preloader

اسیدیته موجود در چای: چای اسیدی است یا قلیایی؟


اسیدیته موجود در چای: چای اسیدی است یا قلیایی؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11069 اشتراک گذاری :

میزان اسیدیته با مقیاس pH تعیین می شود. میزان اسیدیته خنثی تقریباً 7 است و هر مقدار زیر pH 4 بسیار اسیدی در نظر گرفته می شود .بیشتر چای ها مقداری اسیدی هستند، اما برخی از آزمایشات نشان می دهد که برخی از چای ها ممکن است به اندازه 3 باشد.
در این صورت اگر  عاشق چای هستید، ممکن است تعجب کنید و فکر کنید پس  نوشیدن یک فنجان چای به دندان شما آسیب خواهد رساند؟ خوشبختانه، این فکر عملاً نادرست است .چای های خانگی به اندازه آب میوه و نوشیدنی های دیگر اسیدی نیستند. یک فرد معمولی به اندازه کافی چای اسیدی نمی نوشد تا به دندان های خود آسیب برساند.


اما این آسیب به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، از جمله:
نوع چای
طرز دم کشیدن چای
چند بار چای می نوشید
آنچه به چای خود اضافه می کنید


در ادامه بخوانید تا بدانید کدام نوع چای اسیدی است و بهترین راه های محافظت از دندان ها در حالی که از فنجان چای خود استفاده می کنید چیست؟

سطح pH چای چقدر است؟

سطح pH نوشیدنی های "ایمن" که باعث آسیب دندان نمی شوند 5.5 در نظر گرفته شده است.

نوع چای

میانگین سطح pH

سیاه

4.9-5.5

سبز

7-10

بابونه نعنا رازیانه

6-7

لیمو

3

گل سرخ, توت سیاه

2-3


به طور کلی، هرچه چای ترش تر باشد، اسیدی تر می شود اما یک مطالعه کشف کرد که چای های میوه ای، که شیرین تر هستند، از چای گیاهی اسیدی تر هستند.
فاکتورهای دیگری که بر pH اثر می گذارد عبارتند از:
چه مدت چای خود را دم می کنید
چای شما چقدر رقیق است
مواد افزودنی مانند عطر و طعم مرکبات، شیر و گیاهان دارویی
افزودن آب بیشتر، که pH آن برابر با 7 باشد، ممکن است باعث کاهش اسیدیته شود.


آیا چای از قهوه اسیدی تر است؟

چای سیاه و سبز معمولاً از قهوه کمتر اسیدی است. یک تجزیه و تحلیل نشان داد که قهوه نسبت به چای لیمو کمتر اسیدی و اسیدی تر از چای سیاه است. مشخص شد که چای سیاه pH 6.37 دارد، در حالی که قهوه دارای pH برابر 5/5 است. میزان اسیدیته چای و قهوه نیز به این بستگی دارد که از کجا تهیه می کنید.


آیا نوشیدن چای برای دندان یا معده شما مضر است؟

طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا(ADA) ، pH بین 2 تا 4 برای دندانهای شما بسیار خطرناک محسوب می شود. بیشتر چای ها در این بازه  نیستند. همچنین  انجمن  انگلیسی دندانپزشکی دریافت که سطح pH حدود دو دقیقه پس از نوشیدن چای سیاه احیا می شود. این زمان واقعاً زمان کافی برای ایجاد خسارت نیست.
اگر دندانهای حساس دارید یا نگران دندان های خود هستید، می توانید نحوه نوشیدن چای خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، چای سرد را از طریق نی بنوشید.

از این عادت ها خودداری کنید:
گرداندن چای در دهان
نگه داشتن چای برای مدت طولانی در دهان قبل از بلع
بلافاصله پس از نوشیدن چای داغ یا اسیدی، دندان های خود را مسواک بزنیدبه دندانهای خود اجازه دهید حداقل نیم ساعت قبل از مسواک زدن مینای دندان شما سفت نیست اجازه دهید تا بگذرد و دوباره سفت شود. سپس مسواک بزنید  هنگامی که نوشیدنی اسیدی می نوشید، مینای دندان واقعاً نرم می شود. بلافاصله مسواک زدن به دندان شما می تواند به مینای دندان آسیب برساند.
تأثیر اسیدیته روی معده شما
تحقیقات نشان می دهد که چای های گیاهی در واقع می توانند به شرایطی مانند ریفلاکس اسید کمک کنند. اگر فهمیدید که چای ساده معده شما را تحریک می کند ، اضافه کردن شیر ممکن است به معده شما کمک کند تا نسبت به چای ساده ، اسید کمتری تولید کند.


آیا کودکان می توانند چای بنوشند؟

چای جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و سایر نوشیدنی ها است. کودکان می توانند چای بنوشند، اما از چای خوری زیاد جلوگیری کنید. هرچه چای بیشتر بماند، کافئین بیشتری نیز در خود دارد.
در حالی که ایالات متحده دستورالعمل هایی درباره مصرف کافئین برای بچه ها ندارد، دستورالعمل های کانادایی 45 میلی گرم یا کمتر در روز توصیه می کند. توجه به این نکته مهم است که چای معمولی که میوه ای نباشد، مفید است. اضافه کردن هر چیز دیگری می تواند سطح اسیدیته را تغییر دهد.


به خاطر داشته باشید
اگر طرفدار چای های میوه ای هستید، برای افزایش سطح pH آن را با آب رقیق کنید.
برای تمیز کردن دندانها و معاینات دندان هر شش ماه حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید. چای سیاه ممکن است دندانهای شما را لکه دار کند، بنابراین اگر این مسئله شما را آزار دهد، تمیز کردن منظم دندان به شما کمک می کند. سایر چای های سالم و کم اسیدی را امتحان کنید شامل گل قاصدک، زنجبیل، زعفران و لاله است.

برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی اینجا کلیک کنید.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

 

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید