preloader

چگونه با دردهای مزمن خود زندگی کنیم؟


چگونه با دردهای مزمن خود زندگی کنیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12629 اشتراک گذاری :

10 عادت روزانه ای که در زندگی میتواند درد شما را کاهش دهد

1- بالا بردن سطح آندروفین با ورزش

شما ورزش نمیکنید چون آسیب دیده اید. اما اگر ورزش نکنید، حجم عضلات و قدرت آنها را از دست می دهید که همین مسئله  باعث احساس درد بیشتر در عضلات می شود. خوشبختانه ، حتی ورزش سبک هم باعث آزاد شدن آندروفین می شود و مواد شیمیایی مغز باعث می شوند شما احساس بهتری داشته باشید و درد کمتری احساس کنید. با پزشک خود در خصوص حرکات کششی و ایروبیک مشورت کنید.

2- نفس عمیق کشیدن و مدیتیشن

عده کمی از ما در طی روز وقتی در حال انجام کاری هستیم آن را متوقف میکنیم و اجازه می دهیم ذهنمان آرام باشد و استراحت کند. نفس عمیق کشیدن و مدیتیشن از راههای مدیریت کردن استرس هستند که میتوانید توسط آن ها به بدن خود آرامش دهید و حتی احساس درد را از بین ببرید. با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید تا به شما اطلاعات بیشتری بدهد.

آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و نفس خود را به داخل بکشید و سپس خارج کنید.

3- از الکل اجتناب کنید

شما به یک خواب شبانه خوب برای تسکین درد نیاز دارید .اگرچه الکل میتواند به خواب شما کمک کند، اما چون سوخت و ساز بدن را بالا میبرد شما به خواب عمیق فرو نمیروید در نتیجه شب آرامی نخواهید داشت.

4-  ترک کردن سیگار

برخی از افراد با کشیدن سیگار یک راه برای تسکین موقت استرس و درد پیدا میکنند. ممکن است کشیدن سیگار باعث تسکین درد شود اما در دراز مدت باعث کند شدن روند معالجه و بد شدن گردش خون می شود و خطر ابتلا به دیسک کمر را افزایش می دهد.

اگر شما احتیاج به انگیزه برای ترک دارید ، رهایی از درد میتواند یکی از آنها باشد. با پزشک خود در خصوص برنامه و داروهایی برای ترک این عادت مشورت کنید.

5- بهتر و سالم تر بخورید

اگر شما از یک درد مزمن رنج میبرید،حاضرید هرکاری بکنید تا به بدن خود کمک کنید تا درد از بین برود.یکی از این راهها که بدن شما را قوی میکند داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.درست خوردن سطح قند خون را بالا میبرد و به نگه داشتن وزن کمک میکند و همچنین احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش داده و به هضم غذا کمک میکند .منظور از رژیم غذایی مناسب یک رژیم غذایی غنی از غلات و محصولات تازه و پروتئین کم چرب است.

6- کمک کردن به پزشکتان، کمک به خودتان است

نگهداشتن اطلاعات درد در یک دفتر میتواند یک راه برای کمک به پزشکتان برای فهمیدن مشکل شما جهت درمان درد مزمن باشد. در پایان هر روز به  درد خود نمره ای بین 1تا 10 بدهید و بنویسید که در طی روز چه کارهایی انجام داده اید و این فعالیتها چه احساسی را در شما ایجاد کرده اند.دفعات بعد که نزد پزشک میروید دفترچه خود را به او نشان داده و با او در خصوص پیدا کردن عامل درد صحبت کنید.

7- برنامه ریزی برای آرامش

از طریق توجه کردن به سلامت احساسات و بدن خودتان میتوانید درد خود را مدیریت کنید.این به آن معنی است که ممکن است دعوت به یک مهمانی را رد کنید زیرا به استراحت نیاز دارید و همچنین ممکن است به این معنی باشد که برای داشتن یک ماساژ و یا خوردن شام با دوستان خوبتان برنامه ریزی کنید تا از نظر روحی حس خوبی پیدا کنید.

8- منحرف کردن فکر خودتان

همانطور که خودتان میدانید ،تمرکز کردن بر روی درد فقط آن را بدتر میکند. به همین دلیل، یک نسخه موثر برای کاهش درد این است که خود را با انجام کار و فعالیت سرگرم کنید تا ذهن شما منحرف شود.به کلاس آشپزی بروید ،کارهای باغبانی انجام دهید و....اگر نمیتوانید درد را کنترل کنید میتوانید که ادامه زندگی خود را کنترل کنید.همین حالا شروع کنید

9- داروهای خود را بشناسید

داروهایی که مصرف میکنید و تاثیر آنها  اثرات جانبی  که دارند را بشناسید . در مورد سایر راههای درمانی اطلاعات کسب کنید. مهم این است که شما از لحاظ سلامتی و فعالیت بتوانید در وضعیت مناسبی باشید و اگر دارویی که مصرف میکنید باعث میشود که حال شما خوب نباشد با پزشک خود مشورت کنید تا آنرا تغییر دهید.

10- شما تنها نیستید

افراد زیادی هستند که مانند شما درد میکشند،پس بدانید که تنها نیستید .ارتباط با دیگران عادتی است که میتواند به شما کمک زیادی در تحمل درد بکند. در مورد خودتان و احساسی که دارید با خانواده و دوستانتان صحبت کنید تا آنها نیز آگاه شوند و از آنها کمک بخواهید. در مورد خودتان و شرایطتتان بیشتر بدانید و به دیگران هم بگویید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید