preloader

جنین‌ می‌تواند یاد بگیرد و قادر است آواز یا عبارات کلامی زمان جنینی را در نوزادی به یاد آورد


جنین‌ می‌تواند یاد بگیرد و قادر است آواز یا عبارات کلامی زمان جنینی را در نوزادی به یاد آورد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11796 اشتراک گذاری :

یادگیری و آگاهی کودک در دوران جنینی

 با توجه به این که در دوران جنینی، مغز و اتصالات اعصاب آن برای پردازش اطلاعات به طور کامل رشد نکرده است، این یافته جدید برای دانشمندان تعجب آور به نظر می‌رسد.

به گفته مینا هیوتیلاینن دانشمند حاضر در این تحقیق، یک نوزاد تازه متولد شده از پیش یاد گرفته که مادر یا دیگر اعضای خانواده‌اش چگونه سخن می‌گویند.

شاید حیرت‌آور به نظر برسد که نوزادان می‌توانند اصواتی را که در رحم می‌شنوند، به یاد آورند و مغزهایشان در حال توسعه ارتباطاتی باشد که به آن‌ها امکان پردازش هر مؤلفه‌ای را می‌دهد؛ با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که جنین‌ها اصواتی را که با آن مواجه می‌شوند، به یاد می‌آورند.

از پیش شواهدی وجود داشته مبنی بر این که جنین‌ها می‌توانند یاد بگیرند و این که نوزادان قادرند آوازها یا عبارات کلامی را از زمان جنینی به یاد آورند.

محققان حاضر در این مطالعه حافظه جنین‌های فنلاندی را آزمایش کردند.

محققان فنلاندی حافظه جنین را با استفاده از کلمه تا تا تا (tatata) مورد آزمایش قرار دادند. این کلمه در زبان فنلاندی معنای خاصی ندارد. اما به دلیل سه هجایی بودن، یاد آوری آن برای جنین مشکل به نظر می‌رسد.

محققان برای حدود نیمی از ۳۳ زن باردار شرکت کننده در این تحقیق، از بیست و نهمین هفته بارداری تا بدو تولد، صدای ضبط شده این کلمه را در دفعات مختلف تکرار کردند.

پس از تولد، آن‌ها فعالیت مغز تمامی بچه‌ها را هنگام شنیدن این کلمه تجزیه و تحلیل و مشاهده کردند کودکانی که در دوران جنینی این کلمه را شنیده بودند، واکنش قوی به این کلمه خاص نشان دادند.

به گفته محققان نتایج این تحقیق می‌تواند هشداری به والدین باشند. زیرا جنین می‌تواند صداهای خارج از رحم مادر را بشنود و آن‌ها را به یاد بیاورد.

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید