preloader

غذاهایی که به کاهش وزن شما کمک میکنند


غذاهایی که به کاهش وزن شما کمک میکنند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10981 اشتراک گذاری :

 


راز از دست دادن وزن با  سیر شدن  توسط غذاهای حاوی آب مثل میوه ها و سبزیجات.

اثرات آب

همیشه شنیده ایم که آب می تواند به شما کمک کند تا چند کیلو بیشتر وزن کم کنید  این کار زمانی امکان پذیر است که  از غذاهای پر آب مثل میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

 نتایج یک مطالعه  نشان داد زنانی که غذاهای پر آب خوردند شاخص توده بدنی پایین تر و دور کمر کوچکتر ی داشتند . محققان بر این باورند که آب در این غذاها ممکن است شما را سیر کند، بنابراین شما کمتر غذا بخورید. این استراتژی برای شما با اضافه کردن بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه هر فصل است  که حداقل 90٪ آب به وعده های غذایی شما می افزاید .

 

کلم بروکلی

آیا می دانید کلم بروکلی یک منبع بزرگ از فیبر و کلسیم است؟

 

کلم

سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C است  کلم ، تقویت کننده بزرگ سیستم ایمنی بدن است. می توانید از آن به صورت خام پخته و سرخ شده لذت ببرید.

 

گل کلم

مانند دیگر سبزیجات چلیپایی، گل کلم پر از مواد مغذی گیاهی ضد سرطان است و یک منبع بزرگ از ویتامین C و فولات می باشد. مصرف خام و یا بخار پز آن برای به حداکثر رساندن قدرت آنتی اکسیدانی گل کلم مناسب است.

 

گریپ فروت

مفید برای سلامت قلب می باشد گریپ فروت حاوی ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم، همراه با پکتین و فیبر محلول است که ممکن است یک متحد قوی در برابر آترواسکلروز باشد. نوع صورتی و گونه های قرمز آن حاوی ویتامین A و لیکوپن که از  دیواره رگ ها در برابر آسیب اکسیداتیو محاقظت می کند می باشد . برای دریافت آبدارترین نمونه، میوه های سنگین تر را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آنها تازه اند .

 

کاهو

با داشتن 60 تا 70 کالری به ازای هر نیم کیلو، کاهو در بالای لیست مواد غذایی رژیمی قرار دارد  . کاهو به تنهایی یک منبع بزرگ از ویتامین های گروه B، اسید فولیک، و منگنز است که کمک می کند تا سطح قند خون که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است  تنظیم شود . انواع برگ سبز یا بنفش تیره آن مقوی ترند .می توانید روی آن کمی سرکه ریخته و مصرف کنید.

 

تربچه

این سبزی رنگ روشن سرشار از پتاسیم، اسید فولیک، آنتی اکسیدان و ترکیبات گوگردی است که به هضم غذا کمک می کند. برگ سبزتربچه شش برابر ویتامین C و کلسیم بیشتری نسبت به ریشه آن دارد پس آن را فراموش نکنید. تکه نازکی از آن را در سالاد سبزیجات خود ریخته و میل کنید.

 

اسفناج

این برگ سبز غنی از آهن ، اسید فولیک ، ویتامین K همچنین حاوی آنتی اکسیدان های بتا کاروتن و ویتامین C می باشد . به علاوه دارای لوتئین فیتوشیمیایی است که از چشم ها در برابر دژنراسیون ماکولا مربوط به افزایش سن محافظت می کند. می توان آن را به عنوان یک جایگزین برای کاهو در سالاد استفاده کرد و یا با کمی روغن به همراه هویج خرد شده، قارچ خرد شده، و سیر برای درست کردن یک املت خوش طعم تفت داد  .سعی کنید این دستور غذای ساده و سریع و مغذی را با  درست کنید.

منبع: health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید