preloader

آیا شما باید سریع وزن کم کنید؟


آیا شما باید سریع وزن کم کنید؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11295 اشتراک گذاری :


هنگامی که شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید ، این بسیار وسوسه انگیز است اگر بخواهید خیلی سریع به نتیجه برسید اما به یاد داشته باشید، کاهش وزن بسیار سریع برای کمک به حفظ یک وزن سالم در بلند مدت بعید و با خطرات سلامتی همراه می باشد .
اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، احتمالا مشتاقید تا نتایج سریع را ببینید و تفاوت را  سریع احساس کنید.
این اشتیاق می تواند شما را وسوسه کند تا به راحتی به یکی از راهکار های بی شماری که وعده ی کاهش سریع و آسان  وزن را می دهد، کنید.
متاسفانه، حتی اگر این رژیم های غذایی مد شده کمکی برای از دست دادن وزن به شما کند بعید است این وزن بدست آمده را بتوانید در ماه ها و سال های پس از آن حفظ کنید.
اگر شما در حال تجسم آینده ای بدون اضافه وزن هستید بهترین انتخاب ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی و افزایش میزان فعالیت جسمانی که منجر به کاهش نرخ ثابت و امنی از وزن شما تا پایان عمر می شود است.
روند کاهش وزن تمایل به ثابت ماندن دارد به همین علت پس از مدتی ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات بیشتر برای کاهش وزن داشته باشید. اگر بعد از شش تا نه ماه شما به  وزن سالم نرسیدید با پزشک خانواده خود در مورد گام های بعدی مشورت کنید.

 

نرخ امن کاهش وزن

اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید نرخ هفتگی سالم  از دست دادن وزن بین 0.5KG تا 1KG است.

از دست دادن وزن سریع تر از این نرخ  شما را در معرض خطر مشکلات سلامتی که شامل سوء تغذیه و سنگ کیسه صفرا، و همچنین احساس خستگی و ناخوشی است خواهد کرد
رژیم های غذایی مد شده که شامل تغییر رژیم غذایی برای چند هفته می شود  در ارتباط با کاهش وزن بسیار سریع بعید است که منجر به  رسیدن به وزن سالم در بلند مدت شود.
بدانید چقدر وزن شما نیاز به کم شدن دارد  و با توجه به فعالیت روزانه تان چقدر نیاز به کالری دارید و طبق آن  یک محدوده کالری روزانه شخصی برای داشتن یک وزن سالم داشته باشید .

منبع: nhs
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید