preloader

مصرف روزانه شکلات با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی در ارتباط است


مصرف روزانه شکلات با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی در ارتباط است
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10895 اشتراک گذاری :

ممکن است روزی دکتر به جای دارو برایمان شکلات تجویز کند؟ با توجه به مطالعات جدید باید گفت بله ممکن است! محققان نشان داده اند که روزانه مصرف مقدار کمی شکلات ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

باید بدانید شکلات که اغلب از آن به عنوان یک خوراکی برای لذت بردن یاد می شود جنبه ی درمانی دارد .با توجه به چربی و قند بالای شکلات جای تعجب نیست که مصرف اضافی آن می تواند به مشکلات سلامتی مانند پوسیدگی دندان و چاقی منجر شود.
با این حال، مطالعات جدید به طور فزاینده ای نشان می دهند که مصرف منظم شکلات ممکن است مزایای سلامتی قابل توجهی داشته باشد، به خصوص هنگامی که به صورت شکلات تلخ مصرف شود.

شکلات تیره و تلخ دارای بالاترین مقدار کاکائو است، به این معنی که بالاترین سطح آنتی اکسیدانها ( مخصوصا فلاونوئیدها ) را دارا می باشد این مولکول می تواند از برخی انواع آسیب های سلولی جلوگیری کند.

در این مطالعه، پروفسور استرانج و همکارانش مصرف شکلات را برای 1153 نفر از افراد 18 تا 69 ساله که خطر بیماریهای قلبی عروقی داشتند، تجویز کردند و نتایج مشاهده و مطالعه شد.

پس از اتمام آزمایش اطلاعات در مورد مصرف شکلات از شرکت کنندگان در غالب یک پرسشنامه جمع آوری شد.

تیم تحقیقاتی در مورد اینکه آیا مصرف شکلات با مقاومت به انسولین مرتبط است یا خیر شروع به کار کردند جایی در آن سلول های بدن به طور موثر به انسولین پاسخ نمی دهند و سبب بالا بردن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی می شود.

آنها همچنین ارزیابی کردند که چگونه مصرف شکلات می تواند سطح آنزیم های کبدی و عملکرد کبد را تحت تاثیر قرار دهد.

مقاومت به انسولین با مصرف روزانه شکلات کاهش می یابد

محققان دریافتند که مقاومت به انسولین و سطح آنزیم های کبدی در 81.8 درصد از شرکت کنندگان مطالعه که مصرف روزانه شکلات با میانگین 24.8 گرم داشتند در مقایسه با شرکت کنندگانی که هر روز شکلات مصرف نمی کردند کاهش یافت

این یافته ها پس از محاسبه ی سن، جنس، تحصیلات، شیوه زندگی و عوامل غذایی شرکت کنندگان است که می تواند نتایج درستی بدهند.
مصرف مواد غذایی شامل مصرف چای و قهوه سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که محققان میگویند این پتانسیل را دارند تا مزایای شکلات برای قلب را تحریک کنند و فرد را از ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سکته مغزی باز دارند .

با توجه به نتایج برست آمده، شرکت کنندگانی که شکلات مصرف می کردند از لحاظ جسمی فعال تر و جوان تر از کسانی بودند که شکلات مصرف نمیکردند

می تواند شکلات تیره در توصیه های غذایی گنجانده شده است؟

پروفسور Stranges و همکارانش می گویند یافته های آن ها نشان می دهد که مصرف شکلات ممکن است خطر ابتلا به اختلالات قلبی را با بهبود سطح آنزیم های کبدی و محافظت در برابر مقاومت به انسولین کاهش دهد.

با توجه به شواهد و نتایج مطالعه، محصولات مبتنی بر کاکائو ممکن است سبب بهبود سلامت قلب شود با این حال، نتایج بدست آمده برای اثبات قطعی نیاز به شواهد قوی تری دارند.

کاربردهای بالقوه این یافته می تواند شامل توصیه های متخصصان مراقبت های بهداشتی برای تشویق افراد به مصرف طیف گسترده ای از مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها شود از جمله استفاده از مقادیر متوسط ​​ شکلات تلخ، البته مهم است که بین شکلات واقعی و شکلات فراوری شده تفاوت قائل شویم زیرا؛ دومی کالری بسیار بالاتری دارد.
بنابراین، فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی و دیگر عوامل سبک زندگی برای جلوگیری از افزایش وزن در طول زمان باید به دقت متعادل شود.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید