preloader

چگونه آنزیم موجود در کلم بروکلی می تواند روند پیری را آهسته کند


چگونه آنزیم موجود در کلم بروکلی می تواند روند پیری را آهسته کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10870 اشتراک گذاری :

محققان دریافتند که آنزیم موجود دراکثر مواد غذایی طبیعی مانند کلم بروکلی و خیار می تواند شروع برخی از بیماریهای مزمن را که با افزایش سن به وجود می آیند به تاخیر اندازد تاکنون این یافته ها صرفا به موش ها محدود بوده است، اما دانشممندان در حال شروع آزمایش آن بر انسان ها هستند.

در یک مقاله که در خصوص متابولیسم سلول منتشر شد، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گزارش دادند که یک عامل در برخی مواد وجود داردکه می تواند آنچه را که سبب برهم خوردن تعادل در سلول ها و به اصطلاح پیری سلول می شود از بین برده و باعث شود یک موش جوان بماند. همچنین این مواد، در تعدادی از مواد غذایی طبیعی، از جمله کلم بروکلی، خیار وکلم یافت شده است.

این ترکیب، به نام مونو نوکلویتید نیکوتین (NMN)است که در تولید ترکیب دیگری برای سوخت و ساز و تولید انرژی در بدن نقش دارد در نتیجه در وضعیت حیاتی فرد نقش دارند .در صورت تزریق NMNبه موش های پیر آنها شروع به سوخت گیری بیشتری از انرژی ساخته شده در بدن کرده و برخی از مشکلات بیولوژیکی مرتبط با افزایش سن در آنان از بین رفت. حیواناتی که تحت درمان با NMN بودند قادر به تبدیل غذا به انرژی موثرتری شده و قند خون خود را بهتر تنظیم کردند حتی بینایی آن ها بهبود یافت، موش ها با دریافت NMN قادر به جلوگیری از برخی از تغییرات ژنتیکی مرتبط با افزایش سن شدند.

بسیاری از موش های آزمایشگاه فقط چند سال زندگی می کنند، زمانی که محققان درمان NMN را به مدت پنج ماه آغاز کردندهرچند دراین بررسی ها پیگیری نشد که آیا موش ها در واقع بیشتر نیز زندگی کردند یا خیر، اما مشخص شد که با نرخ پایینتری از بیماریهای مربوط به افزایش سن روبرو می شوند.

بنابراین آیا می توان گفت کلم بروکلی یا کلم زندگی شما را توسعه می دهد؟

نمی توان گفت غیر ممکن است اما احتمالا خیلی دشوار است که شما بتوانید با تغذیه به سادگی کل این میزان مورد نیاز آنزیم ها را دریافت کنید.

نتایج به دست آمده بخشی از تیم مستقر در دانشگاه کیو در توکیو را برای تحقیق روی این امر تشویق کرد. این آزمایش شامل راه اندازی مطالعه اولیه بر روی افراد تحت درمان با مکمل NMN  به شکل قرص بود.

واضح است که در انسان و جوندگان، با افزایش سن انرژی کاهش می یابد و این نشان می دهد بدن  در حال از دست دادن آنزیم NMN است اما اگر ما این روند را با اضافه کردن NMN دور بزنیم، می توانیم انرژی دوباره را بدست آوریم این نتایج یک پایه بسیار مهم برای مطالعات انسانی ارائه داده است.
همچنین این یافته ها در ترکیب با مطالعات ضد پیری که انجام شده بود به همراه مواردی مانند دیابت مواد مخدر متفورمین، راپامایسین و سیرتوئین که همگی در فرآیند انرژی گیری نقش دارند نشان از یک اثر متقابل با یکدیگر دارد .هرچند جزئیات دقیقی از چگونگی این ارتباط در دسترس نیست، اما در ارتباط آنها با یکدیگر شکی وجود ندارد.
امید است که مطالعات انسانی بعدی اطلاعات بیشتری را در مورد چگونگی حفظ سلول های جوان و شاید توقف روند پیری و یا حداقل حفظ آن ها در برابر بیماری هایی که به طور معمول در سلول های قدیمی تر نفوذ کرده وسبب از دست دادن عملکرد آن ها می شود به ما بدهند .

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید