preloader

رپورتاژ خبری: نجات بیماری که با قرص برنج خودکشی کرده بود


رپورتاژ خبری: نجات بیماری که با قرص برنج خودکشی کرده بود
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11677 اشتراک گذاری :

گزارشگر: محدثه ایرانمنش

گروه تولید محتوای شفاجو

در روزهای گذشته، بیماری که با خوردن قرص برنج اقدام به خودکشی کرده بود از مرگ نجات یافت. دکتر محمد خلخالی متخصص داخلی گزارش عملیات درمانی را برای شفاجو شرح می دهند:

آمار مرگ و میر ناشی از خودکشی با قرص برنج (فسفید آلومینیوم) بسیار بالا است و اگر فردی بیشتر از 1/5 گرم از آن را خورده باشد به احتمال قوی جان خود را از دست می دهد. علائم مسمویت با این ماده شیمیایی پس از 1 ساعت بروز می کند و معمولأ تا 1 هفته بعد ادامه پیدا می کند. این علائم شامل نارسایی قلبی، تنفسی و کبدی می باشد. حتی چنانچه فردی که با این قرص مسموم شده است بلافاصله پس از مصرف تحت درمان قرار بگیرد، خطر مرگ در طول 1 هفته پس از مصرف همچنان جان او را تهدید می کند.

 

بیمار مذکور خانم 25 ساله ای بود که پس از مصرف و بروز علائم اولیه (افت شدید فشار خون، شوک، اختلال هوشیاری) به بیمارستان کیش منتقل شد. تیم درمان وی شامل طب اورژانس، متخصص داخلی، متخصص قلب، متخصص بیهوشی، رادیولوژیست و آزمایشگاه و تیم پرستاری قوی عملیات درمان را در ICU بیمارستان کیش آغاز کرد. در طی دوره درمان بیمار چندین بار دچار افت تنفسی شد و زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفت. با اینکه نارسایی قلبی به زیر 30 درصد رسیده بود با تلاش تیم پزشکی قلب بیمار دوباره نیرو گرفت و با قدرت انقباضی حدود 60 درصد به ضربان ادامه داد. پس از درمان های دارویی بعد از 1 هفته بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان خارج شد.    

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید