preloader

راه هایی ساده برای مقابله با میگرن و سردرد


راه هایی ساده برای مقابله با میگرن و سردرد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 19371 اشتراک گذاری :

هر کس تا به حال یک بار به میگرن و سردرد طولانی دچار شده باشد می داند که این اختلال تا چه اندازه می تواند ناتوان کننده باشد. درد شدید می تواند عملکرد مثبت ما را تقریبا غیر ممکن کند. اما تکنیک هایی برای مقابله با این شرایط وجود دارد که زندگی همراه با سردرد برای شما قابل کنترل تر خواهد شد. شما می توانید با استفاده از داروها، درمان های جایگزین، و یا با آموختن راه های کاهش استرس و داشتن آرامش، سردرد خود را تسکین دهید.

در اینجا راه هایی به شما گفته می شود تا بتوانید با میگرن و یا سردرد خود مقابله کنید:

  • از برنامه ی درمان سردردتان پیروی کنید. از مصرف دارو هایی که پزشک شما برایتان تجویز نکرده است خودداری فرمایید.
  • استرس های عاطفی را کاهش دهید. در طول روز زمان هایی را به خودتان اختصاص دهید که در آن زمان ها آرامش داشته باشید و از وضعیت های استرس زا به دور باشید. مهارت های ریلکسیشن را فرا بگیرید.
  • استرس های فیزیکی را کاهش دهید. استراحت و خواب کافی به شما اجازه می دهد که آرامش کافی را برای مواجهه با عوامل استرس زا در روز بعد داشته باشید. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بنشینید، هر چند وقت یک بار بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید. فک، گردن و شانه های خود را رها کنید تا استراحت کنند.
  • به طور منظم ورزش کنید. حداقل دربرنامه ی هفتگی خود سه جلسه ی 20 دقیقه ای ورزش را بگنجانید.
  • یک برنامه ی منظم داشته باشید. وعده های غذایی و میان وعده های منظم و سر وقت داشته باشید و شب ها به اندازه ی کافی بخوابید.
  • اگر سیگاری هستید، از همین الان سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند باعث سردرد شود و انواع سردردها به خصوص سر درد های خوشه ای را بدتر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های ترک سیگار به پزشک مراجعه فرمایید.
  • عامل سردرد خود را شناسایی کنید. در مورد زمان و چگونگی سردردتان یادداشت برداری کنید و بعد از مدتی سعی کنید با مطالعه ی یادداشت هایتان علت سردرد را پیدا کرده و در آینده از این عامل دوری کنید.
  • از روش های درمانی پیشگیرانه استفاده کنید. زنانی که معمولا در نزدیکی زمان قاعدگیشان دچار سردرد می شوند، می توانند با در نظر گرفتن نزدیک شدن زمان قاعدگی، از روش های درمانی پیشگیرانه استفاده کنند.

علاوه بر این نکته ها، می توانید از سازمان ها و گروه های پشتیبانی فعال در این زمینه درخواست کمک کنید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید