preloader

کمک های اولیه برای درمان کمر درد و کاهش درد کمر


کمک های اولیه برای درمان کمر درد و کاهش درد کمر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 21946 اشتراک گذاری :

نکات زیر را در هنگام کمردرد رعایت کنید.

تحرک داشته باشید

اگر می توانید هر 2 تا 3 ساعت بلند شوید و 10 تا 20 دقیقه راه بروید. یادتان باشد که این کار را در سطحی هموار انجام دهید نه بر روی سطوح ناصاف مانند سراشیبی ها و پله ها. اگر می توانید، پیاده‌روی سرعتی داشته باشید و در این حین دستان خود را نیز همزمان با پاهایتان تکان دهید.

دراز کشیدن های طولانی می تواند کمر درد را بدتر کند. نشستن نیز می تواند اوضاع را بدتر کند. هر 30 دقیقه وضعیت و حالت بدنتان را تغییر دهید. اگر باید برای مدتی طولانی بنشینید هر چند وقت یک بار به خودتان استراحت بدهید. بلند شوید و کمی قدم بزنید و یا اینکه روی سطحی صاف دراز کشیده و کمی حرکات کششی انجام دهید.

برخی ورزش ها می توانند به درمان کمردرد کمک کنند. در مورد این حرکات ورزشی مطالعه کرده و سعی کنید آنها را فرا بگیرید. هنگامی که دراز می کشید، در مسیر دراز کشیدن مواظب پشتتان باشید و حالت های دراز کشیدن و خوابیدنی که به درمان کمر درد شما کمک می کند را، فرا بگیرید.

یخ و گرما برای درمان کمر درد

هیچ قانونی برای اینکه از گرما استفاده شود و یا سرما وجود ندارد. شما می توانید هر دو را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است و در درمان کمر درد و کاهش درد کمر شما موثرتر است.

استفاده از دارو های مسکن برای کاهش کمردرد

دارو های مسکن بدون نسخه می توانند در تسکین درد کمر به شما کمک کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • عوارض جانبی و خطرات مصرف هر کدام از دارو هایی را که می خواهید مصرف کنید از پزشکتان بپرسید و از مصرف خودسرانه ی هر گونه دارویی بپرهیزید.
  • از روی یک زمان بندی منظم و دقیق، هر زمان که درد شما شروع شد بلافاصله داروی مسکن را مصرف کنید. قبل از مصرف حتما دستورالعمل نوشته شده بر روی هر دارو را مطالعه کنید.
  • بیش از یک نوع داروی مسکن را مصرف نکنید مگر اینکه زیر نظر پزشک و با نسخه پزشک باشد.

اگر پزشک برای شما یک داروی شل کننده عضلانی و یا یک داروی مسکن قوی تجویز کرد، با دقت به نکات و روش مصرفی که پزشک و یا داروساز برایتان توضیح می دهند گوش کنید و از آنها پیروی کنید.

نکاتی برای حرکت کردن هنگام کمر درد

  • اگر یک حرکت خاص موجب تشدید درد شما می شود، این کار را به آرامی انجام دهید.
  • هنگامی که می خواهید دراز بکشید کمر خود را صاف نگه دارید.
  • برای تماشای تلویزیون و یا کتاب خواندن در رختخوابتان ننشینید. تختخواب فقط مکانی برای خوابیدن و استراحت کردن است.
  • بر روی صندلی های محکم و سفت بنشینید. صندلی ای را انتخاب کنید که دسته داشته باشد که هنگام نشستن و یا بلند شدن بتوانید از آنها کمک بگیرید.
  • صبح ها بعد از بیدار شدن و خارج شدن از رختخواب، 40 تا 60 دقیقه از انجام حرکات و تمرین های شدید دوری کنید.

موارد اورژانسی کمر درد

در بسیاری موارد، شما می توانید به کمر درد خود در منزل رسیدگی کنید. اما گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که شما باید به پزشک مراجعه کنید و یا حتی با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. سعی کنید اطلاعات خود را در مورد کمردرد بالاتر ببرید تا بتوانید زمان های خطرناک را تشخیص دهید.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید