موسسه سرم سازی رازی بخشی از درآمد خود را از فروش تحقیقات تامین کند


موسسه سرم سازی رازی بخشی از درآمد خود را از فروش تحقیقات تامین کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10627 اشتراک گذاری :

 

 سورنا ستاری موسسه رازی را افتخار تاریخ پژوهش کشور دانست و با بیان این که تحقیقات مرز دانشی در موسسه رازی باید تداوم یابد، ادامه داد: کار روی واکسن های جدید و کشف واکسن های جدید و نیز اعطای تاییدیه های لازم برای اقلام تولید شده در این موسسه، از مولفه هایی است که این مرکز باید به آن دست یابد.
ستاری دستاوردهای امروز در حوزه واکسن و سرم را که از طریق پژوهش به دست آمده است، نتیجه فعالیت هایی خواند که موسسه رازی 90 سال قبل پایه گذار آن در کشور بود.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت جهانی شدن موسسه رازی، ابراز امیدواری کرد که این موسسه همواره در قله افتخار پژوهش کشور و جهان قرار داشته باشد
وی ادامه داد: موسسه رازی همواره می تواند از طریق فروش محصولات شرکت های دانش بنیان سود خود را داشته باشد و سود به دست آمده را در تحقیق و توسعه هزینه کند. دلیلی ندارد که موسسه رازی وابسته به دولت باشد بلکه بخشی از درآمد آن باید از فروش تحقیقات صورت گیرد، پول دولت باید در تحقیقات مرز دانش هزینه شود.
ستاری یادآور شد: موسسه رازی در زمینه تامین هزینه های خود مشکلاتی دارد که اگر همه با هم همدل باشیم این مشکلات رفع خواهد شد و به اهداف در نظر گرفته شده خواهیم رسید، معاونت علمی ریاست جمهوری در زمینه حمایت از پروژه ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان وابسته به این موسسه آماده همکاری است.


افزایش 5 تا 10 برابری برداشت در هر هکتار، دستاورد پژوهش 
معاون رئیس جمهوری همچنین درباره تحولات حوزه پژوهش گفت: در دو سال گذشته تغییراتی در حوزه پژوهش داشته ایم و عصر امروز نیز در نشست هیات دولت گزارشی از سوی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ازدیاد برداشت از هر نوع کشت اعم از گندم و ذرت که در کشور اتفاق افتاده است، ارایه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش پنج تا 10 برابری برداشت در هر هکتار در مزارع کشور از دستاوردهای پژوهش در حوزه کشاورزی است.

رونمایی از دو واکسن جدید
رونمایی از دو واکسن واکسن جدید توکسوئیدی سه ظرفیتی آنتروتوکسمی و واکسن 6PD50 تب برفکی، از برنامه های جانبی آیین گرامی داشت نودمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بود که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد .
در این همایش در حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزیِ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید کهرام رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، همچنین از تمبر یادبود موسسه رازی، سردیس دکتر میرشمسی چهره ماندگار و پدر واکسن ایران و کتاب تاریخچه موسسه رازی رونمایی شد.
همچنین در نوبت صبح برگزاری این همایش از بازنشستگان این موسسه از ابتدای سال تاسیس موسسه رازی تاکنون با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد.

منبع: ایرنا
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید