preloader

5 ماده غذایی برای داشتن بهترین حالت بدن از نظر درونی و بیرونی


5 ماده غذایی برای داشتن بهترین حالت بدن از نظر درونی و بیرونی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11150 اشتراک گذاری :

 

در این بخش به معرفی برخی از سالمترین مواد غذایی که مصرف آن ها  برای سلامت قلب، کاهش وزن و داشتن پوستی سالم مفید است می پردازیم

انتخاب غذاهای مغذی می تواند به سلامتی شما از دو طریق کمک کند .داشتن یک رژیم غذایی حاوی میوه های غنی از فیبر و سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و چربیهای سالم به شما کمک میکند هم احساس سیری کنید و  کالری ها کمتری داشته باشید که این امر خود تضمین کننده حفظ تناسب اندام و وزن شماست  و هم  به کمک آنتی اکسیدان ها و دیگر ترکیبات مفید موجود در این رژیم غذایی به  شما برای داشتن بدنی سالم ( داخلی و خارجی) کمک می کند .
 این پنج ماده غذایی را در رژیم خود داشته باشید .


1- لوبیا سبز

سیر شدن با  لوبیا سبز، و دیگر غذاهای حاوی فیبر بالا، می تواند به شما کمک کند تا ازافزایش وزن جلوگیری کرده  و حتی کاهش وزن بدون رژیم غذایی را داشته باشید تحقیقات جدید نشان می دهند  زنانی که مصرف فیبر خود را افزایش دادند وزن  از دست می دهند  در حالی که زنانی که فیبر در رژیم غذایی خود را کاهش دادند وزن بدست آوردند. دانشمندان  این یافته های خود را به یک فرمول برای کاهش وزن تبدیل کردند به این ترتیب که 8 گرم افزایش فیبر برای هر 1000 کالری مصرف  روزانه منجر به از دست دادن حدود 2 کیلو در طول دوره مطالعه شد
سعی کنید آن را برای خودتان امتحان کنید  اگر شما در حال مصرف روزانه 2000 کالری هستید ، مصرف فیبر خود را تا 16 گرم افزایش دهید . تمشک، نخود و توت فرنگی همچنین می تواند به شما کمک کند تا این میزان فیبر را مصرف کنید.

 

2- ماهی قزل آلا

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در انواع ماهی ها مانند روغن ماهی آزاد و ماهی تن می تواند از پوست شما در برابر آسیب های اشعه ماوراء بنفش محافظت کند در یک مطالعه محققان دریافتند کسانی که در هر هفته کمی بیش از 5 اونس ماهی غنی از امگا 3 مصرف کردند بروز ضایعات پوستی پیش سرطانی در آن ها  حدود 30 درصد کاهش یافت.. دانشمندان فکر می کنند امگا 3 مانند  یک دیوار محافظتی از سلوها در برابر آسیب  های رادیکال های آزاد عمل می کند.

 

3-زغال لخته

خوردن  روزانه حدود یک فنجان از مخلوط انواع توت ها (مانند تمشک قرمز، توت فرنگی، زغال اخته) به مدت 8 هفته با افزایش سطوح کلسترول "خوب" HDL و کاهش فشار خون همراه بوده است که این دو موضوع برای سلامت  قلب بسیار مورد  توجه هستند  طیف متنوعی از ترکیبات گیاهی که شامل آنتوسیانین و ellagic اسید هستند  در ترکیبی از انواع توت ها موجودند که احتمالا مسئول فواید مشاهده شده است.

 

4- هندوانه

تحقیقات نشان میدهند خوردن غذاهایی که پر از آب هستند، مانند هندوانه، کمک می کند تا شما کالری کمتری مصرف کرده و در عین حال  راضی باشید(جالب است که آب آشامیدنی همراه غذا این اثر را ندارد) 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد، انواع قرمز آن سرشار از ویتامین C (برخی از نارنجی یا زرد هستند) و همچنین لیکوپن است .لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که از فرد در برابر بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطا ن ها محافظت می کند  . دیگر غذاهایی که بیشتر از آب ساخته شده  اند عبارتند از خیار (95 درصد)، سبزی سالاد (90 درصد) و توت فرنگی (91 درصد).

 

5- گوجه فرنگی

مصرف مواد غذایی سرشار از  ویتامین C  مانند پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی و کلم بروکلی، ممکن است یک راز برای داشتن  پوستی نرم و صاف باشد . پژوهش ها ارتباط  مستقیم میان مصرف مقدار زیادی از غذاهای غنی  از ویتامین C با  داشتن پوستی جوان را ثابت کرده اند   این یافته ها نشان می دهند که مصرف بالای مواد غذایی  سرشار از ویتامین C با خطر کمتر ابتلا به خشکی پوست  و بروز چین و چروک  های ناشی از افزایش سن در زنان میانسال ارتباط دارد. اثرات ویتامین C در جوان نگه داشتن پوست، ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن و کمک به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، و نقش آن در حفظ پوست از طریق سنتز کلاژن، باشد .

منبع: eatingwell
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید