preloader

چرا گاهی هایفو تاثیر گذاری لازم را ندارد؟


چرا گاهی هایفو تاثیر گذاری لازم را ندارد؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10107 اشتراک گذاری :

 هایفوتراپی یک علم جدید در حوزه زیبایی است و مقالات زیادی راجع به آن در اینترنت وجود دارد که به سازوکار آن و مراقبت‌های قبل و بعد از آن پرداخته، اما در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوالاتی مثل آیا هایفو واقعا تاثیر دارد یا چرا هایفو اثر نکرد یا بپردازیم. مولفه های زیادی هستند که در این تاثیرگذاری مهم هستند مثل مهارت اپراتور، استاندارد بودن دستگاه یا عدم رعایت مراقبتهای قبل و بعد از هایفوتراپی که به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

. استاندارد نبودن دستگاه هایفو

 مثل زمانی که یک کرم خوب برای پوست استفاده می‌شود کیفیت کرم بسیار مهم است، استاندارد بودن دستگاه هایفوتراپی برای تاثیرگذاری آن نیز به همان اندازه اهمیت دارد. متاسفانه بعضی کلینیکها با تهیه دستگاه‌های هایفو غیر استاندارد و چینی برای کاهش هزینه هاشان افکار عمومی را نسبت به این دستگاه تاثیرگذار خراب کرده‌اند اما اگر دستگاه استانداردهای لازم را داشته باشد میتوان اطمینان داشت که تاثیرگذاری خوبی را نیز به همراه دارد. با جست و جو در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی کشور میتوان از استاندارد بودن دستگاهها اطمینان حاصل کرد. لزوم انجام این جست و جو وارداتی بودن نسخه تقلبی بعضی دستگاهها است که شاید در خارج از کشور استانداردهای لازم را داشته باشد اما اداره کل تجهیزات پزشکی به سبب تقلبی بودن نسخه وارداتی این دستگاهها را استاندارد نمیداند.  

نتیجه نامطلوب از هایفوتراپی بخاطرعدم تجربه کافی اپراتور

پس از اطمینان استاندارد بودن دستگاه در کلینیک مهارت اپراتور نیز در تاثیرگذاری هایفوتراپی تاثیرگذار است. از آنجایی که هایفوتراپی تاثیر خود را در لیفت صورت دارد اگر اپراتور مهارت کافی نداشته باشد ممکن است ایراداتی در قرینه‌سازی دو طرف صورت به وجود بیاید یا حتی لیفت گردن و بخش دکلته پوست به درستی از هایفو تاثیر نپذیرند. به همین خاطر مهارت اپراتور در قرینه‌سازی، لیفت و پر کردن چروک ریز پوست پس از هایفوتراپی بسیار تاثیرگذار است. بسیاری از دستگاههای استاندارد راهنمای استفاده از دستگاه را روی صفحه نمایش خود دارند اما بعضی اپراتورها با عدم رعایت این رهنما میتوانند موجب عوارضی شوند که برای ترمیم آنها نیاز به چندین ماه زمان است. به عنوان مثال زمانی که اپراتور هندپیس با عمق mm 4.5 را به طور بی دقتی در نواحی اطراف لب استفاده میکند میتواند باعث فلج موقت اعصاب کنار دهان شود که ترمیم این عصب به طور خود به خودی است و نیاز به چند ماه زمان دارد.

. صبور نبودن زیباجو در نمایان شدن نتیجه

گاهی پس از اینکه با دستگاه استاندارد و اپراتور با مهارت پروسه هایفوتراپی انجام میشود باز هم مراجع احساس لیفت و جوانی را در خود حس نمیکند. در اینجا باید گفت که پروسه لیفت با توجه به اینکه روی بافت محکمی مثل عضله تاثیر میگذارد طبیعی است که زمان زیادی را نیاز داشته باشد. به بیان دیگر شروعه پروسه لیفت از 2 هفته پس از هایفوتراپی شروع میشود و تا چند ماه پس از آن ادامه پیدا میکند و پس از آن متاثر از عواملی مثل ژنتیک، تغذیه، لایف استایل و مراقبتهای روزانه پوست این تاثیرگذاری تا 2 سال میتواند ادامه پیدا کند. به همین خاطر است که میگوییم صبور بودن مراجعین یکی از اصلیترین مواردی است که در تاثیرگذاری هایفو اثر گذار است.

نکاتی که قبل از هایفو باید رعایت کنیم

یکی دیگر از مولفه های یک اپراتور خوب آموزش به مراجعین و زیباجو جهت مراقبتهای قبل و بعد از هایفوتراپی است. مراقبتهای قبل از هایفوتراپی باعث می‌شود تا پوست پذیرای تغییرات ناشی از هایفو باشد و مراقبتهای پس از آن مانع از آسیب ناشی از التهاب پوست و جواب دهی بهتر هایفوتراپی میشود. استفاده از کرمهای ترمیم کننده و مراقبت از پوست در برابر آفتاب و به تعویق انداختن ورزش سنگین تا 24 ساعت پس از هایفو از مهمترین مواردی است که در آموزش‌های مراقبها باید به آن توجه کرد.

تعداد شات از عوامل تاثیرگذار در نتایج هایفو

دستگاه هایفو امواج سونوگرافی را متمرکز کرده و به سطح پوست می‌تاباند. به هر مرتبه شلیک امواج توسط کارتریج  به سطح پوست شات گفته می‌شود کارتریج هایفو در واقع بخشی از دستگاه هایفو می‌باشد که برای درمان و جوانسازی پوست به کمک کارتریج آن وارد عمق نفوز پوست می‌شود و در مدل‌های مختلفی و متفاوتی تولید شده‌اند.

تعداد شات هایفو بستگی به پوست زیباجو دارد  و می تواند بین 350 تا 500 شات متغیر باشد.

آیا هایفو واقعا تاثیر گذار است

 

دستگاه هایفو استاندرد تاثیر بسیاری در نتیجه درمان دارد

قطعا مهارت اپراتور یکی از عوامل مهم در تاثیر هر چه بهتر هایفو می‌باشد ولی نمی توان تاثیر یک دستگاه هایفو خوب را در هر چه موثر تر بودن نتایج هایفوتراپی کتمان کرد. بنابراین در اولین قدم نام دستگاه هایفو را از پزشک خود بپرسید زیرا نوع دستگاه در نتایج هایفو واقعا تاثیر دارد. البته تجربه پزشک و یا تکنسین را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

در هایفوتراپی هر لاینی که زده می‌شود تشکیل شده از نقاطی است که در یک راستا زده می‌شوند. نکته قابل تامل این است که این نقاط حتما و باید هم انرژی بوده و در یک راستا قرار گیرند تا زیباجو پس از اتمام دوره بهترین نتیجه را بگیرد در غیر این صورت عمل لیفت و جوانسازی پوست زیبا جو به درستی انجام نمی‌شود و می‌تواند باعث عدم تقارن در چهره فرد شود که در صورت شکایت زیباجو، عواقب بسیاری برای کلینیک و مدیر آن به همراه دارد . مجوز IMED نگرانی ‌های شما را از این بابت به طور کامل پوشش می‌دهد. برای بررسی مجوز‌ های دستگاه هایفو آنیکا می‌توانید به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه بفرمایید.

استفاده از دستگاه‌های اصلی و همینطور تهیه مواد مصرفی آنها (کارتریج‌ها) با توجه به تحریم‌های کشور ما سخت و پر هزینه است. از این رو دستگاه‌های چینی و برخی شرکت های ایرانی  با مهندسی معکوس تکنولوژی هایفو را در اختیار علاقمندان قرار دادند. در ادامه سه تا از برترین برند های دستگاه هایفو موجود در کشور عزیزمان را به شما معرفی می کنیم.

 

دستگاه‌ هایفو دابلو(doublo): دستگاه هایفو دابلو برندی کره ای و پر طرفدار در ایران است. دستگاهی است که برای کشش و لیفت صورت استفاده می شود و در حال حاضر با توجه به ایمنی و مقرون به صرفه بودن این دستگاه، می تواند مناسب ترین و ایمن ترین روش برای جوانسازی پوست باشد.

آیا هایفو واقعا تاثیر گذار است

دستگاه اولتراپی آمریکا (ultherapy): این دستگاه ساخت آمریکا می‌باشد و در ایران بسیار کمیاب است. و هزینه بسیار بالایی برای هر جلسه درمان (در سال ۱۴۰۱ حدود بیست میلیون تومان) دارد. بسیار دقت کنید که اکثر دستگاه‌های موجود در بازار با نام اولترا، کپی چینی دستگاه اولتراپی هستند. دستگاه‌های چینی در صورت تعویض به موقع مواد مصرفی (کارتریج‌ها) می‌توانند کارایی داشته باشند. اما دقت کنید هایفو را فقط در کلینیک تخصصی پوست و مو و یا مطب پزشک انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله انواع دستگاه هایفوتراپی را مطالعه کنید.

دستگاه هایفوتراپی آنیکا: آنیکا برندی ایرانی و تولید شرکت پرنیان گستر پرتو سنج است.این شرکت برای آرامش خاطر بیشتر سرمایه‌گذاران و مدیران کلینک در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاه، تعویض قطعات و یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد . لازم به ذکر است که شرکت پرنیان گستر بخاطر در  دست داشتن  کامل تکنولوژی ساخت دستگاه هایفو آنیکا سریع‌ترین خدمات پس از ثبت درخواست برای خریداران خود ارائه می‌دهد.اگر قصد ارائه خدمات جوانسازی پوست به مراجعان کلینیک خود را دارید خرید دستگاه هایفو آنیکا را به عنوان برندی معتبر همراه با قیمت و خدمات پس از فروش مناسب به شما معرفی می کنیم.

آیا هایفو واقعا تاثیر گذار است

نتیجه گیری

عوامل زیادی هستند که در تاثیرگذاری و عدم تاثیرگذاری هایفو موثر می‌باشند که به آنها پرداختیم، گفتیم که مهم ترین شرط استاندارد بازسازی دوباره پوست انتخاب دستگاه هایفوتراپی مناسب ، مهارت اپراتور، صبور بودن زیباجو و آموزشهای لازم در روند بهبود پوست است.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید