preloader

جنبه های مثبت بیش فعالی، کمبود توجه ADHD در بزرگسالان


جنبه های مثبت بیش فعالی، کمبود توجه ADHD در بزرگسالان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12823 اشتراک گذاری :

قطعا بیش فعالی و کمبود توجه دارای اشکالاتی است اما برخی از علائم این اختلال می توانند مزایای غیر منتظره ای داشته باشند.

برخی از این مزایا عبارتند از:

  • حل مساله
  • خلاقیت
  • انگیزه ی بالا
  • ریسک پذیری در مسیر های درست
  • شجاعت برای طی کردن مسیر و رسیدن به اهداف

علائم بالا می توانند برای برخی از افراد مزیت محسوب شوند.

در ادامه به چند نمونه از مزیت های ADHD خواهیم پرداخت:

  • انرژی: یکی از تعریف ها و علائم بیش فعالی پر انرژی بودن است. اگر حرفه ی شما به گونه ای است که پر انرژی بودن در آن مهم است (مثلا ورزشکار ها و یا هنرپیشه ها)، بیش فعالی می تواند یک نکته ی مثبت تلقی شود. البته باید این انرژی را در مسیر کار مورد استفاده قرار داد و به آن اجازه نداد که موجب کم توجهی و حواس پرتی ما شود.
  • توجه بیشتر به جزئیات: ممکن است افراد مبتلا به بیش فعالی، کمبود توجه نسبت به بسیاری از کارها بی توجه باشند، از طرفی می توانند نسبت به کارهایی که به نظر آنها جذاب است دقت بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین اگر این افراد برای انجام این کارها انتخاب شوند ممکن است جزئیاتی را مشاهده کنند که از چشم افراد عادی دور می مانند.
  • لذت بردن از حال: این افراد بر خلاف بسیاری از افراد سالم که معمولا در رویا و در آینده به سر می برند، در حال زندگی می کنند.

البته تمام این موارد تنها در حالتی مزیت به شمار می روند که مدیریت شوند و در مسیر درستی از آنها استفاده شود. در غیر این صورت خود می توانند به چالش تبدیل شوند و زندگی را دچار پیچیدگی های بیشتری کنند.

استعداد های خود را توسعه دهید

سعی کنید توازنی بین استعداد های خود و ADHD ایجاد کنید. در ادامه در این زمینه بیشتر توضیح خواهیم داد.

با یک نفر متخصص بیش فعالی، کمبود توجه مشورت کنید و از ایشان بخواهید که در این راه به شما کمک کند تا بتوانید با استفاده از بیش فعالی، کمبود توجه خود، موفقیت های بیشتری را در زندگی کسب کنید.

به همین منظور نکات زیر را نیز به یاد داشته باشید:

  • نقاط قوت و ضعف اصلی خود را کشف کنید.
  • روش کنترل کردن علائم بیش فعالی، کمبود توجه را فرا بگیرید. این کار به شما کمک می کند که برای توسعه استعداد هایتان انرژی و زمان بیشتری داشته باشید.
  • اهدافتان را برای تغییر الگو های فکری و رفتاری خود تنظیم کنید.

خود را در محیط مناسب قرار دهید. فراموش نکنید که یک میخ مربعی وارد یک سوراخ گرد نمی شود، پس انتخاب های درستی داشته باشید. انتخاب اشتباه محیط می تواند باعث شود که استعداد های شما هرگز شکوفا نشود.

سعی کنید بهترین راه برای یادگیری را فرا بگیرید. ممکن است این راه ها شنیداری، بصری و یا حتی لمسی و تجربی باشد.

اگر به دنبال کار می گردید سعی کنید کاری را انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد و با نقاط قوت، مهارت ها و استعداد های شما مطابقت داشته باشد. این کار باعث می شود که استعدادهای طبیعی شما باعث موفقیت شما شود. برای انتخاب مسیر درست می توانید با مشاور و یا متخصص ADHD مشورت کنید.

بسیاری از افراد به کمک توانایی حل مسئله و طبیعت ریسک پذیرشان کسب و کار های موفقی را به وجود آورده اند.

البته فراموش نکنید که چنانچه به اختلال بیش فعالی، کمبود توجه مبتلا هستید و یا نسبت به ابتلا به آن شک دارید حتما برای تشخیص و درمان این بیماری به پزشک مراجعه کنید. ممکن است پزشک برای شما دارو و یا مشاوره تجویز کند.

درمان بیش فعالی، کمبود توجه می تواند توانایی شما برای شکوفا کردن پتانسیل هایتان را بیشتر کند و شما را قادر سازد که بر روی توسعه استعداد هایتان تمرکز بیشتری داشته باشید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید