preloader

کانتورینگ سینمایی صورت


کانتورینگ سینمایی صورت
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10189 اشتراک گذاری :

امروزه افراد زیادی برای برطرف کردن نواقص چهره خود برای عمل جراحی صورت اقدام می‌کنند تا زیبایی چهره خود را دو چندان کنند. یکی از این نوع عمل‌های زیبایی صورت مربوط به کانتورینگ صورت است که به منظور کوچک‌سازی ابعاد صورت انجام می‌گیرد و طرفداران بسیاری دارد. البته کانتورینگ صورت با استفاده از فیلرها و گاهی با کمک عمل جراحی به منظور فرم‌دهی استخوان صورت و زاویه ‌سازی فک انجام می‌پذیرد. از این رو، همواره افراد زیادی از نقاط مختلف کشور برای انجام جراحی کانتورینگ سینمایی صورت به کلینیک زیبایی و پوست ما مراجعه می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره عناوین زیر صحبت کنیم:

  • کانتورینگ سینمایی صورت چیست؟
  • انواع روش‌های کانتورینگ سینمایی صورت
  • کانتورینگ صورت برای چه افرادی مناسب است؟
  • نحوه زاویه سازی فک
  • دوره نقاهت کانتورینگ سینمایی صورت چند روز است؟
  • عوارض بیماران بعد از زاویه سازی فک

کانتورینگ سینمایی صورت چیست؟

کانتورینگ سینمایی صورت یک نوع عمل جراحی زیبایی به منظور زاویه‌ سازی فک و صورت است. این عمل با روش‌های مختلفی در راستای زیباسازی و متعادل‌سازی نواحی چهره و بهبود ظاهر عمومی صورت انجام می‌گیرد. از جمله روش‌‌های کانتورینگ صورت می‌توان به عمل جراحی، تزریق ژل، لیفت با نخ، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و گریم اشاره کرد.

بر این اساس مراکز و کلینیک‌های پوست و زیبایی بنا بر سفارش بیمار اقدامات و خدماتی در راستای جوانسازی پوست و زیبایی صورت، گونه، فک، چانه و زاویه‌سازی صورت را ارائه می‌دهند. به طورکلی هدف از انجام جراحی کانتورینگ صورت کاهش حجم و اندازه فک و اصلاح آن است. در این نوع جراحی تعدادی برش در قسمت‌های مختلف بافت روی استخوان‌های صورت به منظور اصلاح زاویه آن‌ها ایجاد می‌شود.

انواع روش‌های کانتورینگ سینمایی صورت

چگونه فک را زاویه دار کنیم ،  استفاده از روش‌های و تکنیک‌های کانتورینگ سینمایی صورت بستگی به اهداف شخصی بیمار دارد که وضعیت کدام قسمت از صورت او نیاز به بهبود دارد و در نهایت بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه به معرفی انواع روش‌های کانتورینگ صورت می‌پردازیم.

جراحی فک

جراحی صورت و فک اغلب به منظور کاهش علائم پیری و افتادگی پوست انجام شود و با این نوع جراحی صورت بیمار سفت و توپر خواهد شد. ایمپلنت‌های صورت به طور مستقیم با برش جراحی داخل دهان در قسمت خط فک و زیر بافت آن قرار می‌گیرد. عمل جراحی فک بیشتر برای داشتن صورت زاویه دار طرفدار دارد.

جراحی چانه

این عمل جراحی به منظور افزایش حجم به چانه انجام می‌شود که در بین مردان طرفداران بیشتری دارد. البته بسیاری از خانم‌ها نیز به منظور ایجاد ظاهری زیباتر خواهان انجام آن هستند. در این روش کانتورینگ سینمایی صورت، ایمپلنت در داخل لب پایین یا زیر بافت استخوان چانه بیمار قرار داده می‌شود و بافت استخوان چانه را لیفت می‌کند.

جراحی گونه

انجام عمل جراحی برای قرار دادن پروتز گونه در سال‌های اخیر چندان مورد استقبال بیماران نیست چرا که با تغییر در عضلات صورت ترکیب چهره نامتقارن خواهد شد. بر این اساس تزریق ژل یا انتقال چربی از دیگر نقاط بدن به گونه‌ها بیشتر مرسوم است. اما برای بیمارانی که درخواست کاشت گونه را دارند، پزشکان از روی بافت و استخوان گونه ایمپلنت را قرار می‌دهند. همچنین عمل جراحی بوکال فت که با برداشتن چربی ناحیه لپ باعث کانتورینگ صورت میشود جدیدا بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده است. در مواردی نیز لیپوساکشن غبغب می تواند بسیار موثر باشد

کانتورینگ صورت برای چه افرادی مناسب است؟

انجام عملیات کانتورینگ سینمایی صورت بستگی به نظر اشخاص دارد و البته ممکن است برای افرادی نتیجه مطلوب نداشته باشد. اما به‌طورکلی افرادی که از افتادن پوست صورت به دلیل پیری و افزایش سن رنج می‌برند، کانتورینگ صورت مفید است و چهره آنها جوان‌تر خواهد شد. اما افرادی که دارای صورت زاویه دار با ویژگی‌های فک مربع، چانه عقب و کوچک، گونه‌های کوچک یا بزرگ، دهان بیرون‌زده، چانه بیرون‌زده، شکل و فرم فک بدون قرینه و غیره می‌توانند از این روش استفاده کنند.

نحوه زاویه سازی فک

زاویه‌دار کردن فک نوع دیگری از عمل جراحی زیبایی است که تأثیر مثبتی بر چهره می‌گذارد و باعث می‌شود که فک‌های غیرطبیعی ژنتیکی حالت استاندارد به خود بگیرند. حال با این توضیح ممکن است این سوال ذهن را شما را نیز درگیر کند که چگونه فک را زاویه دار کنیم؟

به طورکلی زاویه ‌سازی فک یا صورت به دو روش دائمی و موقت انجام می‌شود. در روش دائمی انواع ایمپلنت‌ها با پیچ‌هایی مخصوصی با ایجاد برش در استخوان صورت فیکس می‌شوند و جای آنها ثابت است. اما در روش موقت می‌توان از تزریق انواع ژل‌ها و فیلرها استفاده کرد.

گفتنی است، بیمار قبل از عمل جراحی کانتورینگ سینمایی صورت باید تصویربرداری از استخوان‌ها و بافت‌های نرم صورت خود برای پزشک معالج ارائه دهد تا عمل جراحی با تکیه بر این مستندات پزشکی انجام شود. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی را برای زیبایی صورت و همچنین زاویه‌دار کردن فک به کار می‌گیرد و در این رابطه از تجربه کافی برخوردار است و رضایت بیماران این پزشک متخصص مزیت بر این علت خواهد بود.

دوره نقاهت کانتورینگ سینمایی صورت چند روز است؟

دوره نقاهت جراحی و کانتورینگ سینمایی صورت در هر بخشی متفاوت است و البته بستگی به شرایط بیمار نیز دارد. به طور کلی، جراحی نواحی چانه و گونه به دلیل داشتن بخیه جذبی دوره بهبودی کوتاهی نیاز دارد اما در صورت داشتن بخیه در ناحیه دهان باید بعد از یک هفته کشیده شود.

در طول این مدت نیز باید رژیم غذایی سبک همراه با مایعات داشته باشید تا فشار به زخم‌ها وارد نشود. البته آثار کبودی و تورم بعد از گذشت دو هفته بعد از جراحی صورت به مرور زمان از بین می‌رود. دوره نقاهت جراحی فک طولانی‌تر و شدت تورم بیشتر است و بهبودی کامل ورم صورت چند هفته طول می‌کشد و در این مدت استفاده از کمپرس سرد بسیار کمک‌کننده خواهد بود. اما اغلب بیماران یک دوره نقاهت 10 روزه را طی خواهند کرد تا بتوانند به برنامه‌های روزمره و عادی خود بپردازند.

عوارض بیماران بعد از زاویه سازی فک

عمل کانتورینگ سینمایی صورت به منظور اصلاح زاویه فک یک روش درمانی ایمن و اغلب بدون خطر است و عوارض چندانی متوجه بیماران نیست. از آنجایی که اغلب این جراحی توسط یک جراح مجرب و حرفه‌ای فک و دهان انجام می‌شود، بیماران نباید نگران عوارض ناشی از آن باشند اما با این وجود عفونت و خونریزی از شایع‌ترین علائم بیماران بعد از عمل جراحی فک و صورت است. همچنین بروز علائمی همچون تورم، کبودی و بی‌حسی در ناحیه صورت بیماران امر طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

بروز مشکلاتی در جویدن و احساس درد هنگام قرار دادن فک بالا و پایین روی هم، بازگشت فک به موقعیت قبلی و آسیب عصبی از دیگر عوارض نادر این عمل جراحی است. در برخی از مواقع نیز انجام جراحی‌های اصلاحی بر روی بیمار توسط پزشک معالج تشخیص داده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر دکتر سزاوار جراح فک و صورت را در گوگل سرچ کنید

 

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید