preloader

راه‌های استحکام پوست


راه‌های استحکام پوست
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10133 اشتراک گذاری :

تمام جنبه‌های بدن ما امسال از اعصاب گرفته تا دندان‌ها و مو‌هایمان شکنندگی را تجربه کرده‌اند؛ اما بخشی از بدن که واقعاً فرسودگی و شکنندگی را نشان می‌دهد، پوست است.

وقتی که استحکام لایه‌ی اول پوست یا همان اپیدرم ازبین می‌رود، پوست پیر می‌شود و زیبایی خود را ازدست می‌دهد. ماسک‌هایی که این روزها به صورت می‌زنید، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب، استرس و تغییرات چشمگیر در عادت‌های روزمره به این معناست که پوست شما قرار است به‌زودی به پیری دچار شود.

با تقویت استحکام و انعطاف‌پذیری ازدست‌رفته پوشت، می‌توانید به چهره‌‌ی خود کمک کنید تا با گذشت زمان به پیری زودرس مبتلا نشود و استحکام خود را حفظ کند. ابتدا، بیایید ببینیم که چگونه پوست شکننده می‌شود و سپس به معرفی روش‌های توصیه‌شده توسط متخصصین پوست برای ساختن پوستی قوی‌تر می‌پردازیم.

چگونه پوست استحکام خود را ازدست می‌دهد؟

وقتی در مورد شکنندگی پوست صحبت می‌کنیم، در مورد نازک شدن لایه‌ی نخست پوست صحبت می‌کنیم. زمانی که ما خیلی جوان هستیم، روند تولید کلاژن در پوست ما بسیار منظم است و پوست دارای فیبر‌های الاستیک عالی است؛ اما با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کلاژن و الیاف الاستیک پوست ما به‌سادگی تجزیه می‌شوند.

این امر باعث ایجاد فضا‌های آبی در پوست می‌شود که باعث شکنندگی پوست می‌شود. همان‌طور که پوست شکننده‌تر می‌شود و استحکام آن ازبین می‌رود، بیشتر در معرض خطر برخی بیماری‌های پوستی قرار می‌گیرد. با ازدست رفتن استحکام پوست و نازک شدن آن، لکه‌های قهوه‌ای بیشتری ایجاد می‌شود و رگ‌های خونی زیر سطح پوست نیز شکننده‌تر می‌شوند و احتمال ایجاد کبودی در آن‌ها بیشتر می‌شود.

چند عامل کلیدی وجود دارد که باعث نازک شدن و شکننده‌تر شدن پوست می‌شوند، از جمله مهم‌ترین آن‌ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. با تشعشعات مضر فرابنفش، افزایش گرما و تشعشعات مادون قرمز و زمان طولانی‌تری که در خارج از منزل سپری می‌شود، پوست آسیب قابل‌توجهی از خورشید دریافت می‌کند.

از آن‌جایی که این روزها به‌دلیل بیماری کووید ۱۹ بسیاری از تجمعات در فضای باز برگزار می‌شوند و افراد زمان بیشتری بیرون از منزل سپری می‌کنند، لازم است که همواره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. توصیه می‌شود که همواره از کرم ضد آفتاب با SPF (شاخص محافظت از پوست در برابر خورشید) بالاتر از ۳۰ استفاده کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

افرادی که پوست رنگی دارند، به‌دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مشکلات رنگ‌دانه‌ای بیشتری را تجربه می‌کنند. این افراد باید همواره از کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا بتوانند از پوست خود در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کرده و سطح سالم کلاژن پوست را حفظ کنند. همان‌طور که نور خورشید پوست را تیره می‌کند، نواحی رنگ‌دانه نامنظم پوست افراد رنگین‌پوست را نیز تیرهتر می‌کند.

جدا از نور خورشید، سیگار و استرس هر دو می‌توانند بر استحکام پوست تأثیر بگذارند. تعداد زیادی از مطالعات نشان می‌دهند که سیگار نه‌تنها روند پیری پوست را تسریع می‌کند، بلکه نیکوتین خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر انواع سرطان‌های داخلی را افزایش می‌دهد. به‌همین‌ترتیب، افزایش سطح استرس نیز تأثیرات منفی بسیاری بر بدن و به‌ویژه بر پوست می‌گذارد. در واقع پوست اولین‌جایی است که از استرس تأثیر می‌پذیرد.

برای مقابله با این مشکل از طریق تغییر سبک زندگی، باید بدانید که ورزش به افزایش جریان خون در پوست کمک می‌کند و همچنین به ریشه‌کن کردن استرس و خوابیدن شما کمک می‌کند و می‌تواند فوایدی برای تقویت پوست داشته باشد. جدیدترین مطالعات نشان می‌دهند که حتی در بیماران مسن‌تر، احتمالاً هفت ساعت و نیم خوابیدن در شب بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

چگونه استحکام پوست خود را افزایش دهیم؟

یکی از جنبه‌های حیاتی ایجاد استحکام مداوم پوست، یافتن روتین مناسب است. اگر شما به‌دنبال یک روتین مناسب هستید، باید مرطوب‌کننده، ضد آفتاب، رتینول یا محصولات مشابه و گلیکولیک اسید را حتماً استفاده کنید. این مواد می‌توانند از بروز مشکلات جدی در اثر مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها جلوگیری کنند. مشتقات ویتامین C به جلوگیری از ایجاد التهاب در ساختار‌های اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد در پوست کمک می‌کنند. در واقع ویتامین C یکی از عوامل اصلی مبارزه با رادیکال‌های آزاد است.

رطوبت نیز برای یکپارچگی پوست بسیار مهم است. به‌دنبال موادی مانند گلیسیرین، سرامید‌ها و هیالورونیک اسید باشید تا به تأمین رطوبت پوست، ترمیم اجزای سازنده کلاژن و افزایش حجم رطوبت و حجیم شدن پوست کمک کنند. رعایت این نکات در فصل سرد سال اهمیت بیشتری دارد. از آن‌جایی که در فصل سرما پوست به‌طور طبیعی خشک می‌شود، لازم است که همواره از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

یکی دیگر از موادی که می‌توانند به شما در حفظ و بازیابی استحکام پوست کمک کنند، پپتید‌ها هستند. از آن‌جایی که مولکول کلاژن خیلی بزرگ است و نمی‌تواند از طریق پوست وارد بدن شود، با استفاده از پپتید‌ها، می‌توانید سیستم‌های داخلی بدن خود را تحریک کنید تا پمپ‌های تولید کلاژن را برگردانند. برخی داده‌ها وجود دارند که نشان می‌دهند پپتیدها برای فرآیند پیری و فرآیند الاستیسیته در پوست مفید هستند؛ اما تا زمانی که آن‌را در ترکیب با سایر محصولاتی که جذب پپتیدها را افزایش می‌دهند (ویتامین C، اسید گلیکولیک و رتینول‌ها) استفاده نکنید،‌هیچ تأثیری نخواهند داشت.

یکی از نکات مهمی که باید در بازیابی استحکام پوست به آن توجه کنید این است که هیچ‌گاه عجله نکنید. پوست، روتین‌های همیشگی را دوست دارد؛ بنابراین زمانی که آب‌وهوا یا روتین‌های مراقبت از پوست به‌شدت تغییر می‌کنند، می‌توانند روی پوست تأثیر منفی بگذارند. ابتدا به آرامی با اصول اولیه (پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضدآفتاب) وارد یک روتین جدید مراقبت از پوست شوید، سپس سرم‌ها و سایر مواد فعال (مانند پپتید‌ها، ویتامین C و رتینول) را یکی‌یکی اضافه کنید. مانند هر چیز دیگری، با گذشت زمان نتایجی را که می‌خواهید خواهید دید و پوست شما استحکام اولیه‌ی خود را بازیابی می‌کند.

فیلرهای پوستی: راه‌حلی سریع برای بازیابی استحکام پوست

همان‌طوری که می‌دانید، این روزها جوان‌سازی و زیباسازی پوست بسیار رایج شده است. با عرضه‌ی محصولات جدیدی مانند فیلرهای پوستی، بسیاری از افراد به‌دنبال جوان‌سازی پوست خود هستند. فیلرهای پوستی به زیر ناحیه‌ی چروک پوست تزریق می‌شوند؛ اما آن‌ها علاوه‌بر جوان‌سازی پوست، می‌توانند استحکام ازدست‌رفته‌ی آن‌را نیز بازیابی کنند.

فیلرهای پوستی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند؛ اما رایج‌ترین نوع فیلرها، آن‌هایی هستند که بر پایه‌ی هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند. فیلرهای پوستی وقتی که به زیر پوست تزریق می‌شوند، شکاف ایجاد شده را پُر می‌کنند و پوست صورت را محکم‌تر می‌کنند. این فیلرها می‌توانند با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، استحکام آن‌را به‌طور موقت افزایش دهند. همان‌طوری که گفته شد، فیلرهای پوستی به‌طور موقت این‌کار را انجام می‌دهند و اگر می‌خواهید که برای همیشه پوستی صاف و محکم داشته باشید، باید هرچندماه یک‌بار، مجدداً فیلرها را تزریق کنید.

فیلرهای پوستی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به پوستی جوان و شاداب به‌شمار می‌روند. این صنعت روبه‌رشد، با تقاضای زیاد مردم مواجه شده است و شرکت‌های زیادی در تلاش هستند تا جای خود را در این بازار پررونق باز کنند. توجه داشته باشید که شما هرگز نباید از فیلرهای گم‌نام استفاده کنید و همواره سعی کنید که از فیلرهای مطرح و شناخته شده‌ی بازار مانند فیلرهای ژوابکس که توسط شرکت رزفارما سوئیس تولید شده‌اند استفاده کنید. فیلرهای ژوابکس به‌دلیل فرمولاسیون خاص خود، نسبت به رقبا ماندگاری بیشتری دارند و ظاهر شما را طبیعی‌تر می‌کنند.

منبع: https://zhoabex.ir/

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید