preloader

کاهش وزن ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند


کاهش وزن ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12001 اشتراک گذاری :

اگر دچار میگرن هستید و اضافه وزن دارید، نتایج یک بررسی جدید انگیزه بیشتری برای کاهش وزن را به شما می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس پژوهش جدیدی که در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است، افراد چاق نسبت به افراد با وزن طبیعی با احتمال ۸۱ درصد بیشتر ممکن است دچار حملات مرتب میگرن (میگرن اپیزودیک) شوند.

در این بررسی که نتایج آن در نسخه آنلاین ژورنال "نورولوژی" منتشر شده است، پژوهشگران ۳۸۶۲ نفر را از لحاظ میزان قد و وزن و فراوانی حملات میگرنیشان مورد پرسش قرار دادند. میانگین سن این افراد در این بررسی چهل و هفت سال بود.

نتایج کلی نشان داد که ۱۰۴۴ نفر از پاسخ‌دهندگان چاق هستند و ۱۸۸ نفر گفتند که دچار حملات مرتب یا گاه‌گاهی میگرن می‌شوند.

سرپرست این بررسی بی لی پترلین گفت: "این نتایج بیانگر آن است که پزشکان باید در افرادی که دچار حملات مرتب میگرن می‌شوند، گزینه‌های سبک زندگی سالم از لحاظ رژیم غذایی و ورزش را توصیه کنند."

او افزود: "پژوهش بیشتری مورد نیاز است تا مشخص کند آیا برنامه‌های کاهش وزن می‌تواند در افراد چاق یا دارای اضافه وزن دچار میگرن اپیزودیک سودمند باشد یا نه."

نتایج این بررسی موید نتایج بررسی قبلی درباره میگرن در سال ۲۰۱۱ است که نشان داد ورزش می‌تواند به همان اندازه دارو در پیشگیری از میگرن موثر باشد.

در این بررسی پژوهشگران سوئدی که گروهی از بیماران مبتلا به میگرن تحت یک برنامه ورزشی شامل وعده‌های ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته قرار داده بودند، دریافتند که شمار حملات میگرن هم در افرادی که ورزش می‌کردند، و هم در افرادی که تحت درمان دارویی بودند، کاهش یافته است.

نتایج بررسی سال ۲۰۱۱ در ژورنال Cephalgia منتشر شده بود.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید