preloader

چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم؟


چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10052 اشتراک گذاری :

 

بروز لکه های قهوه ای روی صورت یکی از مشکلات رایج پوستی است که معمولاً به علت افزایش سن، تغییرات هورمونی، بارداری، ژنتیک یا قرار گرفتن در معرض اشعه UV ایجاد می شود. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم؟

در این مقاله می خواهیم درباره سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت با شما صحبت کنیم و روش های مختلفی را برای رفع این مشکل در اختیارتان قرار دهیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در این خصوص کسب نمایید.

نحوه از بین بردن لکه های قهوه ای صورت

این لکه ها معمولاً نگران کننده نیستند و نیازی به درمان ندارند؛ اما به دلیل تاثیرات ظاهری که روی زیبایی شما دارند ممکن است به دنبال درمان آن ها باشید. روش های بسیاری برای این کار وجود دارند که میان آن ها می توانیم به انواع ماسک صورت برای جوش و لک، کرم های روشن کننده، لیزر و ... اشاره کنیم. در ادامه بیشتر درباره این روش ها با شما صحبت خواهیم کرد.

ماسک برای از بین بردن لک قهوه ای صورت

یکی از روش های ساده اما تاثیرگذار برای درمان لک صورت، استفاده از ماسک های صورت است. این محصولات اغلب حاوی ترکیباتی هستند که تولید ملانین در پوست را تحت تاثیر قرار داده و به این ترتیب لکه های قهوه را به مرور زمان و گاهی حتی با اولین استفاده کمرنگ خواهد کرد. چند ماسک برای از بین بردن لک قهوه ای صورت عبارتند از:

ماسک و اسکراب صورت وارمی مدل بلوبری

این محصول برای انواع پوست قابل استفاده بوده و با استفاده از آن به سرعت پوستتان روشن و درخشان خواهد شد. ماسک بلوبری وارمی حاوی دانه های ریز میوه است که موجب لایه برداری پوست، حذف آلودگی و سلول های مرده، تغذیه پوست و جوانسازی آن خواهد شد.

ماسک خاک رس قرمز ژنوبایوتیک

برای یکنواخت کردن رنگ پوست و رفع تیرگی آن می توانید از ماسک خاک رس ژنوبایوتیک استفاده کنید. این محصول حاوی عصاره های برگ هلو و خیار به همراه آنتی اکسیدان قوی بوده که موجب افزایش درخشش، شادابی و طراوت در پوست شما خواهد شد.

ماسک رسی لایه بردار هیدرودرم مدل AHA

اگر می پرسید برای از بین بردن لک قهوه ای صورت چکار کنیم؟ باید بگوییم برند هیدرودرم این ماسک صورت را به طور ویژه برای پوست های تیره فرموله کرده است. این محصول حاوی خاک رس خالص، سالیسیلیک اسید و AHA بوده و ضمن از بین بردن لایه فرسوده پوست، تیرگی و لک های قهوه ای آن را کاهش خواهد داد.

کرم برای از بین بردن لک قهوه ای صورت

استفاده از کرم برای از بین بردن لک قهوه ای صورت نیز روشی دیگر برای مقابله با این مشکل است. کرم های ضد لک با بهره گیری از ترکیبات روشن کننده مانند ویتامین C، رتینول، آنتی اکسیدان، آربوتین و ... این لک ها را به راحتی از بین خواهند برد. برخی از بهترین کرم های ضد لک عبارتند از:

کرم روشن کننده قوی صورت درمالیفت

برند ایرانی درمالیفت این کرم را برای رفع لک های مقاوم به درمان جهت استفاده انواع پوست عرضه کرده است. در ساخت این محصول از جدیدترین و قویترین ترکیبات روشن کننده استفاده شده تا بتواند تیرگی های ناشی از جای جوش و آفتاب سوختگی و لک های هورمونی یا دارویی را به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن برطرف نماید.

کرم روشن کننده بایومارین

کرم Aqua Tone از برند بایومارین برای از بین بردن لک قهوه ای پوست صورت، گردن و دکلته مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول حاوی خزه دریایی، کلاژن هیدرولیز شده و عصاره گل بلیس پرنیس بوده و برای لک ناشی از زخم و جراحات قدیمی، تغییرات هورمونی، اختلالات پوستی، سولاریوم، آفتاب سوختگی و آکنه مناسب است.

کرم روشن کننده نئودرم مدل ویتامین سی

برند نئودرم در ساخت این محصول از روغن جوجوبا، بیزابولول و ویتامین های A، C و E استفاده کرده است. بنابراین استفاده از آن علاوه بر روشن کردن لک های پوستی، موجب کند شدن روند پیری، تغذیه و جوانسازی پوست نیز خواهد شد. البته توجه داشته باشید که این کرم تنها روی لک های ناشی از نور آفتاب موثر عمل می کند.

از بین بردن لک قهوه ای صورت با لیزر

می توان گفت سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت لیزر درمانی است که البته استفاده از آن با هزینه های نسبتاً زیادی همراه خواهد بود. برای این کار معمولاً از لیزر فرکشنال استفاده می شود؛ به این صورت که نور لیزر به سطح پوست تابانده شده و با ایجاد حرارت، زخم هایی را در لایه زیرین ایجاد می کند.

در نتیجه این کار سیستم ایمنی بدن فعال شده، به تولید کلاژن می پردازد و لایه جدیدی از پوست تشکیل خواهد شد که نرم، صاف و جوان تر است. در نهایت نیز این پوست سالم جایگزین پوست کدر و تیره قبلی خواهد شد.

لایه بردار برای لکه های قهوه ای صورت

روش دیگر برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت، استفاده از کرم های لایه بردار است که موجب از بین بردن لایه مرده پوست خواهند شد. این محصولات با بهره گیری از اسیدهای موثر و دیگر ترکیبات طبیعی، لایه ای را از روی پوست بر میدارند که به همراه آن لک و تیرگی ها نیز از بین می رود. برخی از این محصولات عبارتند از:

کرم لایه بردار فیس دوکس سری آلفازوم مدل AHA 10%

کرم لایه بردار فیس دوکس حاوی 10 درصد لاکتیک اسید و 2 درصد سالیسیلیک اسید بوده و برای لایه برداری ملایم و حرفه ای انواع پوست طراحی شده است. این محصول ضمن کاهش لک، موجب آبرسانی به پوست، رفع باکتری های مولد آکنه، افزایش تولید کلاژن و بهبود کدری پوست نیز خواهد شد.

کرم لایه بردار صورت هیدرودرم حاوی گلیکولیک اسید

این محصول برای انواع پوست مناسب بوده و علاوه بر جوان و روشن کردن سطح پوست، چروک های سطحی آن را نیز برطرف خواهد کرد. کاهش عمق چروک های عمیق، رطوبت رسانی به پوست و داشتن بافت سبک و جذب سریع از دیگر مزایای این محصول هستند.

از بین بردن لک قهوه ای صورت در خانه

از بین بردن لک قهوه ای صورت در خانه به کمک ماسک های روشن کننده خانگی امکان پذیر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که برای تهیه این ماسک ها از مواد طبیعی استفاده نمایید که به آن ها حساسیت ندارید.

چند روش خانگی از بین بردن لک های قهوه ای صورت عبارتند از:

  • شیر: یک پنبه آرایشی تمیز را آغشته به شیر کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی لک ها قرار دهید.
  • زردچوبه: مقداری زردچوبه را با عسل و روغن نارگیل ترکیب کرده، روی پوست قرار دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید.
  • سیب زمینی: سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. آب سیب زمینی را با عسل و ماست ترکیب کرده، روی پوست مالیده و بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه بشویید.
  • سرکه سیب: برای درمان خانگی از بین بردن لک قهوه ای صورت مقداری سرکه سیب را با میزان برابر آب رقیق کرده و روی صورت بزنید. پس از گذشت چند دقیقه پوستتان را بشویید.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم برای از بین بردن لک قهوه ای صورت چکار کنیم و روش های مختلفی را در اختیارتان گذاشتیم. امیدوارم با مطالعه آن بتوانید لکه های تیره را به راحتی برطرف کنید و از داشتن پوستی سالم، شفاف و روشن لذت ببرید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید