preloader

ضرورت آموزش های عملی برای مهندس پزشکان


ضرورت آموزش های عملی برای مهندس پزشکان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10173 اشتراک گذاری :

نظرتان درباره دانشگاه چیست؟ اگر سابقه تحصیلات آکادمیک داشته باشید ممکن است نظرتان درباره این مرحله مهم از زندگی تان متفاوت باشد. مثلا ممکن است خیلی راضی باشید چرا که کارتان را هم در همان دوره تحصیلی به دست آورده اید. ممکن است فکر کنید چیزی به شما اضافه نکرده یا ممکن است به طور کلی از آن خسته شده باشید و نیمه کاره آن را رها کرده باشید. اما یک حالت دیگر هم وجود دارد. آن هم این که رشته تحصیلی شما به گونه ای بوده که نیاز به آموزش های عملی بیشتری داشته اما در دانشگاه به جای آموزش این دوره های عملی تمرکز بیشتر بر روی تئوری و مسائل نظری بوده باشد. برای مثال مهندسان پزشکی را در نظر بگیرید. شما سر و کارتان با تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی، تعمیرات تجهیزات اتاق عمل یا جنرال و همچنین تعمیرات تجهیزات تصویربرداری است. شناخت دقیق هرکدامشان به صورت عملی و آشنایی با آن میتواند به شما در ورود به بازار کار کمک بیشتری بکند.

دوره تعمیرات دندانپزشکی

همانطور که از نام این دوره مشخص است شما قرار است در این دوره انواع تجهیزات دندانپزشکی را مشاهده کرده و با آنها به خوبی آشنا شوید. همچنین یکی از مهمترین کارهای شما این است که در پایان دوره بتوانید این تجهیزات را به خوبی تعمیر کنید. از یونیت و صندلی دندانپزشکی، اتوکلاو، توربین و آنگل، آمالگاماتور، جرمگیر، کمپرسور، رادیوگرافی و لایت کیور گرفته تا دوربین داخل دهانی و RVG. فراگرفتن تمام مفاهیم مربوط به این دوره به شما کمک میکند که از پس تعمیر هرگونه تجهیزاتی بربیایید. چیزی که در کتاب ها و به صورت تئوریک خوانده اید در بازار کار میتواند به شما کمک کند اما نمیتواند از شما مهندسی کاربلد و باتجربه در تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی بسازد.

 

دوره تعمیرات اتاق عمل یا جنرال

مهندسان پزشکی با تجهیزات مختلفی در ارتباط هستند. لزوم شناخت این تجهیزات و در ادامه دانستن روش های مربوط به تعمیرات این تجهیزات بسیار مهم است. با شرکت در دوره تعمیرات تجهیزات اتاق عمل، شما آموزش های لازم برای تعمیرات تجهیزات کلی بیمارستانی را فراخواهید گرفت. هرکدام از اینها را ممکن است در دوره های آکادمیک دانشگاهی شناخته باشید اما همانطور که بالاتر هم گفتیم لزوم کار عملی با هرکدام از این تجهیزات و مواجهه از نزدیک با آنها بسیار مهم است. با شرکت در این دوره شما با تجهیزاتی مثل الکتروکوتر، ونتیلاتور، ای سی جی، پالس اکسیمتر، الکتروشوک، تخت اتاق عمل، چراغ سیالیتیک، پمپ سرنگ، مانیتورینگ علائم حیاتی و پمپ تزریق آشنا خواهید شد.

دوره تعمیرات تصویربرداری

تصور کنید قرار است به عنوان مهندسی برای تعمیرات تجهیزات تصویربرداری یک بیمارستان یا درمانگاه، به آنجا بروید. داشتن دانش تخصصی تئوری در ارتباط با این تجهیزات میتواند بسیار مفید باشد و به شما کمک کند تا اشتباهاتی را که یک فرد به صورت تجربی به دست می آورد، مرتکب نشوید اما نحوه کار کردن و همچنین پیش برد سریع تعمیرات را قطعا بدون تمرین و مواجهه قبلی با تجهیزات نخواهید آموخت. این همان چیزی است که با شرکت در دوره آموزش تعمیرات تصویربرداری فراخواهید گرفت. از تعمیر دستگاه هایی مثل رادیولوژی و رادیوگرافی گرفته تا سی تی اسکن، ام آر آی و سونوگرافی.

بازار کاری آماده برای مهندسانی کاربلد!

این ضرب المثل تکراری را احتمالا شنیده اید که نابرده رنج گنج میسر نمیشود. شما قرار است کاری کاملا تخصصی را فرابگیرید و انجام دهید. تصور این که صرفا با گذراندن و خواندن دوره هایی تئوری و نظری آماده ورود به بازار کار هستید، اشتباه است. شما که قرار است مثل خیلی هایی که صرفا درس چیزی را خوانده اند و در شرایط عملی نمیتوانند از پس کاری بربیایند، باشید. برای فراگرفتن آموزش های عملی نیز باید پشتکار و استمرار داشته باشید. شرکت در دوره های معتبر میتواند به شما در رسیدن به مقصودتان کمک کند.

یکی از مراکز معتبری که این آموزش های عملی را به شما ارائه میکند، مرکز سلامت ایرانیان است. با شرکت در دوره های آموزشی مختلف این مرکز میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که بلافاصله بعد از اتمام دوره ها قرار است در جایی استخدام شوید و به صورت مستقیم بازار کار شما را جذب خود کند. اینطوری هم مهارت کافی برای انجام تعمیرات بر روی تجهیزات پزشکی را خواهید داشت. هم میتوانید پول بسیار خوبی به جیب بزنید. برای ساختن آینده تان، مهارت کافی در شغلی که دوستش دارید را کسب کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید