preloader

آیا حقیقتأ زنان احساساتی تر از مردان هستند؟


آیا حقیقتأ زنان احساساتی تر از مردان هستند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12136 اشتراک گذاری :

اغلب شنیده ایم که زنان بسیار احساساتی تر از مردان هستند. اما به راستی این قضیه چقدر واقعیت دارد؟

پزشکان سویسی جنبه علمی این قضیه را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که شواهد علمی کافی برای اثبات قضیه احساساتی تر بودن زنان نسبت به مردان وجود دارد.

 در این تحقیقات، 3398 فرد داوطلب در آزمایش "فراخوانی تصویر" شرکت کردند. برای هر دو گروه زنان و مردان، تصاویری که احساسات مختلفی (مثبت، منفی، خنثی) را برانگیخته می کردند نمایش داده شد. بعد از مشاهده عکس العمل داوطبان بعد از دیدن هر کدام از تصاویر، از آنها خواسته شد که به یاد بیاورند چه تصاویری را دیده اند. نتایج نشان داد که زنان بیشتر از مردان تصاویر با مفاهیم منفی را به یاد آورده اند، و در واقع مفاهیمی را بیشتر به خاطر سپرده اند که احساسات آن ها را بیشتر برانگیخته کرده است. علاوه بر این در جریان یاد آوری تصاویر با مفهوم مثبت نیز، زنان دوباره بهتر از مردان عمل کردند. و در مورد تصاویری که نه منفی بوند و نه مثبت، تفاوت خاصی بین نتایج زنان و مردان وجود نداشت.

نتایج این آزمایش نشان می دهد که بدون توجه به مثبت یا منفی بودن عامل برانگیزاننده، زنان احساساتی تر از مردان هستند. و در واقع تفاوت در مکانیزم های مربوط به حافظه و احساسات در دو جنس زن و مرد دلیل اصلی احساساتی تر بودن زنان است.

یافته های حاصل از این تحقیقات می تواند در درمان انواع اختلالات حافظه مؤثر واقع شود.

 

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: netdoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید