preloader

مزایای لیپوماتیک کدامند؟


مزایای لیپوماتیک کدامند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10226 اشتراک گذاری :

در لیپوماتیک از هوای فشرده برای از بین بردن اتّصال میان سلول‌های چربی و خارج کردن آن‌ها استفاده می‌شود و این تکنیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل پیاده‌سازی و اجرا است و نتایج آن بلافاصله پس از اتمام کار قابل مشاهده هستند به همین دلیل هزینه لیپوماتیک به صرفه است.  این مورد یکی از اصلی‌ترین مزایای لیپوماتیک محسوب می‌شود ولی لازم است به این نکته توجّه داشته باشید که پس از انجام این عمل سرپایی باید به مدّت چندین هفته از گن‌های لاغری استفاده کنید تا اتّصال پایداری میان پوست و ماهیچه‌های زیرین آن برقرار شود و احتمال بروز مشکلاتی همچون افتادگی یا شل شدگی پوست به حداقل برسد.

 

کوچک بودن ناحیه جراحی:

کوچک بودن ناحیه جراحی از دیگر مزایای لیپوماتیک می‌باشد و این مسئله باعث شده است تا این فرایند ساده‌تر و کم دردسر‌تر از سایر تکنیک‌های لاغری اجرا شود و عوارض جانبی کم‌تری را برای زیباجویان به همراه داشته باشد. در این روش، کانولا یا لوله‌ی دستگاه لیپوماتیک از یک برش با قطری در حدود 3 تا 5 میلی‌متر وارد بافت زیرین پوست می‌گردد و مابقی مراحل انجام می‌شوند و این مسئله باعث شده است تا احتمال وقوع عوارض جانبی شدید همچون کبود شدگی ناحیه جراحی به میزان قابل توجّهی کاهش یابد و زیباجویان با مشکلات بسیار کم‌تری پس از جراحی مواجه شوند.

 

کوتاه بودن دوره‌ی نقاهت از دیگر مزایای لیپوماتیک است:

کوچک بودن ناحیه جراحی مزیّت بسیار بزرگی برای این روش است و این ویژگی باعث شده است تا زیباجویان بتوانند بلافاصله پس از انجام شدن فرایند لیپوماتیک و با رعایت برخی از موارد به زندگی عادّی خود بازگردند و دیگر نگران مشکلات بعدی نباشند. در واقع، لیپوماتیک یکی از کوتاه‌ترین دوره‌های نقاهت را در میان جراحی‌های سرپایی دارد و قسمت عمده‌ای از عوارض جانبی احتمالی پس از گذشت 1 هفته از برطرف خواهند شد و این مورد یکی از بزرگ‌ترین مزایای لیپوماتیک در مقایسه با سایر جراحی‌های لاغری محسوب می‌شود.

 

لیپوماتیک بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود:

بسیاری از جراحی‌های زیبایی و لاغری به دلیل ایجاد شدن درد شدید در حین عمل باید تحت بیهوشی عمومی انجام شوند ولی در لیپوماتیک نیازی به بیهوشی وجود ندارد و این فرایند با کمک بی حسی موضعی انجام می‌شود. همچنین، میزان درد‌های پس از عمل در این فرایند بسیار کم‌تر است و زیباجویان با مشکلات بسیار کم‌تری در این زمینه مواجه خواهند شد.

 

عدم آسیب به سیستم عصبی و سایر بافت‌های بدن:

لیپوماتیک از اختصاصیت بسیار بیشتری در مقایسه با سایر تکنیک‌های لاغری برخوردار است و فقط اتّصال میان سلول‌های چربی را مورد هدف قرار می‌دهد و موجب وارد شدن آسیب به بافت‌های ماهیچه‌ای و عصبی نمی‌شود و این مورد یکی از بارز‌ترین مزایای لیپوماتیک در نظر گرفته می‌شود. در جراحی‌های زیبایی همواره ریسک وارد شدن آسیب به بافت عصبی و یا سایر بافت‌های پیوندی به دلیل ماهیت تهاجمی این فرایند‌ها وجود دارد ولی در رابطه با لیپوماتیک این قضیه صادق نیست و این پروسه باعث ایجاد شدن التهاب موضعی شدید و یا خونریزی‌های گسترده نمی‌شود و زیباجویان می‌توانند با خیالی آسوده برای انجام این جراحی اقدام کنند.

 

دوره‌ی نقاهت این تکنیک کوتاه‌تر است

 

کم بودن احتمال عفونت زخم:

کوچک بودن ناحیه جراحی به معنای دسترسی کم‌تر باکتری‌های پاتوژن ساکن در پوست به بافت‌های زیرین است و این مورد از عامل اصلی قسمت عمده‌ای از مشکلات بعدی یعنی عفونت زخم جلوگیری می‌کند. عفونی شدن محل جراحی و ایجاد شدن التهابات گسترده مشکل اصلی بسیاری از جراحی‌ها می‌باشد و این پدیده می‌تواند موجب تجمع آب میان بافتی در زیر پوست و ایجاد شدن مشکلات متعددی شود. در فرایند لیپوماتیک ناحیه جراحی بسیار کوچک است و نیازی به پانسمان گسترده ندارد و مراقبت از آن ساده‌تر و آسان‌تر است و عفونت‌های گسترده تنها در موارد نادری مشاهده شده‌اند و این مورد باعث برتری لیپوماتیک گردیده است و جزو اصلی‌ترین مزایای لیپوماتیک می‌باشد.

 

انقباض پوست پس از لیپوماتیک:

افتادگی پوست همواره یکی از نگرانی‌های زیباجویان پس از انجام جراحی‌های لاغری بوده است و این مسئله می‌تواند تمامی زحمات شما و جراح را هدر بدهد. مواردی همچون خالی شدن بیش از حد چربی از زیر پوست، وارد شدن آسیب به بافت‌های پشتیبان و ایجاد شدن عفونت پس از جراحی دلایل اصلی افتادگی پوست هستند ولی از آنجایی که در لیپوماتیک تنها بافت چربی مورد هدف قرار می‌گیرد و هیچ گونه آسیبی به سلول‌های پشتیبان و یا سایر بافت‌های زیرین پوست وارد نمی‌شود احتمال وقوع این پدیده به میزان قابل توجّهی کاهش می‌یابد. در ضمن، استفاده از گن‌های مخصوص پس از لیپوماتیک روش مناسبی برای جلوگیری از افتادگی پوست است و بازده این فرایند زیبایی را افزایش خواهد داد.

 

امکان استفاده از لیپوماتیک برای لاغری موضعی قسمت‌های مختلف بدن:

لیپوماتیک از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می‌توان از این روش برای لاغری قسمت‌های مختلفی از بدن همچون: ران، شکم، بازو‌ها و پهلو استفاده کرد و این مورد یکی دیگر از مزایای لیپوماتیک محسوب می‌شود. با این حال، بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که نمی‌توان از این روش برای لاغری قسمت‌هایی همچون سینه‌ها، غبغب و زانو‌ها استفاده کرد زیرا ریسک این فرایند‌ها بیشتر است و بهتر است از سایر روش‌های زیبایی برای این منظور استفاده نمایید.

 

آیا می‌توان از سلول‌های چربی حاصل از لیپوماتیک برای افزایش حجم سینه‌ها و باسن استفاده کرد؟

جالب است بدانید که سلول‌های جمع آوری شده پس از فرایند لیپوماتیک کاملاً زنده و سرحال هستند و می‌توان آن‌ها را به سایر قسمت‌های بدن همچون باسن و سینه‌ها پیوند زد و مزیّت اصلی این روش در مقایسه با سایر فرایند‌های جمع آوری چربی این مورد است که در لیپوماتیک مقدار بیشتری چربی جمع آوری می‌شود و احتمال وقوع نکروز در بافت چربی و یا کبود شدگی محل جراحی کم‌تر است و شما می‌توانید این جراحی لاغری را به صورت ترکیبی با سایر روش‌های زیبایی انجام دهید و از مزایای لیپوماتیک بهره‌مند شوید.

 

سوالات رایج در رابطه با مزایای لیپوماتیک:

  • آیا باید پس از لیپوماتیک آنتی بیوتیک مصرف کنیم؟

بله، پزشک معالج شما به منظور جلوگیری از عفونت زخم آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد که باید به مدّت حداقل 1 هفته آن‌ها را مصرف نمایید.

 

  • آیا باید قبل و بعد از جراحی از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنیم؟

بله، شما باید 2 هفته قبل از عمل از مصرف دخانیات و الکل پرهیز نمایید و این کار را به مدّت 1 ماه پس از لیپوماتیک ادامه دهید تا بازده این فرایند دچار کاهش نشود.

 

  • آیا باید لیپوماتیک را به منظور تثبیت نتایج بدست آمده تکرار نماییم؟

خیر، در صورتی که پس از جراحی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نمایید و سبک زندگی خود را عوض کنید دیگر دچار چاقی نخواهید شد و نیازی به تکرار این فرایند وجود ندارد.

 

  • آیا کبود شدگی محل جراحی پس از لیپوماتیک طبیعی است؟

ممکن است ناحیه جراحی کمی دچار کبودی شود که در موارد خفیف طبیعی است و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید