preloader

ترس از ایمپلنت دندان ( + علت و راه حل )


ترس از ایمپلنت دندان ( + علت و راه حل )
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10077 اشتراک گذاری :

ایمپلنت دندان یک درمان کامل و بی عیب و نقص برای جایگزین دندانهای از دست رفته می باشد که برای قراردادن پایه ایمپلنت دندان درون استخوان یک جراحی کوچک نیاز است و بسیار از افرادی ممکن است از آن بترسند. ترس از ایمپلنت ممکن است علت های مختلفی داشته باشد که بسیاری از آن ها نیازی به ترسیدن نیست.

 

ایمپلنت دندان چیست ؟

کاشت دندان یا همان درمان "ایمپلنت دندان" یک درمان ایده آل برای درمان بی دندانی و پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است، در درمان ایمپلنت دندان متخصص ایمپلنت با کاشت پایه یا همان فیکسچر ایمپلنت در استخوان فک به جای دندان از دست رفته هم از تحلیل استخوان فک به دلیل از دست دادن دندان جلوگیری میکند و هم با کاشت یک قطعه ای پیچ مانند از جنس تیتانیوم یک پایه مستحکم و بادوام برای بستن تاج دندان یا همان روکش ایمپلنت ایجاد می نماید.

دلیل استفاده از آلیاژ تیتانیوم در ساخت فیکسچر های ایمپلنت دوام و استحکام بسیار بالا این فلز، زیست سازگاری فوق العاده ی آن با بدن انسان، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و... بیان کردروکش ایمپلنت دندان نیز که قطعه ای بسیار شبیه به تاج طبیعی دندان است توسط لابراتوار معمولا از جنس چینی یا سرامیک ساخته میشود که هم مقاومت بالایی دارد هم بسیار به دندان طبیعی شبیه است.البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پس از کاشت ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت به یک مدت 2 الی 5 ماهه نیاز است که فیکسچر ایمپلنت به خوبی و به طور کامل با استخوان فک پیوند بخورد، البته در درمان ایمپلنت فوری این پروسه بسیار سریع تر انجام می شود.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت 1402

ایمپلنت دندان بدونه شک بهترین درمان برای از بین بردن بی دندان در دهان و پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته می باشد ولی از آنجایی که یک درمان کمی طولانی مدت است و به جراحی نیز احتیاج دارد برای بعضی از بیماران بسیار ترسناک است به حدی که با وجود نیاز انها به این درمان برای از بین بردن مشکلات ایجاد شده به خاطر بی دندانی باز هم حاضر به انجام این درمان بسیار کاربردی و پر از مزایا نیستند، و ترجیح می دهند با کاهش اعتماد به نفس خود به دلیلی از بین رفتن زیبایی لبخند خود، مشکلات ایجاد شده در خوردن و جویدن خود و همینطور مشکلات ایجاد شده در سلامت خود بسازند ولی تن به درمان ایمپلنت ندهند و تنها دلیل این افراد ترس از جراحی و ترس از دندانپزشکی است.

دلیل ترس از ایمپلنت دندان

افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند و تا حد اجبار حاضر به انجام خدمات دندانپزشکی نیستند تا حد زیادی از ایمپلنت دندان می ترسند چون درمان ایمپلنت یکی از پیچیده ترین درمان های ایمپلنت دندان است و برای افرادی که ترس از ایمپلنت دارند، قرار گرفتن یک شی خارجی یا یک شی پیچ مانند در استخوان فک می تواند واقعا ترسناک باشد اما بهتر است نگران این موضوع نباشید اگر کاشت ایمپلنت توسط یک متخصص با تجربه و چیره دست انجام بگیرد احتمال موفقیت آن بیش از 95% خواهد بود و اگر از برند های ایمپلنت با کیفیت استفاده شود شانس موفقیت می تواند بیش از 98% باشد.

 

دومین موردی که باعث ترس بسیار زیاد افراد از انجام ایمپلنت دندان می شود درد و خونریزی جراحی ایمپلنت و بعد از کاشت ایمپلنت دندان است. فکر کردن به درد وخونریزی ایجاد شده از کاشت ایمپلنت دندان کافی است که افرادی که را که ترس شدید از کاشت ایمپلنت دندان دارند را از انجام این کار منصرف نماید اما اصلا نگران این موضوع نباشید متخصص ایمپلنت دندان با استفاده از بی حسی های موضعی و در صورت لزوم با استفاده از بیهوشی کاری میکند که بیمار در هنگام جراحی ایمپلنت دردی را احساس نکند، و بعد از جراحی ایمپلنت نیز با تجویز و استفاده از دارو های آرام بخش و ضد درد، درد بعد از جراحی بیمار را به میزان اندکی می رساند.

راهای مقابله با ترس ایمپلنت دندان

تر از دندان پزشکی یک ترس شایع در بین بیمارانی است که نیاز به استفاده از خدمات دندانپزشکی دارند، این ترس مانع از اقدام این افراد برای انجام درمان مورد نیازشان می شود در ادامه چند نمونه از راهکار های مقابله به ترس از انجام ایمپلنت دندان گفته شده است:

 

تجربه های قبلی خود را فراموش کنید

ممکن است ترس افراد از دندان پزشکی به دلیل مراجعه قبلی خود به یک دندانپزشکی و تجربه ی ناخشایندی از آن موضوع بوده باشد، تجربه های قبلی خود را فراموش نمایید. شما میتوانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر و انجام خدمات خود توسط متخصصان با تجربه از به وجود آمدن تجربه های ناخشایند جلوگیری نمایید.

اطلاع از پروسه و طرح درمان درمان

شما با دانستن کامل پروسه ی درمان خود می توانید از نظر ذهنی برای آنچه قرار است اتفاق بی افتد آماده باشید و دچار نگرانی نشوید پس از پزشک خود بخواهید که طرح درمان و پروسه ی کامل درمانتان را برایتان شرح دهد.

مراجعه به روان‌ پزشک

اگر این ترس در شما ریشه کرده باشد مراجه به روانپزشک ومی تواند به کنترل و درمان ترس شما بسیار کمک کند تا بتوانید بدونه ترس یا باکنترل ترس خود اقدام به کاشت ایمپلنت نمایید.

استفاده از تکنیک‌های آرامش

تکنیک های آرامش تکنیک هایی برای کنترل ترس های افراد می باشد و شما با انجام این تکنیک ها می توانید تا حد زیادی ترس خود را کنترل نمایید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید