preloader

شوره سر: علل، علائم و درمان شوره سر


شوره سر: علل، علائم و درمان شوره سر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15128 اشتراک گذاری :

شوره سر چیست؟

شوره سر عبارت است از ریختن پوست سر به صورت تکه های سفید رنگ بر روی سر، گردن و شانه ها.

علت شوره سر چه چیزی است؟

ممکن است شوره سر به علت یک اختلال پوستی به نام اگزما که باعث افزایش ریختن سلول های طبیعی پوست سر می شود ایجاد شود. همچنین ممکن است شوره سر به علت عفونت قارچی به وجود بیاید. تغییرات هورمونی و فصلی نیز می توانند در بدتر شدن شوره سر تاثیر داشته باشند.

علائم شوره سر چه چیزهایی هستند؟

علائم معمول شوره سر عبارتند از تکه های سفید رنگ و چرب پوست مرده در داخل موها و یا بر روی شانه ها و گردن، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر. پوست سر شما می تواند بیش از حد چرب و یا خشک باشد.

درمان شوره سر چگونه است؟

اغلب درمان های خانگی می توانند در پیشگیری و بهبود علائم شوره سر به شما کمک کنند.

  • از شامپو های ضد شوره استفاده کنید. شامپو های ضد شوره مختلف و با ترکیبات متفاوت بسیاری در بازار وجود دارد. سعی کنید چند نوع مختلف از آنها را امتحان کنید تا بتوانید موثرترین شامپوی ضد شوره را برای موهایتان پیدا کنید.
    • برای پیشگیری از به وجود آمدن سلول های مرده پوست بر روی پوست سرتان، هر روز سرتان را با شامپو های ضد شوره شامپو کنید.
    • اگر یک شامپو ضد شوره بعد از یک مدت تاثیر خود را از دست می دهد و دوباره با مشکل شوره سر مواجه می شوید، شامپو ضد شوره خود را عوض کنید.
    • اگر نگران تاثیرات مواد شیمیایی موجود در شامپو های ضد شوره هستید، به صورت متناوب از شامپو های معمولی نیز استفاده کنید.
  • پوست سرتان را ماساژ بدهید. هنگام شستشوی موهایتان، بار اول به صورت معمولی این کار را بکنید و سپس موهایتان را آب بکشید. سپس یک بار دیگر به موهایتان شامپو بزنید و این بار همراه با شامپو، پوست سرتان را ماساژ بدهید. این کار به جدا شدن سلول های اضافی پوست سرتان کمک می کند. حواستان باشد، برای ماساژ دادن پوست سر نیازی به اعمال فشار وجود ندارد. این کار را به آرامی انجام دهید تا به پوست سرتان آسیبی وارد نشود.
  • اجازه بدهید شامپو تاثیرات خود را بگذارد. بعد از آنکه برای دومین بار موهایتان را به شامپو آغشته کردید و پوست سرتان را ماساژ دادید، بلافاصله آن را آب نکشید. به مدت 5 دقیقه موهایتان را همراه با کف به حال خود بگذارید تا شامپو ضد شوره بتواند تاثیر خود را بر روی سرتان بگذارد و سپس آب بکشید.

موهایتان را با دقت آب بکشید. بعد از مراحل بالا، موهایتان را با حوصله آب بکشید تا تمام پوست هایی که توسط شامپو جدا شده اند، از بین موهایتان خارج شوند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید