preloader

انواع سمعک گوش و قیمت آنها


انواع سمعک گوش و قیمت آنها
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10167 اشتراک گذاری :

سمعک نوعی ابزار کمکی برای بهبود شنوایی می باشد. سمعک می تواند داخل گوش یا پشت گوش قرار گیرد. در حالت کلی قیمت سمعک ها بالا است. قیمت سمعک ها متناسب با نوع و کارکرد آن متفاوت است.

گران قیمت ترین سمعک ها نیز نمی توانند شنوایی از دست رفته شما را ترمیم و بازگردانند. سمعک گران قیمت به معنای اثر بخشی بیشتر نیست. برای اثر بخشی سمعک باید با توجه به نظر پزشک، بهترین سمعک برای بهبود کم شنوایی بیمار خریداری شود.

برخی از سمعک های گران قیمت علاوه بر بهبود شنوایی دارای قابلیت هایی نظیر اتصال به بلوتوث و کاهش نویز محیط می باشد. در ادامه درباره با انواع سمعک با شما اطلاعاتی را به اشتراک خواهیم گذاشت.

  • سمعک چیست؟
  • انواع سمعک
  • آیا می توان سمعک را به صورت آنلاین خرید؟
  • آیا تسهیلانی برای سمعک وجود دارد؟
  • چرا هزینه سمعک بالاست؟

سمعک چیست؟

سمعک نوعی دستگاه برای بهبود شنوایی در افرادکم شنوا است. این دستگاه با دریافت ارتعاشات و تبدیل آن به امواج بزرگ تر کیفیت صدای دریافتی را در افراد کم شنوا افزایش می دهد. سمعک ها قابلیت درمان کم شنوای را ندارند. با این وجود می توانند صدای واضح تری را به بیمار ارائه دهند.

انواع سمعک

انواع زیادی از سمعک ها با قابلیت ها و ویژگی های متفاوت وجود دارد. با وجود تفاوت هایی که در انواع سمعک ها وجود دارد. کارکرد آن ها به یک صورت است. نحوه پوشش سمعک در قیمت آنها تاثیر چندانی ندارد. در ادامه برخی از بهترین انواع سمعک ذکر خواهد شد.

سمعک پشت گوش (BTE)

سمعک های پشت گوش، در پشت گوش قرار می گیرند و از طریق لوله ای صدا را به داخل گوش منتقل می کنند. این نوع از سمعک ها برای افراد داری کم شنوایی خفیف تا شدید پیشنهاد می شود. با این حال برای همه افراد مناسب نیست.

سمعک های داخل گوش (ITE)

سمعک های داخل گوش، در داخل گوش خارجی قرار می گیرند. این نوع از سمعک برای افرادی که دارای کم شنوایی خفیف تا شدید مناسب است. این نوع سمعک برای کودکان توصیه نمی شود.

 

سمعک های داخل کانال (ITC)

سمعک های ITC در قسمت پایینی کاسه گوش خارجی قرار می گیرند. نحوه استفاده از آنها را راحت و آسان است. با توجه به اندازه این نوع از سمعک ها، معمولاً عمر باتری طولانی دارند. سمعک های داخل کانال می‌توانند طیف وسیع‌تری از افت شنوایی را بهبود دهند.

سمعک کاملا در کانال (CIC)

سمعک های کاملا در کانال، بسیار کوچک می باشد. این نوع سمعک ها به سختی از خارج قابل مشاهده هستند. این نوع از سمعک ها برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند مناسب است.

 

آیا می توان سمعک را به صورت آنلاین خرید؟

برخی از سایت های معتبر امکان خرید سمعک را مهیا کرده اند. تهیه سمعک در صورتی که مطابق با نسخه شنوایی سنجی بیمار باشد؛ مشکلی ایجاد نمی کند. برخی از سایت ها مطابق با ادیومتری بیمار، سمعک را تنظیم و برای فرد بیمار می فرستند.

آیا تسهیلانی برای سمعک وجود دارد؟

برخی از فروشندگان و یا تولیدکنندگان تسهیلاتی را با قبول شرایطی برای  فرد بیمار در نظر می گیرند. در این شرایط ممکن است با دادن صفته و یا چک معتبر، امکان پرداخت قسطی به صورت بهره ای یا بدون بهره به فرد بیمار تعلق گیرد.

چرا هزینه سمعک بالاست؟

یکی از فاکتور های موثر در قیمت سمعک، میزان فناوری و ویژگی های داخل سمعک است. فناوری های نوین با گذشت زمان ارزان تر می شوند. تولید کنندگان در تلاش اند تا با ارتقا ویژگی ها و تکنولوژی سمعک ها، کیفیت صدا را برای افراد کم شنوا افزایش دهند. عوامل زیادی در تعین هزینه های سمعک نقش دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • نداشتن بیمه سلامت
  • با نوآوری فناوری سمعک ها هزینه ها افزایش می یابد
  • نحوه تولید و فروش سمعک
  • خدمات و ابزار های کمکی

در انتها

 در صورت بروز کم شنوایی، خرید سمعک به عنوان اولین روش برای بهبود شنوایی توصیه می شود. هزینه برای خرید سمعک نه تنها بیهوده نیست بلکه باعث بهبود شنوایی و مکالمات روزمره خواهد شد. عدم کیفیت در مکالمات روزمره می تواند در روابط اجتماعی ما تاثیر گذار باشد. 

کم شنوایی می تواند باعث افت روابط اجتماعی، انزوا و در نهایت افسردگی شود. بنابراین خرید سمعک مناسب برای بهبود شنوایی بسیار حائز اهمیت است.

کلینیک گوش تهران با داشتن بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی کلینیک گوش تهران و تیم حاذق این کلینیک هستید؛ با کلینیک گوش تهران تماس بگیرید.

پزشکان تیم کلینیک گوش تهران با سابقه طولانی بیست ساله جراحی های گوش می توانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش شما باشند.کلیه محتوای سایت کلینیک گوش تهران توسط متخصصان ماهر این تیم ازجمله دکتر نسرین یزدانی، دکتررضا زاده ،دکتر احدی و دکتر ساسان دبیری به تایید رسیده است.

مطلبی که تحت عنوان « انواع سمعک گوش و قیمت آنها » خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید