preloader

عمل لیپو چیست؟ آشنایی کامل با جراحی لیپوماتیک


عمل لیپو چیست؟ آشنایی کامل با جراحی لیپوماتیک
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10091 اشتراک گذاری :

اگر رژیم های طاقت فرسا و ورزش های سنگین کمکی به کاهش وزن شما نکرده است، شما می توانید راه های کوتاه تری را برای درمان چاقی خود انتخاب کنید. یکی از روش های شناخته شده در کاهش وزن، عمل بای پس معده است. هزینه جراحی بای پس معده به عوامل متعددی مانند دستمزد پزشک متخصص، مصرف دارو، تجهیزات پزشکی و سایر موارد بستگی دارد. اگر به دنبال راهی برای رسیدن به اندامی ایده آل هستید، عمل لیپو گزینه بهتری است.

برای انجام این عمل های زیبایی حساس، همه به دنبال پزشکان حاذق و مجربی هستند که به بهترین شکل ممکن نتیجه بگیرند. خوشبختانه در کشور ایران متخصصین بسیار حرفه ای و به روز در حوزه عمل های زیبایی وجود دارند. اکثر افرادی که برای عمل لیپو اقدام می کنند، به دنبال یافتن بهترین جراح زیبایی در مشهد و تهران می باشند، زیرا بیمارستان های این کلان شهرها بسیار مجهز و پیشرفته هستند. اما عمل لیپو چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

آشنایی با عمل لیپو

لیپو اصطلاح کوتاه شده لیپوماتیک است. جراحی لیپوماتیک که در دسته عمل های زیبایی قرار دارد، شامل برداشتن چربی اضافی از نواحی خاص بدن با تکنیک ساکشن (مکش) است. این عمل در اصطلاح پزشکی به پیکر شناسی شناخته شده و برای برداشتن چربی های موضعی کم قابل استفاده است.

هدف عمل لیپوماتیک تغییر سایز و فرم در یک نقطه بوده و درمانی برای چاقی نیست. بنابراین از عمل لیپو برای برداشتن چربی های زیاد (تغییر وزن زیاد) استفاده نمی شود.

عمل لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که نحوه انجام عمل لیپو چیست؟ روش لیپوماتیک جدید ترین روش غیرتهاجمی برای عمل پیکر تراشی بوده و به اتاق عمل و تیغ جراحی نیاز ندارد.

جراحی لیپوماتیک را می توان تحت بی حسی موضعی انجام داد و بسته به وسعت عمل معمولاً بین یک تا دو ساعت طول می کشد. در مقایسه با روش های سنتی لیپوساکشن، بیماران می توانند کمترین جای زخم و دوره نقاهت نسبتاً کوتاهی داشته باشند.

مراحل انجام عمل لیپو چیست؟

برای انجام این عمل از دستگاه لیپوماتیک استفاده شده و با استفاده از یک دستگاه تخصصی به نام کانولا لیپوساکشن انجام می شود. کانولا از طریق برش های کوچک در پوست وارد شده و از ارتعاشات با فرکانس بالا برای شکستن و ذوب کردن سلول های چربی استفاده می کند و سپس چربی ذوب شده از بدن ساکشن می شود.

7 مزیت عمل لیپوماتیک

7 مزیت عمل لیپوماتیک

لیپوماتیک از پیشرفته ترین فناوری ها برای حذف چربی ناخواسته از بدن استفاده می کند. مزیت های این جراحی بسیار زیاد است.

  • روشی ایمن و مؤثر
  • استفاده از بی حسی موضعی به جای بی حسی عمومی
  • پایین بودن میزان ورم و ترشح در این روش
  • نیاز به بستری شدن ندارد.
  • استفاده از بادی شیپر تنها برای 2 هفته
  • پایین بودن احتمال عفونت
  • آمبولی چربی بسیار کم

معایب جراحی لیپوماتیک چیست؟

با توجه به اینکه عمل لیپو یک جراحی غیرتهاجمی و کم خطر بوده، اما میزان تبحر پزشک بسیار حائز اهمیت است. عملکرد این دستگاه بر پایه ارتعاش است و ارتعاش شدید باعث آسیب رسیدن به پزشک و بیمار می شود.

  • هزینه بالای عمل
  • کبودی و التهاب
  • بی حسی موضعی ناحیه درمان
  • سوختگی و خارش پوست
  • واکنش آلرژیک به داروها
  • ایجاد مشکل برای قلب و کلیه
  • افتادگی و شل شدن پوست

افتادگی پوست پس از عمل لیپو

افراد بسیاری نگران افتادگی و شل شدن پوست بعد از عمل هستند، اما دلیل افتادگی و شل شدن پوست بعد عمل لیپو چیست؟ بعد عمل لیپو بافت چربی زیر پوست خارج شده و منجر به افتادگی آن می شود. برای برگشت پوست باید از گن استفاده کرد. اما دلایل دیگری نیز ممکن است در شل شدگی پوست موثر باشد.

سن بیمار

سن بیمار جزو مواردی بوده که در نتیجه نهایی عمل لیپوماتیک تاثیرگذار است. با بالا رفتن سن میزان کلاژن سازی در پوست کاهش می یابد و مانند تمامی ارگان ها پیرتر می شود. بنابراین اگر سن بالایی دارید و متقاضی انجام عمل لیپو هستید، این نکته را در نظر داشته باشید.

تعداد بارداری ها

تعداد بارداری، کشش پوست و وجود افتادگی در پوست ممکن است مانع ایجاد نتیجه دلخواه در پایان عمل شوند و پوست همکاری لازم برای جمع شدن نکند.

ژنتیک

کیفیت پوست از نظر ژنتیکی می تواند در جمع شدگی پوست بعد عمل نقش مهمی را ایفا کند.

نواحی انجام عمل لیپو

عمل لیپو برای نواحی دارای چربی انباشته شده مناسب است. عمل لیپو برای اندام های زیر انجام می شود.

  • غبغب، خط گردن
  • بازو
  • پهلو
  • شکم
  • سینه
  • ران و بغل ران
  • پشت کمر
  • باسن

بهترین کاندیدا برای عمل لیپو چه کسانی هستند؟

حداقل سن برای انجام عمل لیپو، 18 بوده و داشتن سلامت عمومی بالا لازمه این عمل است. به طور کلی اگر شما فردی سالم، غیر سیگاری، دارای پوستی سفت و کشسان با bmi کمتر از 30 بوده و قصد دارید فرم بدن خود را تغییر دهید، شما جزو یکی از بهترین کاندیدا برای عمل لیپو هستید.

چه افرادی مجاز به انجام عمل لیپو نیستند؟

چه افرادی مجاز به انجام عمل لیپو نیستند؟

به طور کلی واجد شرایط بودن برای عمل لیپو بسته به شرایط سلامتی، سن و سایر عوامل متفاوت است و باید قبل از عمل لیپو حتما با جراح متخصص مشورت شود. اما فردی با شرایط زیر گزینه مناسبی برای انجام این عمل نیست.

اضافه وزن بالا

خارج کردن حجم زیاد چربی با روش لیپوماتیک توصیه نمی شود.

افراد مبتلا به دیابت

این افراد در ترمیم زخم ناشی از سوراخ های ایجاد شده در پوست دچار مشکل می شوند و کاندید مناسبی برای عمل نیستند.

داشتن پوست شل

اگر روند کلاژن سازی در پوست شما آهسته است و پوست شلی دارید، عمل لیپو به شما پیشنهاد نمی شود.

Bmi بالای 30

اگر bmi بدن شما بالای عدد 30 است باید قبل از انجام لیپو مقداری وزن کم کنید.

مصرف الکل یا دخانیات

مصرف الکل یا دخانیات به صورت مستقیم در روند بهبود عمل تاثیرگذار است. مصرف این موارد روند بهبود زخم را بسیار کند کرده و باعث ایجاد عفونت و سایر عوارض پس از عمل می شوند.

داشتن عادت غذایی نامناسب

اگر عادت غذایی مناسبی نداشته باشید و وزن شما مجدد اضافه شود، دیگر اثری از پیکر تراشی مشاهده نخواهید کرد؛ زیرا نتایج این عمل تا زمانی که وزن خود را ثابت نگه دارید و ورزش کنید ماندگار است.

عوامل موثر در هزینه عمل لیپو چیست؟

هزینه عمل لیپو تنها به حجم بستگی نداشته و موارد دیگری مانند تعداد نواحی تحت درمان، مدت زمان و نوع بیهوشی، میزان پیچیدگی فرایند (چند مرحله ای بودن)، مانیتورینگ بیمار در حین عمل و... در تعیین هزینه عمل لیپو موثر هستند.

سخن پایانی

عمل لیپو کوتاه ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به فرم بدن ایده آل است، اما باید به این نکته توجه داشت که لازمه ماندگاری نتایج عمل، اصلاح سبک زندگی است. علاوه بر این برای رسیدن به نتایج دلخواه باید مراقبت های بعد عمل را جدی بگیرید. انتخاب بهترین و مطمئن ترین جراح زیبایی نیز موثرترین راه برای کسب نتیجه ایده آل از عمل می باشد. دکتر فاضل اعلمی http://fazelalami.ir از پزشکان بسیار مجرب و معتبر در زمینه انجام جراحی زیبایی در مشهد هستند.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید