preloader

شکلات و فست فود می توانند باعث بروز آفت دهان شوند.


شکلات و فست فود می توانند باعث بروز آفت دهان شوند.
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11851 اشتراک گذاری :

افرادی که بیش از حد معمول دچار آفت های دهانی می شوند باید در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنند. مصرف شکلات و فست فود می تواند باعث بروز آفت های دهانی شوند.

البته محققان هنوز علت خاصی را برای بروز آفت دهان تشخیص نداده اند. استرس و شرایط استرس زا، مواد حاوی پروتئین، گردو و به ویژه شکلات و فست فود ها می توانند در ایجاد آفت دهان موثر باشند.

پزشکان دندانپزشک توصیه می کنند که افرادی که بیش از حد معمول به آفت دهان مبتلا می شوند بهتر است رژیم غذایی خود را بررسی کرده و مواد خوراکی که در بالا به آنها اشاره شد را با احتیاط بیشتری مصرف کنند. حساسیت های غذایی در برخی از افراد می تواند به ابتلا به آفت دهان منجر شود.

لازم به ذکر است که آفتی که بر روی زبان ایجاد می شود چندان شایع نیست. اگر چنانچه بعد از چند روز، آفت زبان شما به صورت خود به خود درمان نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

از طرفی، کمبود آهن و اسید فولیک نیز می تواند از عوامل تاثیر گذار در ایجاد آفت دهان باشند.

اگر چنانچه با آفت دهان مواجه شدید می توانید به منظور درمان به متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید. درمان این بیماری می تواند درد و ناراحتی ناشی از این بیماری که معمولا باعث بروز مشکلاتی در هنگام صرف غذا و یا مصرف ادویه ها می شود را تسکین دهد و یا کمتر کند.

منبع: ایسنا
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید