preloader

بسته حذف زیرمیزی طرح تحول نظام سلامت


بسته حذف زیرمیزی طرح تحول نظام سلامت
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11768 اشتراک گذاری :

 

به گفته محمد آقاجانی(معاون وزیر بهداشت)، در اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت، تلاش برای حذف پرداخت های غیر قانونی و خارج از تعرفه (زیرمیزی) از 15 آبان آغاز می شود.

شفاف سازی رابطه مالی بین بیمار و پزشک و حذف پرداخت های غیر قانونی در بیمارستان های دولتی و خصوصی، یکی از اهداف اساسی طرح تحول نظام سلامت و از اولویت های وزارت بهداشت است.

طبق گفته سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، نقش مردم در اجرای این طرح بسیار پررنگ است (خبرگذاری فارس). مردم می توانند از طریق شماره تلفنی که اعلام می شود موارد غیر قانونی هزینه های ویزیت، جراحی و ... را گزارش دهند. همچنین گروه هایی نیز برای نظارت بر مراکز درمانی در این راستا آموزش دیده اند.

بروز پدیده زیرمیزی دلایل مختلفی دارد که یکی از آن نبود تعرفه مشخص خدمات درمانی، و همچنین تفاوت فاحش تعرفه های بخش خصوصی و دولتی است. بنابراین مبارزه با این پدیده زمانی به صورت واقعی نتیجه مثبت می دهد که نظارت مشخص و درستی بر تعرفه ها وجود داشته باشد.

شما چه عواملی را در بروز این پدیده مؤثر می دانید؟ آیا تا به حال خودتان از نزدیک با چنین مسئله ای مواجه شده اید؟ چه راه حل هایی را برای حذف زیرمیزی از ساختار بخش درمانی ایران موفق می دانید؟ تجربیات خود را در این زمینه در زیر همین مقاله برای ما و سایر کاربران شفاجو بنویسید.

منبع: shafajoo

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید