preloader

همه چیز در ارتباط با اتوبوس های شرکت همسفر و رویال سفر


همه چیز در ارتباط با اتوبوس های شرکت همسفر و رویال سفر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10398 اشتراک گذاری :

همیشه سفر با اتوبوس ارزان تر از سفر با ماشین، قطار یا هواپیما است. امروزه اتوبوس های مدرن قدم مثبتی در جهت ایمنی و آسایش مسافران برداشته اند و یکی از دغدغه های شرکت های  مسافربری نیز برآورده کردن این مهم است. از این رو شرکت رویال سفر در سال 1385 آغاز به کار کرد. این شرکت که در تهران و در پایانه بیهقی مشغول فعالیت است، به منظور خلق تغییر و دگرگونی در صنعت حمل و نقل جاده ای دست به کار شد.

 رویال سفر از همان آغاز کار پیشرو در ارائه VIP بود. زمانی که اتوبوس های  VIP وارد عمل شدند استفاده مردم از خطوط جاده ای بیشتر شد زیرا علاوه بر امنیت، راحتی در سفرهای جاده ای به مراتب افزایش یافت. صندلی برخی از همین اتوبوس ها به شدت راحت بوده طوری که آنها را با صندلی هواپیما مقایسه می کنند. رویال سفر اتوبوس های تحت عنوان VIP  خود را تماماً مجهز و پیش رفته انتخاب کرده است و نخستین شرکتی محسوب می شود که اتوبوس‌های  VIP ۲۴ نفره را به کار گرفت. ویژگی منحصر به فرد این ماشین ها این است که به منظور ایجاد آرامش مسافر صندلی ها با فاصله زیادی از هم قرار دارند و هر صندلی مانیتور مجزایی برای خود دارد.

هم اکنون بالغ بر 550 اتوبوس VIP در این شرکت خدمات رسانی می کنند. در کشور ما شرکت های برجسته و معروف ولوو، اسکانیا و مان تولید کننده اتوبوس های VIP هستند. در این ماشین ها صندلی ها به صورت دوتای و تکی تعبیه شده اند، چنانچه فردی به تنهایی سفر می کند صندلی تکی گزینه مناسبی بر او خواهد بود. در صورت تمایل می توانید رویال سفر را از وب سایت های عرضه کننده بلیط تهیه نمایید. در خرید آنلاین بلیط این فرصت را دارید که قیمت بلیط ها و انواع اتوبوس ها را ببینید و با هم مقایسه کنید.

نماینگی های رویال سفر در ایرا ن شامل: بابلسر، بندر انزلی، ارومیه، اراک، تهران، بوشهر، تبریز، رشت، رویان، آبادان، شیراز، قم، بابل، خرم‌ آباد و چندین شهر می شود که خدمات و ارائه سرویس به این ماشین ها را برعهده دارند. همچنین در ارمنستان، استانبول و آنکارا نیز چندین نمایندگی دیگر  وجود دارد. به منظور عرضه بهترین خدمات به مسافرین بین شهری این شرکت 150 دستگاه تویوتا رافور را به کار گرفته است. شرکت رویال سفر ایرانیان از معروف ترین و مهم ترین شرکت های مسافر بری کشور بشمار می رود.

یکی دیگر از شرکت هایی که قصد معرفی آن را داریم شرکت همسفر است. در ادامه همه چیز در ارتباط با شرکت همسفر را در اختیار شما قرار می دهیم.

شرکت همسفر خدمات جاده ای خود را در اواخر سال 1378 شروع کرد. این شرکت که در پایانه بیهقی تهران فعالیت می کند، در ابتدا تنها با 100 دستگاه اتوبوس مسافران را جابجا می کرد اما اکنون با بالا رفتن نیاز جامعه برای سفرهای جاده ای بیش از 600 اتوبوس حرفه ای و پیشرفته را در اختیار دارد. این شرکت نیز جز شرکت هایی می باشد که در سال های آغازین از اتوبوس های VIP ساخت شرکت مان آلمان برای سرویس دهی به مسافران استفاده کرده است. اتوبوس های VIP معمولا 25 الی 29 نفر ظرفیت دارند که آسایش مسافران را به همراه دارند زیرا فضای بیشتری برای تغییر حالت صندلی ها در اختیار مسافران قرار می گیرد. همچنین صندلی این اتوبوس ها مانند اتوبوس های بکار گرفته شده در رویال سفر ایرانیان داری مانیتور های مستقل برای هر مسافر هستند، البته این امکان به تازگی عملی شده است.

عزیزانی که می خواهند با اتوبوس های شرکت همسفر، سفر داشته باشند این اجازه را دارند که در سایت های فروش بلیط  بعد از تعیین مبدا و مقصد  با به نمایش در آمدن انواع اتوبوس ها و قیمت آنها، بلیط اتوبوس همسفر را برای خود رزرو و خریداری کنند. این شرکت حتی طرح های تخفیفی برای مسافران در نظر گرفته است که با خرید آنلاین از آنها آگاه می شوید. این شرکت در شهرهای زیادی از جمله: اراک، آبادان، اردبیل، ارومیه، انزلی، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رامسر، رشت، زاهدان، گرگان، لاهیجان، عسلویه، بابل، ماهشهر، کرمان، دزفول، آمل، مشهد، چابهار، همدان و زنجان نمایندگی دارد. همچنین در استانبل ترکیه نیز دارای نمایندگی های مجازی می باشد.

بیشترین بلیطی که در شرکت همسفر به فروش می رسد و داری یک ترتیب پر تکرار است بلیط اتوبوس شیراز و اصفهان می باشد. شرکت همسفر علاوه بر این که مسافران بین شهری کشور را جابجا می کند در مسیر های ایروان، آنتالیا، استانبول و تفلیس نیز مسافران را جابجا می کند. همسفر از شرکت های معتمد و  مبتکر در کشور است که اغلب مردم آن را می شناسند. این شرکت با یک پیشینه پر افتخار و استفاده از نیروی کار حرفه ای و مجرب، وظیفه مهمی در  سیستم ترابری کشور دارد.

علت محبوبیت سفر با اتوبوس

استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی موثرترین روش برای كاهش مصرف انرژی است. در سال های اخیر شاهد گسترش فناوری های جدید در زمینه اتوبوسرانی بوده ایم که باعث افزایش استفاده عموم مردم از این وسیله نقلیه شده است. اینترنت بی سیم، خدمات نقشه برداری GPS، فناوری اطلاعات پیشرفته مسافر و شبکه های تلویزیونی و رادیویی داخل اتومبیل فقط چند نمونه از نوآوری های موجود در سیستم های حمل و نقل عمومی عمومی است. همه ما باید به این درک برسیم که سوار شدن بر اتوبوس ها و مسافرت با آنها به معنای یک اتومبیل کمتر در جاده است و این سلامت محیط زیست را در پی خواهد داشت.

 اگر تعداد بیشتری از افراد از ترانزیت جاده ای مثل اتوبوس استفاده می کردند، میزان کمتری اتومبیل در جاده ها بود، و از این رو ترافیک کمتر و کاهش استرس برای رانندگان را به همراه داشتیم. لازم است بدانید که  کاهش استرس منجر به پایین آمدن تصادفات جاده ای خواهد شد و رعایت همه اینها به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. استفاده از اتوبوس ها مزایای آشکار محیطی دارد. با تکیه بر وسایل حمل و نقل عمومی، می توان به ارتقا هوای پاک کمک کنیم و بیماری های تنفسی را تا میزان قابل توجه ای کاهش دهیم.

اتوبوس ها 80٪ مونوکسید کربن کمتری نسبت به یک اتومبیل تک سرنشین ساطع می کنند. همچنین می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را 25٪ کاهش دهد. حمل و نقل عمومی باعث ایجاد سر و صدا و آلودگی کمتری می شود و تقاضای پارکینگ را کاهش می دهد. مزایای شخصی نیز وجود دارد مثلا شما با سوار شدن به اتوبوس از دردسر و هزینه پارکینگ برا خودتان جلوگیری می کنید بعلاوه نیازی نیست توجه خود را به محیط اطراف بدهید و نگران خودروهای دیگر باشید. با افزایش قیمت سوخت و سایر هزینه ها، استفاده از ترانزیت عمومی صرفاً منطقی است. علاوه بر این، حمل و نقل عمومی همچنان یکی از امن ترین حالت های سفر در کشور می باشد. در حقیقت، سوار شدن به اتوبوس 91 برابر ایمن تر از مسافرت خودرو است. اپراتورهای وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس برای جلوگیری از مشکلات بسیار آموزش دیده اند.

چگونه می توان بلیط اتوبوس خرید؟

در گذشته برای تهیه یک بلیط ساده اتوبوس باید به تعاونی و یا آژانس مسافرتی مراجعه می کردیم در صورت موجود بودن بلیط خود را خریداری می کردیم و چنانچه بلیطی برای مقصد خود در تاریخ مورد نظر نمی یافتیم باید مسیر رفته را دست خالی بر می گشتیم. در عصر حاظر با پیشرفت فناوری و فراگیر شدن اینترنت در تمام زمینه ها، خرید بلیط نیز اینترنتی شد. هم اکنون شما شرایط خرید بلیط از سایت های مختلف را دارید، که یکی از معتبرترین آنها سایت مستر بلیط می باشد. امکان خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط به راحتی فراهم است.     

از دیگر راه های خرید اینترنتی بلیط، استفاده از اپلیکیشن های قابل نصب بر روی گوشی های اندروید و ios می باشد. نکته قابل توجه این است که اغلب سایت های فروش بلیط، اپلیکیشن هایی با همان نام را روانه بازار برنامه های کاربردی کرده اند. کما فی سابق امکان بهره گیری از خدمات حضوری نیز فراهم است که البته در این صورت متحمل برخی هزینه های پنهانی نیز خواهید شد مانند: هزینه رفت و برگشت.

برای خرید بلیط نیازی ندارید که به فنون رایانه یا وب گردی تسلط داشته باشد زیرا رزرو بلیط آنلاین با سهولت و با راهنمایی های خود سایت انجام می شود. با وارد شدن به این سایت ها می توانید قیمت بلیط ها را با هم مقایسه کنید و بلیط مورد نیاز را با توجه به بودجه خود تهیه نمایید. همچنین فرصت استفاده از تخفیفات، بلیط های لحظه آخری و یا حتی تورهای مسافری نیز در این نوع از سایت ها فراهم است که همگی موجب پایین آمدن هزینه شما خواهد شد، در هر صورت تصمیم نهایی را شما خواهید گرفت و ما تنها پیشنهادات را مطرح می کنیم.

نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

پیش از این گفتیم نیازی نیست که برای خرید بلیط اینترنتی خبره باشید و با اندک اطلاعات نیز می توانید خودتان اقدام به رزرو بلیط نمایید. با ما همراه باشید تا همه مراحل خرید را برای شما بیان کنیم.

  • ابتدا به یک سایت فروش بلیط مانند مستر بلیط مراجعه کنید و تب مربوط به سفر داخلی یا خارجی را انتخاب نمایید.
  • در مرحله دوم باید مشخص کرد که می خواهید با کدام وسیله نقلیه سفر کنید، هواپیما، قطار یا اتوبوس.
  • در مرحله سوم با تعدادی فیلد روبه رو هستید که در آنها باید مبدأ، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافران و محدود سنی مسافران را تعیین کنید.
  • در ادامه گزینه جستجو را بزنید تا سیستم گزینه های مختلف را به شما نشان دهد. اگر بلیطی برای مقصد شما وجود نداشته باشد، طی یک پیام به محضرتان اطلاع داده می شود.
  • در ادامه شما به یک صفحه دیگر ارجاع داده می شوید که در آنجا چندین بلیط از شرکت های مسافربری متنوع با قیمت های متفاوت به شما پیشنهاد می شود. یکی را انتخاب کنید و گزینه پرداخت آنلاین را بزنید تا به درگاه بانکی مجاز متصل شوید و هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

استرداد بلیط اتوبوس

فرض کنید پیش از سفر بنابر شرایط خاصی از سفر منصرف شده اید و حالا نگران هزینه بلیط خود هستید. باید بگوییم که اصلا جای نگرانی نیس و چنانچه پیش از سفر بخواهید بلیط را کنسل کنید این شرایط محیا است که هزینه ها با کسر درصدی به عنوان جریمه به شما اودت داده شود. در صورتی که زمان سفر آغاز شده باشد و در آن لحظه بخواهید بلیط خود را کنسل نمایید، هیچ هزینه ای به شما تعلق نخواهد گرفت و در واقع هزینه بلیط سوخت می شود. اگر بلیط را به صورت اینترنتی خریداری کرده باشید استرداد آن نیز ساده تر خواهد بود و باقی مانده پول به حسابی که از آن خرید کرده اید واریز می شود، البته این کار حداکثر 72 ساعت به طول می انجامد.

انواع بلیط

بلیط اتوبوس را به دو حالت می توانید خریداری کنید یکی سیستمی و دیگری چارتری. خیلی ها بر این باورند که بلیط چارتری فقط برای هواپیما وجود دارد در صورتی که چارترها علاوه بر هواپیما، برای قطار و اتوبوس نیز کاربرد دارند. بلیط سیستمی معمولا قیمت ثابتی دارد در صورتی که بلیط چارتری ارزان تر بوده و قیمت آن نیز متغییر است یعنی هر چه به زمان آغاز سفر نزدیک می شوند بلیط ها را با نرخ کمتری به فروش می رسانند تا چارتر کننده شامل ضرر نشود و صندلی ها خالی نمانند.

پیش از برنامه ریزی اصلی سفر، باید مرتباً سایت های فروش بلیط را چک کنید تا از زمان قرار گرفتن این بلیط های ارزان مطلع شوید زیرا معمولا یک یا دو روز مانده به آغاز حرکت وسایل نقلیه، بلیط چارتر روی سایت قرار می گیرد. اما یکی از ایراداتی که به این نوع از بلیط ها وارد است، غیر قابل استرداد بودن آنهاست در صورتی که بلیط سیستمی را می توان پیش از سفر بی چون و چرا کنسل کرد و هزینه آن را با کسر جریمه دریافت نمود.

نکات قابل توجه در زمان سفر با اتوبوس

در سفر با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس چند نکته مهم را نباید فراموش کنید و مواردی هست که نباید از آنها غافل شد. ما در اینجا چند مورد مهم  را یادآور شده ایم که پایبندی به آنها برای شما سودمند است.

  1. قبل از اینکه سوار اتوبوس شوید، باید تمام تعصبات را کنار بگذارید. شما ممکن است ساعت های زیادی را در داخل آن باشید، اگر از آن بیشترین استفاده ولذت را ببرید می تواند یک تجربه خارق العاده باشد.
  2. داشتن چشم انداز مثبت، آرامش و استفاده از بهترین کیفیت های خود بسیار مهم است. اهمیت صبر و رفتار خوب را فراموش نکنید! این باعث می شود همه احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  3. در سفر لباس مناسب و راحت بپوشید. هیچ چیز بدتر از سفر ناراحت کننده نیست. کفش پاشنه بلند یا شلوار جین تنگ را فراموش کنید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که نمی توانید بدون اینکه کاملاً تاریک باشد استراحت کنید، با خود چشم بند ببرید و بدون هیچ مشکلی استراحت کنید.
  4. وسایل الکترونیکی خود را به همراه داشته باشید و برای عدم مزاحمت از هدفون استفاده کنید تا سفر خوبی رقم بزنید.
  5. به طور کلی به شما یادآوری می کنیم که بهتر است با کوله پشتی سبک وزن سفر کنید حتی در هنگام مسافرت با اتوبوس نیز این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا حمل بار یک ظرفیت مشخص دارد.
  6. تلفن همراه، دوربین، کتابی برای خواندن، دستمال مرطوب یا ژل ضد باکتری برای اهداف بهداشتی، مسواک، خوراکی، عینک آفتابی و ... را فراموش نکنید.
  7. گذشته از سرگرمی با موسیقی، بازی، کتاب یا رایانه لوحی، راه خوب برای گذر زمان تحسین منظره از پنجره شماست. در اصل شما به سمت مقصد خود حرکت خواهید کرد، اما در این مسیر می توانید جاده ها، نقاط دید جذاب، روستاها و مکان هایی را کشف کنید که هرگز با استفاده از دیگر روش های حمل و نقل متوجه آنها نخواهید شد.
  8. یک ترفند خوب برای لذت بردن از سفر با اتوبوس، استفاده بیشتر از توقف ها است. از فرصت استفاده کنید تا غذاهای محلی را در مکان هایی که از طریق آن سفر می کنید، امتحان کنید، از آن مکان عکس بگیرید. این کار یک منبع الهام بی پایان برای شبکه های مجازی خودتان می باشد.
  9. بدیهی است که توجه به دمای اتوبوس بسیار مهم است. فراموش نکنید که در زمستان اتوبوس ها سیستم گرمایشی و در تابستان تهویه هوا دارند که با پوشیدن لباس نامناسب همین سیستم برای شما دردسر ساز خواهند شد. بنابراین، لباس هایی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد در زمستان و تابستان دچار مشکل نشوید.
  10. می توانید در سفر با اتوبوس یک بالشتک و پتو مسافرتی ببرید.
  11. مراقب آنچه که در سفر می خورید و بنوشید. غذاهای سبک بخورید که باعث ناراحتی و نفخ شدن شما نشود و نوشیدنی های مانند آب را بنوشید که باعث می شود در تمام طول سفر احساس تشنگی نکنید.

 

کافه های انرژی، نوشیدنی های بدون کافئین، برخی از میوه های خشک ، بیسکویت… چیزهای مناسبی را در کوله پشتی خود قرار دهید تا زمانی که احساس تندی می کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید