preloader

عصب کشی دندان  و مراحل انجام آن


عصب کشی دندان  و مراحل انجام آن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10217 اشتراک گذاری :

سلامت دندان ها یکی از مسائلی است که برای همه افراد حائز اهمیت است. سالم بودن دندان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچقدر که افراد بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر رعایت کنند، قطعا دندان‌های سالم  تری خواهند داشت. اما گاهی به علت عدم رعایت بهداشت و یا هر عامل دیگری تاج دندان دچار آسیب و پوسیدگی می‌شود.  وقتی تاج دندان دچار پوسیدگی شود، رنگ آن  تغییر کرده و تیره خواهد شد.
حال رفته رفته پوسیدگی عمیق‌تر شده و به عصب دندان می‌رسد. در این صورت هرگاه فرد در حال جویدن غذا، خوردن نوشیدنی‌های سرد و گرم باشد. به اعصاب یا پالپ دندان او فشار زیادی وارد می‌شود. در نتیجه فرد درد بسیار شدیدی را حس خواهد کرد. در اینگونه مواقع فرد باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای درمان دندان خود اقدام کند، به این علت که پوسیدگی و ایجاد فشار بر روی اعصاب دندان می‌تواند باعث از دست رفتن آن شود.
 امروزه رایج‌ترین روشی که برای درمان این عارضه مورد استفاده قرار می‌گیرد، عصب کشی دندان می‌باشد. عصب کشی یکی از روش‌های درمانی می باشد، که در اصطلاحات پزشکی یا نام درمان ریشه دندان شناخته می‌شود. عصب کشی شامل چهار مرحله مختلف می‌شود. برای انجام این روش درمانی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و بر خلاف تصور عموم افراد، عصب کشی درد غیر قابل تحملی نخواهد داشت. برای انجام عصب کشی پزشک ابتدا  ماده بی‌حسی را درون لثه تزریق می‌کند. 
سپس با استفاده از ابزارهای مخصوصی اقدام به برداشتن قسمت پوسیده دندان می‌کند و با ایجاد یک‌ سوراخ کوچک‌ به پالپ و اعصاب دندان دسترسی  می‌کند. سپس پالپ یا اعصاب دندان و کانال آن را به طور کامل تخلیه می‌کند و با مواد مخصوصی کانال دندان را پر می‌کند. در مرحله بعد نیز قسمت‌های خالی دندان را با استفاده از مواد مخصوص کامل پر نموده و روکش می‌کند.
برای انجام خدمات تخصصی دندان با استفاده از باکیفیت‌ترین موادها و جدیدترین تکنولوژی‌ها، کلینیک ایمپلنتیا واقع در ولنجک، جزء یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران، است. خدمات این مرکز شامل ترمیم تخصصی دندان، ایمپلنت، لمینت، جراحی لثه، خدمات زیبایی صورت و بسیاری موارد دیگر است.
 


باید و نبایدهای مهم بعد از انجام عصب کشی دندان 


بعد از انجام عصب کشی یا درمان ریشه دندان نیز مانند هر نوع درمان دیگری، بیمار باید تحت برخی مراقبت‌ها قرار بگیرد و برخی باید و نبایدها را رعایت کند. رعایت این موارد باعث کوتاه تر شدن‌ دوره بهبودی و درمان سریع‌تر دندان عصب کشی شده می‌شود. باید و نبایدهای مهم‌ بعد از جراحی یا انجام عصب کشی و درمان ریشه دندان‌ به شرح زیر می‌باشند:
⦁    بعد از عصب کشی دندان در حالت بسیار حساسی قرار می‌گیرد. به همین علت بیمار نباید از غذاهای بیش از اندازه سرد یا بیش از حد گرم استفاده کند. بهتر است تا‌ چند روز از مصرف اینگونه غذاها خودداری نمود.
⦁    مسواک زدن بعد از انجام عصب کشی مجاز است. اما باید با نهایت احتیاط  و به آرامی انجام شود. بیمار به هیچ عنوان بعد از عصب کشی دندان نباید دندان‌ها را محکم‌ مسواک کند، به این علت که باعث ایجاد فشار بر روی لثه و ریشه دندان می‌شود. 
⦁    ناحیه‌ای که تحت درمان قرار گرفته است، به هیچ عنوان نباید دچار آلودگی شود. این ناحیه باید همواره تمیز باشد. برای تمیز کردن دندان عصب کشی شده علاوه بر مسواک زدن می‌توان از دهان شویه های ضد میکروب نیز استفاده نمود. 
⦁    بعد از عصب کشی بهتر است از غذاهای نرم استفاده نمود، زیرا جویدن غذاهای سفت باعث ایجاد فشار بر روی دندان عصب کشی شده می‌شود.
⦁    وقتی عصب کشی  انجام می‌گیرد، یک پانسمان موقت بر روی دندان قرار داده می‌شود. بیمار تا زمان برداشتن این پانسمان نباید از نخ دندان استفاده کند.
⦁    بیمار برای استفاده از نوشیدنی‌ها از نباید از نی استفاده کند.
⦁    بعد از عصب کشی دندان در روزهای اول به هیچ عنوان بیمار مجاز به مصرف سیگار و الکل نخواهد بود.
معتبرترین و مجهزترین مرکز تخصصی خدمات دندانپزشکی برای انجام عصب کشی دندان
برای انجام عصب کشی و درمان ریشه دندان‌ می‌بایست به یک مرکز فوق تخصصی و مجهز رجوع نمود. ایمپلنتیا معتبرترین و مجهزترین مرکز تخصصی ارائه خدمات دندانپزشکی می‌باشد، که خدماتی با بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات به شما عزیزان ارائه می‌نماید. این مرکز با دارا بودن پرسنلی کاردان و مجرب توانسته سابقه درخشانی را در ارائه خدمات دندانپزشکی برای خود ثبت نماید و رضایت بیماران را جلب کند. در این مرکز معتبر پزشکان کاردان و با تجربه زیادی مشغول به فعالیت هستند. 
 برای انجام خدمات دندانپزشکی از جمله عصب کشی دندان، اصلاح طرف لبخند، جراحی فک، پروتز دندان و بسیاری موارد دیگر در این مرکز معتبر می‌توانید با تماس با مشاورین ایمپلنتیا 02126354980 ، مشاوره‌های تخصصی و رایگان را دریافت کرده و درمان خود را آغاز کنید. این مرکز دندانپزشکی در ولنجک، بی‌شک می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب برای دریافت خدمات دندانپزشکی باشد که شما می‌توانید با خیال راحت عصب کشی و درمان ریشه دندان‌های خود را تحت نظر پزشکان این مرکز معتبر انجام دهید. 

 

 
مزایای انجام خدمات دندانپزشکی در مرکز تخصصی ایمپلنتیا 


گفتیم که بی‌شک امیپلنتیا جز معتبر‌ترین و ‌مجهزترین مراکز ارائه خدمات دنداپزشکی می‌باشد و می‌توانید با خیال راحت عصب کشی دندان‌های خود را تحت نظر پزشکان با سابقه این مرکز به انجام برسانید. این مرکز اولین و مناسب‌ترین انتخاب بیماران برای دریافت خدمات دندانپزشکی می‌باشد.  انجام خدمات زیبایی در این مرکز مزایای زیادی را برای بیماران به همراه خواهد داشت. این مزایا باعث شده‌اند که مجموعه ایمپلنتا بتواند رضایت بیماران زیادی را جلب نماید. در زیر به برخی از این مزایا اشاره نموده‌ایم:


پرسنل مجرب و کاردان


مرکز تخصصی ایمپلنتا از حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین پرسنل، برای ارائه خدمات پزشکی به بیماران استفاده  می‌کند. در نتیجه بیماران می‌توانند با خیال آسوده درمان دندان‌های خود را تحت نظر پزشکان با سابقه این مرکز انجام دهند. این یکی از مهم‌ترین مزایای انجام خدمات پزشکی در این مرکز می‌باشد.


هزینه مناسب


از دیگر مزایای انجام خدمات دندانپزشکی در مرکز تخصصی ایمپلنتیا می‌توان به هزینه‌های درمانی مناسب اشاره نمود. این مرکز خدمات دندانپزشکی خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا به بیماران ارائه می‌کند. هزینه مناسب خدمات ایمپلنتیا مانند عصب کشی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی فک و ... باعث گردیده که این مرکز اولین و مناسب‌ترین انتخاب بیماران باشد. 


استفاده از تجهیزات پیشرفته


مرکز تخصصی ایمپلنتیا برای ارائه خدمات دندانپزشکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌کند. استفاده از تجهیزات پیشرفته در این مرکز باعث سریع تر شدن ارائه خدمات و بالاتر رفتن کیفیت آن‌ها می‌شود. 
 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظرات کاربران
فاطمه اختیاری 1401/12/06
از مطلب شما لذت بردم، شما با کارت بیمه دندانپزشکی مهراز میتونید از خدمات با 50% تخفیف استفاده کنید، سقف و محدودیت نداره