preloader

4 راه حل ساده برای افزایش سطح انرژی در طول روز


4 راه حل ساده برای افزایش سطح انرژی در طول روز
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 16397 اشتراک گذاری :

دوستان عزیز سلام

در این  قسمت از تازه های سلامت به توضیح درباره راه هایی برای افزایش سطح انرژی می پردازیم.امیدواریم که برایتان مفید باشد.

آیا شما هم گاهی اوقات احساس می کنید که انرژی شما کم شده و یا به اصطلاح باتری شما تمام شده است؟ ممکن است شما روز را پر انرژی و قوی شروع کرده باشید اما به تدریج از اواسط روز انرژی شما کم و کمتر شده تا زمانی که واقعا احساس می کنید کاملا انرژی شما رو به اتمام است.

خستگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها می توانند خطرناک نیز باشند. اگر پزشک شما احتمال تمام بیماری های خطرناک را رد کرده و سلامت شما را تائید کرده است، شما می توانید تنها با رعایت چند نکته ی ساده باتری خود را دوباره شارژ کنید.

1- انرژی خود را در کل طول روز تقسیم کنید. اگر شما از آن دسته افراد فعال و پرانرژی هستید ممکن است صبح را با انرژی بسیار زیاد شروع کنید و در همان چند ساعت اول روز کل انرژی خود را مصرف کنید. بهتر است کارهای روزانه را در طول روز و به صورت منطقی تقسیم بندی کنید و با مدیریت انرژی خود، برنامه ای بریزید که به نسبت اهمیت هر کار و ساعت انجام آن، انرژی لازم برای انجام تمام کار های روزانه خود را داشته باشید. می توانید بین کار های روزانه زمان هایی را به استراحت و تجدید قوا اختصاص دهید.

2- یک پیاده روی کوتاه داشته باشید و یا یک چرت کوتاه بزنید. شاید هیچ چیز به اندازه ی یک چرت کوتاه نتواند برای کسی که احساس خستگی می کند و انرژی خود را از دست داده رضایت بخش باشد. اما اگر شما با مشکلات خواب در طول شب مواجه هستید، چرت زدن در طول روز می تواند این مشکل را بدتر کند. اگر شما با این مشکل مواجه هستید می توانید به جای چرت زدن از قدم زدن استفاده کنید. بلند شوید و در اطراف محیط کار و یا در همان اتاق کارتان کمی قدم بزنید. البته اگر شما با مشکل خواب مواجه نیستید پیشنهاد ما به شما همان چرت کوتاه (20 تا 30 دقیقه) می باشد.

3- از مصرف مکمل ها بپرهیزید. ممکن است در بازار مکمل هایی را با عنوان مکمل های غذایی انرژی زا و یا مکمل های ضد پیری دیده باشید. هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این مواد مفید هستند.

  • مکمل های DHEA: هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند مفید بودن این گونه مکمل ها را تائید کند، از طرفی هنوز بی ضرر بودن آنها نیز به اثبات نرسیده است و ممکن است حتی عوارض جانبی نیز داشته باشند. ممکن است شما آن ها را بدون آنکه بدانید چه محتویات و عوارض جانبی ای دارند تنها از روی یک تبلیغات اینترنتی یا ماهواره ای تهیه کنید.
  • آهن: آهن تنها زمانی می تواند به شما کمک کند که کمبود آهن شما توسط پزشک تائید شده باشد و این مکمل را خود پزشک برای شما تجویز کرده باشد. به یاد داشته باشید که دریافت آهن بیش از حد می تواند مضر بوده و به شما آسیب برساند.
  • ویتامین های B: این قضیه که برخی از ویتامین های خانواده B می توانند غذا را به شکلی از انرژی تبدیل کنند که سلول های بدن بتوانند آنها را بسوزانند یک قضیه ی علمی و اثبات شده است اما اینکه مصرف ویتامین های B به صورت مکمل و بیش از حد مورد نیاز بدن می تواند بدن شما را شارژ کند افسانه ای بیش نیست.

4- به بدنتان به صورتی عاقلانه و علمی سوخت برسانید. یک تکه کیک یا شیرینی با قند بالا مقدار زیادی کالری دارد و بدن شما سعی می کند هر چه سریعتر فرایند سوخت و ساز را انجام دهد که همین قضیه می تواند باعث بالا رفتن قند خون و احساس خستگی بیشتر شود. شما می توانید با مصرف پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های تصفیه نشده سطح انرژی خود را ثابت نگه دارید. ماست کم چرب، آجیل، کشمش و عسل گزینه های خوبی هستند. برنامه های غذایی که شامل کربوهیدرات، فیبر و پروتئین هستند باعث می شوند که انرژی شما به تدریج افزایش پیدا کند. فراموش نکنید که به هیچ عنوان از مصرف هیچ کدام از سه وعده ی غذایی غافل نشوید. بدن شما به میزان مشخصی کالری نیاز دارد تا بتواند در طول روز به فعالیت های خود را به خوبی ادامه دهد. پس بهتر است میزان کالری مورد نیاز را از طریق یک برنامه غذایی مشخص و علمی به بدنتان برسانید تا برای تمام روز انرژی داشته باشد.

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید