preloader

کاهش وزن بدون رژیم لاغری - قسمت اول


کاهش وزن بدون رژیم لاغری - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13602 اشتراک گذاری :

 

 

زمان وعده های غذایی شما

تایمر را روی 20 دقیقه تنظیم کنید و سعی کنید غذایتان را دراین مدت بخورید. این کار یکی از بهترین عادات برای لاغری بدون  نیاز به یک برنامه پیچیده رژیم غذایی است. طعم هر لقمه را در دهانتان به خوبی مزه کنید و آن را تا زمانیکه کاملا به تکه های کوچک تبدیل شوند بجوید. به این ترتیب  هم لذت بیشتری از بخش های کوچکتر  غذای خود می برید و هم فرصت اثر کردن  هورمون سیری را به مغزتان می دهید. هنگامی که شما مواد غذایی را با حرص و با عجله می بلعید ، معده شما هنوز  پیام سیری را به مغز  نفرستاده و در نتیجه شما احساس سیری نکرده و به پرخوری ادامه می دهید.

 

 

 

خواب بیشتر، وزن کمتر

یک ساعت  خواب بیشتر در شب  می تواند  منجر به از دست دادن حدود 7 کیلو در یک سال شود تحقیقات نشان دادند یک فرد عادی با میزان مصرف 2500 کالری در روز اگر خواب را جایگزین فعالیت های کم زحمت کند می تواند حدود 6٪  کالری کمتری دریافت کند . البته نتایج برای هر فرد متفاوت است، اما ممکن است مسائل دیگری نیز دخیل باشند .شواهدی وجود دارد که داشتن کمتر از 7 ساعت خواب در شبانه روز اشتها را زیاد و شما را تبدیل به یک فرد همیشه گرسنه می کند .

 

 

 

وعده های بیشتر، سبزیجات بیشتر

به جای یک نوع، سه نوع از انواع سبزیجات را با شام امشب تان میل  کنید ، شما با این کار بیشتر خورده و کالری کمتری دریافت می کنید. این ترفند خوب باعث خوردن حجم بیشتر و کالری کمتر میشود .خوردن میوه و سبزیجات بیشتر یک راه عالی برای کاهش وزن است. فیبر و آب بالای آن ها  شما را با کالری کمتری سیر می کند. و البته بدون چربی اضافه شده هنگام طبخ آنها. سبزیجات فصل را با آب لیمو و گیاهان معطر به جای غرق کردن آن ها درانواع  سس ها ی چرب میل کنید.

 

 

 

وقتی سوپ می آید  وزن پایین  می رود!

خوردن یک پیاله سوپ حاوی سبزیجات می تواند  معده شما را با کالری کمتر به خوبی پر کند. سوپ هایی مانند سوپ سبزی ،لوبیا ،رشته فرنگی و ذرت مکزیکی.خوردن سوپ به خصوص در شروع یک وعده غذایی به  دلیل آن که روند خوردن را کند می کند می تواند جلوی اشتها را بگیرد.غذای خود را با یک پیاله سوپ رقیق و کم نمک از سبزیجات تازه یا منجمد پخته شده آغاز کنید و مراقب باشید در سوپ از خامه، که می تواند پر از چربی و کالری اضافی باشد استفاده نکنید

 

 


به سمت غلات کامل بروید

غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، جو، گندم سیاه، گندم کامل در روند کاهش وزن در مرور زمان نقش دارند آنها به شما کمک می کنند تا با کالری کمتری سیر شوید و سطح کلسترول خود را بهبود بخشید،. غلات سبوس دار، در حال حاضر در بسیاری از محصولات از جمله ، ماکارونی و نان گندم کامل به کار برده می شوند.

 

 

 

لباس های تنگ شده ی خود را جلوی چشم بگذارید

 لباس های قدیمی مورد علاقه تان که دیگراندازه تان نیست مثل یک دامن یا شلوار جین تنگ شده را در جایی قرار دهید که مدام آن را ببینید این کار چشم را روی آن سایز تنظیم میکند شما را ناخوآگاه  وا می دارد تا برای پوشیدن مجدد آن تلاش کنید و دریک زمان نسبتا کوتاه تری به هدف تان برسید و با پوشیدن لباس به تلاش خود جایزه دهید این کار انگیزه تان را بالا می برد.. سپس لباس بعدی مورد علاقه اما تنگ شده تان را از کمد لباس بیرون بکشید و جلوی چشم تان گذاشته و هدف قابل دسترسی بعدی خود را تعیین کنید.

 

 


از برش های بیکن(کالباس) بگذرید

از برش های بیکن(کالباس) در صبحانه و یا در ساندویچ ناهارخود بگذرید . این حرکت ساده می تواند موجب صرفه جویی در حدود 100 کالری در روز و از دست دادن حدود 4.5 کیلو گرم  در یک سال شود. مواد دیگری را با عطر و طعم خوب  و کالری کمتر در ساندویچ تان جایگزین کنید. چند برش گوجه فرنگی، فلفل قرمز، خردل ، یا کمی پنیر کم چرب را در ساندویچ تان امتحان کنید.

 

 

 

یک برش  پیتزای بهتر

پیتزای سبزیجات را  به جای گوشت انتخاب کنید با این کار شما قادر به کم کردن 100 کالری از وعده غذایی خود هستید شما می توانید با  ترفند های  دیگری پیتزای کم کالری درست کنید مثل استفاده از  مقدار کمتر پنیر پیتزا و یا پنیر کم چرب و  خمیر پیتزای بسیار نازک شده که تنها با کمی روغن زیتون چرب شده باشد.

 

 

 

جرعه های هوشمندانه و کاهش مصرف شکر

با استفاده  منظم از آب با کالری صفر به جای یک  نوشیدنی شیرین مانند نوشابه شما از مصرف حدود 10 قاشق چای خوری شکر اجتناب کرده اید. اضافه کردن لیمو، نعنا و یا توت فرنگی یخ زده طعم  بهتر و جالب تری به آب می دهد.

به نظر می رسد  قند مایع موجود در نوشابه  پیام سیری طبیعی بدن را از بین می برد. در یک مطالعه  روی 450 کالری  اضافه بدست آمده ازمصرف نوشابه و آب نبات؛ مقایسه ای انجام گرفت و نشان داد دوستداران آب نبات ناخوداگاه کالری کمتری دریافت می کردند ، اما این نکته برای نوشابه دوستان صدق نکرد و آن ها حدود 1.5 کیلوگرم در چهار هفته اضافه کردند.

 

 


با استفاده از یک لیوان بلند و باریک هوشمندانه بنوشید

استفاده از یک لیوان بلند و باریک به جای یک لیوان کوتاه و پهن برای کاهش میزان کالری دریافتی از نوشیدنی ها و کاهش وزن بدون داشتن رژیم مفید است با این کار شما 25٪ تا 30٪  نوشیدنی کمتری می خورید .

چطور این اتفاق می افتد ؟ یکی از پزشکان که در اینباره  مطالعه می کند می گوید نشانه های بصری می تواند ما را به مصرف بیشتر یا کمتر از هر چیزی  فریب دهد.

 

 

 

از مصرف الکل دوری کنید

 نوشیدنی های الکلی  کالری زیادی دارند و اراده ی شما را برای پرهیز غذایی سست می کند.

 

 

 

جرعه هوشمند: چای سبز بنوش
نوشیدن چای سبز یک استراتژی کاهش وزن خوب است. برخی مطالعات نشان می دهد  این چای موتور کالری سوز بدن را به طور موقت، احتمالا از طریق ترکیبات شیمیایی گیاهی به نام کاتچین، بالا می برد حداقل، شما با خوردن این چای یک نوشیدنی سالم و بدون کالری دریافت می کنید.

 

ادامه دارد...

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید