preloader

بررسی عمل ایمپلنت بدون جراحی


بررسی عمل ایمپلنت بدون جراحی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10177 اشتراک گذاری :

ایمپلنت بدون جراحی روشی نوین در حوزه دندانپزشکی

ایمپلنت بدون جراحی یکی از روش های نوین دندانپزشکی می باشد که در صورتی شرایط برای بیمار فراهم باشد بدون نیاز به جراحی عمل ایمپلنت دندان صورت می پذیرد. ایمپلنت بدون جراحی به دلیل حساسیت بسیار بالای آن نیازمند استفاده از یک دندانپزشک حاذق و با دانش می باشد که در این زمینه متخصص باشد که کلینیک Dencare با وجود متخصصان با تجربه در زمینه انجام انواع روش ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت بدون جراحی این امکان را برای متقاضیان محترم فراهم ساخته است که با مراجعه به این کلینیک عمل ایمپلنت خود را انجام دهند.

روش ایمپلنت بدون جراحی (جایگزین: روش نوین ایمپلنت بدون جراحی)

در حال حاضر بسیاری از افراد که خواهان انجام عمل ایمپلنت دندان هستند این سوال در ذهن آنها به وجود آمده است که جهت انجام ایمپلنت از روش معمول ایمپلنت که جراحی می باشد استفاده کنند یا استفاده از ایمپلنت بدون جراحی نیز برای بیماران بهینه می باشد.

برخی معتقدند که ایمپلنت با استفاده از روش جراحی نتایج بهتری را به دنبال خواهد آورد که این نظریات پایه علمی ندارد و ما در ادامه به شرایط انجام ایمپلنت بدون جراحی و مزایای آن می پردازیم.

مقایسه عمل ایمپلنت بدون جراحی با ایمپلنت به روش جراحی

بیمارانی که قصد انجام عمل ایمپلنت را دارند ذهنشان درگیر این مسئله است که کدام روش را برای انجام عمل ایمپلنت انتخاب نمایند که در ابتدا به چگونگی انجام عمل ایمپلنت با روش جراحی و بدون جراحی می پردازیم:

ایمپلنت به روش جراحی: این روش از ایمپلنت به این صورت انجام می شود که در ابتدا بایستی یک برش در لثه ایجاد شود و سپس یک سوراخ در فک فرد ایجاد می کند و ایمپلنت را در این سوراخ قرار می دهد. این نوع از ایمپلنت دارای شرایط خاصی می باشد که اولین شرط آن ذکر این مورد است که چند ماه از کشیده شدن دندان گذشته باشد و حتما بایستی لثه و استخوان فک از سلامت کافی برخوردار باشد و در برخی موارد ممکن است نیاز به پیوند استخوان فک یا لثه باشد. در ابن نوع از ایمپلنت از بخیه استفاده می گردد.

ایمپلنت بدون جراحی : در این روش از ایمپلنت دیگر خبری از اعمال جراحی، برش لثه و بخیه نیست و برای بسیاری از افراد خوشایند می باشد. از ویژگی های بسیار عالی ایمپلنت بدون جراحی می توان به این مورد اشاره کرد که بر خلاف روش جراحی که مدت زمان فرآیند آن چندین ماه به طول می انجامید در این روش کل عملیات ایمپلنت در یک جلسه انجام می شود و به این نوع از ایمپلنت بدون جراحی ، ایمپلنت فوری نیز گفته می شود.

مقایسه روش ایمپلنت بدون جراحی با ایمپلنت سنتی (جایگزین: مقایسه روش ایمپلنت بدون جراحی با ایمپلنت سنتی)

فرآیند انجام عمل ایمپلنت بدون جراحی

همانطور که گفته شد این نوع از ایمپلنت در همان جلسه ای که دندان کشیده می شود انجام می شود ولی دارای شرایط ویژه ای می باشد. اولین مورد که حائز اهمیت می باشد فرد بایستی دارای استخوان فک و لثه سالم و با کیفیتی باشد. ضمنا انجام عمل ایمپلنت بدون جراحی  بهترین روش برای افراد سیگاری یا قلیانی می باشد.

این روش برای افرادی که از خون و جراحی ترس و وحشت دارند روش بسیار جذابی می باشد و در صورت برخورداری از شرایط انجام ایمپلنت بدون جراحی می توانند در یک جلسه و با کمترین درد و خونریزی عمل ایمپلنت را به سادگی انجام دهند.

این نوع از ایمپلنت به این صورت انجام می شود که در ابتدا دندان مورد نظر کشیده می شود سپس توسط یک وسیله به نام پانچ یک سوراخ در لثه و فک ایجاد می شود و پایه ایمپلنت در این حفره کاشته می شود و ایمپلنت بر روی پایه سوار می شود و دیگر نیازی به بخیه نمی باشد.

فرآیند انجام عمل ایمپلنت بدون جراحی (جایگزین: فرآیند انجام ایمپلنت بدون جراحی)

دوره نقاهت ایمپلنت بدون جراحی بسیار کوتاه می باشد و به سرعت روند بهبودی حاصل می گردد. هزینه تمام شده ایمپلنت دندان در هر دو روش جراحی و بدون جراحی چندان تفاوتی وجود ندارد و از لحاظ کیفیت و دوام دندان نیز تفاوتی با همدیگر ندارند.

عمل ایمپلنت بدون جراحی بسیار حساس می باشد و به دلیل اینکه عمل پانچ صورت می گیرد بایستی در بهترین مکان ممکن حفره ایجاد شود و در صورتی که در مکانی نامناسب حفره ایجاد شود باعث ایجاد آسیب و صدمه به فک و لثه می شود و دیگر امکان انجام ایمپلنت وجود نخواهد داشت.

در بعضی از موارد در صورت تشخیص متخصص از لیزر هم در مرحله قرار دادن ایمپلنت و هم در زمان آشکار سازی سر ایمپلنت استفاده می شود . بکارگیری لیزر در این روش دقت کار را دو چندان می کند .

ایمپلنت بدون جراحی در کلینیک Dencare

با توجه به مواردی که در بالا مطرح گردید به خوبی مشهود می گردد که در صورت انجام ایمپلنت بدون جراحی به یک دندانپزشک که به صورت ویژه دارای تخصص انجام ایمپلنت بدون جراحی می باشد نیاز است و کلینیک های کمی این عملیات حساس را انجام می دهد زیرا مسئولیت انجام این گونه ایمپلنت ها بسیار سنگین می باشد و امکان آزمون و خطا وجود ندارد.

کلینیک دندانپزشکی Dencare دارای سابقه ای درخشان در انجام کلیه اعمال نوین و مدرن دندانپزشکی در کلان شهر تهران می باشد. یکی از این اعمال نوین که در کلینیک دندانپزشکی Dencare انجام می شود عمل ایمپلنت بدون جراحی است که با برخورداری از دندانپزشکان متخصص، تعداد عمل های بسیار زیادی را با موفقیت کامل در این زمینه انجام داده است.

این کلینیک از تجهیزات مدرن و روز دنیا برخوردار می باشد و همین تجهیزات  با توجه به اینکه نسبت به تجهیزات سایر کلینیک های دندانپزشکی کشور دارای سطحی بالاتر می باشد؛ به کمک دندانپزشکان می آید و در نتیجه وجود این تجهیزات مدرن و دندانپزشکان حاذق، دندان ایمپلنت شده به خوبی کاشته می شود و بیمار نیز درد، خونریزی و تورم کمتری را تجربه می کند.

کلینیک دندانپزشکی Dencare در تمامی اعمال خود از مواد با کیفیت و درجه یک استفاده می کند و همین مسئله باعث می گردد که دندان مورد نظر از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار باشد به طوریکه بیماران تا سالیان زیادی از یک دندان زیبا و مستحکم بهره مند باشند.

انجام ایمپلنت بدون جراحی در کلینیک های معتبر (جایگزین: انجام عمل ایمپلنت بدون جراحی در کلینیک Dencare)

یکی از نکات دیگر که اعتبار این کلینیک دندانپزشکی را بالا می برد ذکر این مورد است که برای اعمالی همچون ایمپلنت بدون جراحی تمامی مراحل از جمله عکسبرداری های سه بعدی پیشرفته در همین کلینیک انجام می پذیرد و بیماران نیازی به مراجعه به مراکز عسکبرداری ندارند.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید