preloader

آیا قرص های کنترل بارداری باعث افزایش وزن می شوند؟


آیا قرص های کنترل بارداری باعث افزایش وزن می شوند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10324 اشتراک گذاری :

هرچند این مورد بسیار نادر است، اما بعضی از زنان وقتی که شروع به مصرف قرص های جلوگیری از بارداری می کنند کمی اضافه وزن پیدا می کنند. این حالت اغلب یک عارضه جانبی موقت است که به علت احتباس مایعات در سلول ها به وجود می آید، نه افزایش چربی بدن.
بررسی 44 مطالعه نشان داد هیچ شواهدی مبنی بر اینکه که قرص های کنترل بارداری باعث افزایش وزن در اکثر زنان می شود وجود ندارد همچنین مانند سایر عوارض جانبی احتمالی قرص ها، هر گونه افزایش وزن به طور کلی خیلی کم بوده و در عرض 2 تا 3 ماه نیز از بین می رود.
اگر پس از مصرف، چند کیلو افزایش وزن پیدا کردید که از بین نرفت با پزشک خود صحبت کنید. از آنجا که تمام قرص ها یکسان نیستند او می تواند یک قرص ضد بارداری دیگر را به شما پیشنهاد دهد.

از قرص های جلوگیری دو نوع وجود دارد:

قرص های ترکیبی حاوی استروژن و پروژسترون
قرصهای پروژستین


اکثر قرص های کنترل بارداری از همان نوع استروژن در دوزهای مختلف استفاده می شوند، اما هر نام تجاری قرص ممکن است یک نوع پروژسترون هورمونی با دوزهای متفاوت ارائه دهد. نتیجه؟ عوارض جانبی بالقوه متفاوت.
کدام یک از شما حداقل 3 ماه دارو را مصرف می کنید تا متوجه عوارض جانبی آن ها روی بدنتان شوید!
قرص های امروزه متفاوت هستند، هنگامی که قرصهای ضد بارداری ابتدا در اوایل دهه 1960 فروخته شد، میزان استروژن و پروژستین بسیار بالایی داشت. استروژن در دوزهای بالا باعث افزایش وزن می شود به دلیل افزایش اشتها و احتباس مایعات. بنابراین، 50 سال پیش، ممکن است در برخی از زنان باعث افزایش وزن شده باشد.
قرصهای جلوگیری کنونی دارای مقدار بسیار پایین هورمون هستند. بنابراین افزایش وزن احتمالا یک مشکل همه گیر نیست.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید